Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 14:08
Verwijderd
ik heb hem gisteren (op de tv, rtl 5)voor de derde keer gezien.
ik vind het echt een hele mooie film!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 14:20
Martijn
Martijn is offline
Ik had m gezien toen ie net uitkwam.....daar kan ik me niet echt veel meer van herinneren
.

dus ik heb m opgenomen en moet m nog gaan kijken
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 14:55
Verwijderd
ik vind 'm heel mooi gemaakt! net echt (maar dat was ook de bedoeling!)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 14:58
burningonsunday
burningonsunday is offline
sjaaaaaaa moooie film hen!
Oud 04-05-2003, 14:58
Menahem
Menahem is offline
Geweldige film, staat absoluut in mijn top3.
En ik baal er nog steeds van dat ik em niet in de bios heb gezien
Oud 04-05-2003, 17:01
Verwijderd
Oh zeker mooie film .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:11
Toet0r
Toet0r is offline
komt zo vaak op tv...en ik heb em nog nooit gezien *schaam*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:18
Breg
Breg is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 04-05-2003 @ 18:11:
komt zo vaak op tv...en ik heb em nog nooit gezien *schaam*
ik ook niet. En volgens mij hebben we hem thuis zelfs op video . (ik heb eigenlijk alleen het eerste half uur gezien, ooit in een geschiedenisles)
Oud 04-05-2003, 18:11
Martijn
Martijn is offline
Dit is nog maar de 2e keer dat ie op tv komt hoor...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:04
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Big Daddy schreef op 04-05-2003 @ 19:11:
Dit is nog maar de 2e keer dat ie op tv komt hoor...
ik dacht dat ie al veel vaker is geweest
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:05
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Breg schreef op 04-05-2003 @ 18:18:
ik ook niet. En volgens mij hebben we hem thuis zelfs op video . (ik heb eigenlijk alleen het eerste half uur gezien, ooit in een geschiedenisles)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:53
Boogie
Boogie is offline
Fantastische film, mooie actie, veel spanning. Ondanks de 3 uur verveelt het niet. Wil 'm graag nog eens zien want het is al wel een jaar geleden.
Oud 05-05-2003, 08:15
Verwijderd
Alleen ik snap 1 dingetje niet

op het laatste als Miller doodgaat, is de oorlog dan ook afgelopen? Want ze waren nog aan het vechten
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:05
Verwijderd
Citaat:
moniekjuh schreef op 05-05-2003 @ 09:15:
Alleen ik snap 1 dingetje niet

op het laatste als Miller doodgaat, is de oorlog dan ook afgelopen? Want ze waren nog aan het vechten
nee joh, de film zet niet de hele oorlog in 'the picture'. Alleen het verhaal van miller en zijn troepen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:20
Balance
Balance is offline
1x in 't zwart-wit gezien ( echt zonde)
1x in 't kleur gezien (héél goed!)
en kheb hem thuis
Oud 05-05-2003, 11:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond hem echt ontzettend nep vergeleken met andere oorlogsfilms zoals the longest day en a bridge too far
Oud 05-05-2003, 11:12
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-05-2003 @ 12:08:
Ik vond hem echt ontzettend nep vergeleken met andere oorlogsfilms zoals the longest day en a bridge too far
Ah, jij prefereert engelssprekende Duitse generaals tegen een geschilderde achtergrond.
Ik denk dat het niet voor niets is dat historici en oorlogsveteranen Saving Private Ryan een van de meest realistische oorlogsfilms hebben genoemd.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 05-05-2003 @ 11:05:
nee joh, de film zet niet de hele oorlog in 'the picture'. Alleen het verhaal van miller en zijn troepen.
ja, dat snap ik wel, maar toch
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:54
Verwijderd
Citaat:

ik heb the longest day ook gezien
ik vond SPR toch echt veel echter lijken als TLD!!!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 12:53
PV
PV is offline
juh wel goeie film was ook de 2e keer dat k m keek..
en we hebben 'm ook nog op dvd.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:53
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Die heb ik niet gezien, maar SPR is voor mij echt de beste actiefilm die ik heb gezien. Zeker als je het vergelijkt met Windtalkers ofzo dat gaat echt nergens over (schiet met 3 kogels 5 man neer)
Oud 05-05-2003, 14:04
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
moniekjuh schreef op 05-05-2003 @ 12:53:
ja, dat snap ik wel, maar toch
Hoezo 'maar toch'? In het begin van de film keert James Ryan terug naar het graf van Miller, en zien we vervolgens de invasie op Normandië en de zoektocht naar Ryan... zoals eerder gezegd beschrijft de film niet de hele oorlog
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:15
DarkRaven
DarkRaven is offline
FUBAR
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:59
Verwijderd
Citaat:
m'neer schreef op 05-05-2003 @ 15:04:
Hoezo 'maar toch'? In het begin van de film keert James Ryan terug naar het graf van Miller, en zien we vervolgens de invasie op Normandië en de zoektocht naar Ryan... zoals eerder gezegd beschrijft de film niet de hele oorlog
Maar als Miller doodgaat, dan is de oorlog toch nog niet afgelopen. Ryan zou daarna toch ook nog dood kunnen gaan, alsof hij na de dood van Miller naar huis gaat
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
m'neer schreef op 05-05-2003 @ 12:12:
Ah, jij prefereert engelssprekende Duitse generaals tegen een geschilderde achtergrond.
Ik denk dat het niet voor niets is dat historici en oorlogsveteranen Saving Private Ryan een van de meest realistische oorlogsfilms hebben genoemd.
In the longest day spreken de Duitsers geen Engels maar in a bridge too far weet ik het zo gauw niet. Ik vind een geschilderde achtergrond nog altijd beter dan van die darmen die over het scherm vliegen.
Oud 06-05-2003, 11:31
Verwijderd
wat bedoel je precies met een 'geschilderde' achtergrond?

als je doelt op historische juistheid dan begrijp ik niet waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2003 @ 11:32:
In the longest day spreken de Duitsers geen Engels maar in a bridge too far weet ik het zo gauw niet. Ik vind een geschilderde achtergrond nog altijd beter dan van die darmen die over het scherm vliegen.
Klopt, in A Bridge Too Far ook niet. Daar spreken de nederlanders zelfs nederlands (het gaat dus over Operation Market Garden, ofwel Arnhem, Nijmegen en zo)

Die darmen die over het scherm vliegen noemen ze realisme, of dacht jij soms dat er bloemblaadjes uit je lichaam vlogen als er 25 metalen kogels door je lichaam gejast worden of als je op een mijn gaat staan dat je been gewoon meebuigt?

In TLD hadden ze nu eenmaal niet de technieken om dat allemaal heel realistisch in beeld te brangen, computeranimatie was er ook nog niet, dus vind ik persoonlijk TLD af en toe een beetje lachwekkend overkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:20
Blubje
Blubje is offline
hm ik vond het eerlijk gezegd geen 'leuke' film (niet leuk als in lol maar als in naja je snapt t wel ) ik vond er nix aan, zeker het eerste half uur/3 kwartier niet, alleen maar schieten enzo...
mja misschien moet ik m nog maar eens een keer echt goed bekijken, want iedereen vind m altijd heel goed...misschien vind ik m dan wel goed
Oud 06-05-2003, 13:50
Verwijderd
t was opzich wel goede film, maar ik vind het alleen stom dat die ryan er maar een kwartiertje ofzo in voorkomt..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
AePiE schreef op 06-05-2003 @ 13:47:
Klopt, in A Bridge Too Far ook niet. Daar spreken de nederlanders zelfs nederlands (het gaat dus over Operation Market Garden, ofwel Arnhem, Nijmegen en zo)

Die darmen die over het scherm vliegen noemen ze realisme, of dacht jij soms dat er bloemblaadjes uit je lichaam vlogen als er 25 metalen kogels door je lichaam gejast worden of als je op een mijn gaat staan dat je been gewoon meebuigt?

In TLD hadden ze nu eenmaal niet de technieken om dat allemaal heel realistisch in beeld te brangen, computeranimatie was er ook nog niet, dus vind ik persoonlijk TLD af en toe een beetje lachwekkend overkomen.
Okeej, het mag dan wel realistisch wezen en natuurlijk zal het ook wel echt gebeurd zijn maar ik vind die andere films toch beter om naar te kijken. Tuurlijk is TLD soms lachwekkend maar voor de tijd waarin ie is opgenomen vind ik het echt heel knap dat ze zo'n film gemaakt hebben.
Oud 06-05-2003, 16:59
Mark
Mark is offline
gewoon een schitterende film.
Oud 06-05-2003, 17:21
Verwijderd
Is zeker weten mooie film
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:53
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2003 @ 11:32:
Excuses, ik dacht dat de Duitsers haast perfect Engels spraken in de films.
Heb je overigens door dat je jezelf tegenspreekt? Je zegt eerst dat Saving Private Ryan nép is, en vervolgens heb je 't over darmen die over 't scherm vliegen... wat komt dichterbij de realiteit van de tweede wereldoorlog; geschilderde achtergronden of kapotgeschoten darmen?

Het feit dat Saving Private Ryan een stuk 'viezer' is draagt juist bíj aan het realisme van de film!

Citaat:
Okeej, het mag dan wel realistisch wezen en natuurlijk zal het ook wel echt gebeurd zijn maar ik vind die andere films toch beter om naar te kijken.
Kijk, dát is wéér heel iets anders. Het kan heel goed dat je de oudere oorlogsfilms béter vind dan Saving Private Ryan, maar dan is het alsnog 'n beetje onzinning om SPR nép te noemen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:25
Thomas
Thomas is offline
Blijft een mooie film.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
m'neer schreef op 06-05-2003 @ 18:53:
Excuses, ik dacht dat de Duitsers haast perfect Engels spraken in de films.
Heb je overigens door dat je jezelf tegenspreekt? Je zegt eerst dat Saving Private Ryan nép is, en vervolgens heb je 't over darmen die over 't scherm vliegen... wat komt dichterbij de realiteit van de tweede wereldoorlog; geschilderde achtergronden of kapotgeschoten darmen?

Het feit dat Saving Private Ryan een stuk 'viezer' is draagt juist bíj aan het realisme van de film!

Kijk, dát is wéér heel iets anders. Het kan heel goed dat je de oudere oorlogsfilms béter vind dan Saving Private Ryan, maar dan is het alsnog 'n beetje onzinning om SPR nép te noemen.
Okee, sorry ik heb misschien niet de juiste woorden gebruikt om me in uit te drukken, ik zal de film niet meer nep noemen. Mag ik hem dan te realistisch noemen om gewoon een avondje gezellig film te kijken, zit ik daar met mn zak chips vliegen er allemaal van die darmen in het rond (je snapt nu vast wel wat ik bedoel). Misschien houd ik dan idd wel meer van de wat oudere en minder realistische en minder sensationele oorlogsfilms. Zo goed???
Oud 06-05-2003, 21:38
Martian
Martian is offline
Is TLD met die acteur die ook Luke Skywalker speelt?
Oud 06-05-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 06-05-2003 @ 22:38:
weet ik zo niet, wat ik wel weet is dat james bond er ook in meespeelt. Maar die komt ook weer terug in ABTF.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 01:37
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
TLD spelen gewoon alle steracteurs van die tijd zo ongeveer in mee, dus zou best kunnen

SPR vink eigenlijk niet zo heel boeiend... ja realistisch in beeld gebracht... Ach, ik hoef dat eigenlijk allemaal niet te zien om te weten dat oorlog walgelijk is.
Oud 07-05-2003, 08:23
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Mark Hamil ??
Di was na Star Wars toch afgechreven
Oud 07-05-2003, 08:29
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Semyaz schreef op 07-05-2003 @ 09:23:
Mark Hamil ??
Di was na Star Wars toch afgechreven
na star wars, maar TLD is voor star wars =)
Oud 07-05-2003, 08:53
Verwijderd
Trouwens, Volgens mij moet het Saving Privat Ryan zijn, ipv Saving Private Ryan?! Toch? wacht, ik zal eens op de band kijken, want we hebben hem thuis (heeeej).......Onee, grapje, sorry, ik heb nix gezegd!

het is gewoon Saving Private Ryan!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 08:58
Shadow X
Shadow X is offline
TLD is best oud. Was eerst zwart-wit opgenomen en is later nog ingekleurd. Is voor de tijd waarin'ie gemaakt is, echt een hele goed film. Net als Ben Hur, is ook geschilderd, maar wat een top-film!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 09:00
pepijn 14
pepijn 14 is offline
goede film, longest day vind ik ook heel goed
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:47
Verwijderd
Bij SPR vond ik het verhaal ook mooi
de hele tijd denk je (nou ja, ik dacht dat) dat die opa in het begin die Miller is, maar dat blijkt dus van niet, en dan vraagt ie op het laatste aan zijn vrouw: ben ik een goede man geweest?
Dat vond ik toch een heel mooi stukje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten