Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2003, 16:41
Nylodje
Nylodje is offline
waarom,
weet jij dat
zit in mijn hart
dat gevoel van smart

waarom,
weet jij dat
is hier zoveel verdriet
en snap ik het niet

waarom,
weet jij dat
voelen mijn ogen
alsof ik ze moet drogen

waarom,
weet jij dat
want ik
weet het niet
Oud 01-02-2003, 18:06
sientjuh
sientjuh is offline
Misschien iets van 'Waarom?' (klinkt wel dramatisch ) of 'Weet jij dat?' Je gedicht komt wel een beetje "gerijmd" over af en toe, ik denk dat het soms mooier is als je je zinnen niet per se wil laten rijmen, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:19
Starley
Starley is offline
Waarom weet jij dat vink de juiste titel
Oud 02-02-2003, 12:58
honey
honey is offline
waarom weet jij, vind ik goed bedacht! Wat ik me afvraag, wat is er verkeerd aan rijmen? Ik ben het er mee eens dat het rijmen in gedichten met lange zinnen soms erg cliche en gemakkelijk over komen. Maar in een gedicht als dit vind ik dat totaal niet storend. Ik vind het zelfs moeilijk om een gedicht met korte zinnen niet te laten rijmen, maar dat kan ook komen doordat ik daar zelf nog niet zo veel ervaring mee heb.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 13:01
Starley
Starley is offline
Citaat:
Rebby schreef:
waarom weet jij, vind ik goed bedacht! Wat ik me afvraag, wat is er verkeerd aan rijmen? Ik ben het er mee eens dat het rijmen in gedichten met lange zinnen soms erg cliche en gemakkelijk over komen. Maar in een gedicht als dit vind ik dat totaal niet storend. Ik vind het zelfs moeilijk om een gedicht met korte zinnen niet te laten rijmen, maar dat kan ook komen doordat ik daar zelf nog niet zo veel ervaring mee heb.
Nouw het is heel vaak zo als een gedicht heel veel rijmt, dat het dan heel nep overkomt vind ik. Dat diegene juist steeds zoekt naar woorden die rijmen. Soms is het idd heel erg mooi om alles te laten rijmen, maar bij bepaalde gedichten krijg ik het gevoel dat het gedicht geschreven is om te rijmen en niet om je gevoel gewoon te laten gaan....nouw jah zoiets, hoop dat je nu snapt wat ik bedoel
Oud 02-02-2003, 13:28
Nylodje
Nylodje is offline
Citaat:
Nouw het is heel vaak zo als een gedicht heel veel rijmt, dat het dan heel nep overkomt vind ik. Dat diegene juist steeds zoekt naar woorden die rijmen. Soms is het idd heel erg mooi om alles te laten rijmen, maar bij bepaalde gedichten krijg ik het gevoel dat het gedicht geschreven is om te rijmen en niet om je gevoel gewoon te laten gaan....nouw jah zoiets, hoop dat je nu snapt wat ik bedoel
Ik snap wel wat jullie bedoelen met iets te gerijmd laten klinken. Als ik gedichten schrijf, bedenk ik van te voren meestal niet in wat voor structuur ik ze ga schrijven. Dat komt meestal als ik de eerste twee zinnen heb geschreven en dan ga ik ook in die structuur door (bijv. hetzelfde rijmschema aanhouden). Toen ik dit gedicht schreef kwam het rijmen vanzelf, ik hoefde er helemaal niet lang overna te denken.
Ik heb het gevoel dat dit gedicht juist mooi loopt (al zeg ik het dan zelf), doordat het rijmt, maar daarover kan je natuurlijk van mening verschillen!
Reageren

Regels voor berichten