Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb dat ook gehad;
ik denk dat het kwam doordat ik me heel ongelukkig en machteloos voelde en dat ik daarom iets nodig had om me op af te reageren. Bij mij ging dat meestal door dingen kapot te gooien of door het huis te gooien. Het ging over op het moment dat ik besloot weer gelukkig te worden. Ook hielp het toen ik naar de uni ging, en sporten! Stoppen met vlees eten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
van sporten begrijp ik het wel, want als je lichamelijk fit bent, kun je geestelijk ook heel wat aan, maar stoppen met vlees eten? ![]() daar kan ik me niet vel bij voorstellen
|
Als je sport, raar je ook slechte energie kwijt en komt er goede energie terug. Filosofie hielp me ook.
Ook merkte ik dat ik altijd als ik vlees had gegeten heel veel energie had, teveel, en daar dan nies mee kon doen en daar soms agressief van werd. Een ander/beter eetpatroon helpt wel degelijk! |
![]() |
|
Ik kan bijvoorbeeld niet in mn kussen slaan, want dat helpt bij mij niet. Dat heeft gewoon geen zin, want ik blijf me er toch hetzelfde door voelen. En sporten, daar houd ik zowiezo niet van. Dan krijg ik er weer 'n hekel aan om naartoe te gaan etc.
||
Citaat:
en elke keer me kussen verrto slaan, heb je ook niet veel aan, maarja, een andere manier (zonder iemand pijn te doen) ken ik nie
|
![]() |
moodswings, dat ken ik.
het vervelende is dat als ik zo'n bui heb ik pas tevreden ben als ik iets kapot heb gegooid, maar dan word ik weer boos omdat ik zo stom ben datgene kapot te gooien (mn beugel, cd-doosjes, flessen etc.), omdat het zoveel gezeik en problemen met zich meebrengt. alleen tegen zo'n bui kan ik gewoon niks doen, dan maakt het me niks uit, dan heb ik gewoon een soort van vernietigings-drang en moet er gewoon iets kapot of iemand pijnlijden.. denk dat ik al te lang alles op mezelf afreageer en dat ik het nu op andere mensen en voorwerpen ga afreageren.. |
![]() |
|
ja...k heb dat oowk
en alles wat iemand zegt zie k alleen de negatieve kant van meestal word k dan heel kwaad op lerare of op mun ouders(en zus) oowk tege vrienden soms k ben dan heel kwaad en dan half uur na dur hand ken k wel janke omdat k dan spijt heb k weet zelf ook nie wat k er aan kan doen maar ja...
||
Citaat:
Ik vind het alleen heel erg vervelend dat ik zo vaak chagrijnig en lullig tegen Ruud doe ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
als je zo graag iets wil "vernietigen", doe dat dan op iets wat totaal niet kostbaar is, zoals lego, of barbies van je kleine zusje
![]() maar als dit allemaal niet helpt zou ik maar eens serieus gaan praten met je vrienden, die ondertussen de lul zijn van jou agressiefheid...
|
ik word ook snel agressief vooral als het om school gaat.
elk woord wat mijn mentrix zegt.. alsof ze me uitlacht.. die genieperige ogen.. en elke dag weer denk ik dan.. vlieg der aan, stamp der op der smoel, maar zo ben ik niet.. ten minste.. normaal niet en soms zit ik gewoon en dan begin ik te schelden, te krijsen en te janken en aaaaaargggghhh wild om me heen te slaan. als me iets niet lukt ook.. aarrgghh dan schreeuw ik echt ![]() ik weet niet wat het is maar tis wel KUTKLOTEVERVELEND ![]()
||
Citaat:
laatst bijv. onder verzorging, iemand gooide een klein liniaaltje tegen mij aan, dus ik ging helemaal uit me dak,want da ding kwam best wel hard aan, en ik krijste en krijste en ik schold iedereen verrot enz. echt heeeeeel vervelend... ik weet DENK ik wel wat het is, ik denk dat dan al je frustaties die je op hebt gekropt losbarste als het ware, maarja das mijn conclusie....
|
Verwijderd
|
Als je het aanvoelt komen loop je weg (ergens naar toe waar je alleen bent) of je zegt het tegen mensen. Praat er iig over, ik denk dat dat al scheelt (mensen snappen het dan iig ietsjes beter). En als het eens voorkomt, praat er dan daarna iig over. En je kunt beter met dingen gaan gooien (of ga kranten door midden scheuren oid), dan dat je mensen iets aan doet.
Ik ben btw wel van mening dat sporten helpt, maar dan wel echt sporten, net een beetje heen en weer lopen ofzo, maar echt fanatiek sporten. Als je er niet van houdt, dan zul je iets anders moeten zoeken waar jij je agressie (of misschien wel gewoon al je gevoelens) in kwijt kunt. Ga niks opkroppen, een aanval van agressie is, denk ik, vaak een plotselingen uiting van allerlei opgekropte gevoelens. Een beetje wat Dark Tish al zei dus: ik weet DENK ik wel wat het is, ik denk dat dan al je frustaties die je op hebt gekropt losbarste als het ware, maarja das mijn conclusie.... Ik denk ook dat het dat is, maar dan ook andere gevoelens ed, niet per se alleen frustraties. Probeer zo min mogelijk op te kroppen, door er over te praten, door iets te zoeken waar jij het in kwijt kunt, door je zo nu en dan te ontspannen, enz. Reageer je iig niet af op andere mensen, het is niet hun probleem. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
agressief geel oesterpoester | 30 | 03-01-2006 21:38 | |
Vrije tijd |
Onderzoek Erasmus: Sportschutters minder agressief Verwijderd | 2 | 07-05-2005 10:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Belg behoort tot minst agressieve chauffeurs ter wereld?! Verwijderd | 27 | 08-04-2004 08:52 | |
Psychologie |
agressief -> irritant doen. freakinaround | 11 | 17-12-2003 18:24 | |
Psychologie |
agressief gevoel?.... wizzard | 23 | 12-10-2003 15:06 | |
Flora & Fauna |
agressieve konijnen! C'est moi | 13 | 07-03-2003 20:18 |