Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar zelf zou ik ook de oplossing niet zo weten. |
![]() |
||
Citaat:
Dan verbieden ze het maar. Dat zou een opluchting zijn voor de mensen die er niet tegen kunnen zoals ik. Zet mij een halfuur in een rokerige ruimte en ze kunnen me afvoeren omdat ik dicht klap. Ik houd van astma... Openbare gelegenheden verboden? Ik zou daar ook de uitgaansgelegenheden onder willen hebben graag. Kan ik ook een keer ergens naartoe en langer dan een kwartier binnen blijven staan.
|
ik ben het eens met de topicstarter, al die voorlichting heeft een averechts effect, net zoals in Ameirka al die anti-drugs reclames jongeren nieuwsgieriger maken naar drugs.
-mijn idee is om reclames te verbieden, -een grote zwarte long op elk pakje sigaretten te zetten, plus natuurlijk de gevaren. -rookwaar verkopen voorbehouden aan tabakszaken en niet aan supermarkten en snackbars. -roken in openbare gebouwen verbieden. including uitgaansgelegenheden. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Laat mensen toch lekker roken als ze dat willen.. ik rook zelf niet, maar waar bemoeien mensen zich mee?
Kijk ik snap best dat er mensen zijn die er slecht tegen kunnen, en dat er op sommige plekken gewoon niet gerookt mag worden. Maar waarom al dat geld steken in suffe reclames en niet-werkende voorlichtingscampagnes? Als iemand in zijn eigen huis, buiten, of in het cafe wil roken, wie ben ik dan om dat af te keuren?
|
hard drugs ook legaliseren; da's de beste remedie tegen bolletjesslikkers en de enorme cocainehandel via Rotterdam (haven)
![]() Je moet eerder verhinderen dat mensen verslaafd raken, dan prijzen verhogen, mi. en het zoveel mogelijk ontmoedigen om mensen te laten beginnen (bv. je mag het toch nergens doen, behalve op bepaalde plekken, zodat de schade die je veroorzaakt alleen beperkt wordt tot jezelf) en een goede voorlichten (zonder te spreken over hoe te stoppen, want het gaat toch om waarom je er niet aan moet beginnen?!?!) |
![]() |
|
Mensen die niet roken moet ook voorrang krijgen bij medische operaties (bijvoorbeeld kanker, hartkwalen, staar)
ik ben voor een rookcodicil dan laat je vastleggen of je rookt of niet als je laat vastleggen dat je rookt, mag je buiten op straat gewoon roken, maar word je minder snel medisch geholpen als je laat vastleggen dat je niet rookt, word je snel medisch geholpen, maar als je dan gepakt wordt met roken op straat, krijg je 500 euro boete ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens ben ik niet voor accijnsverhogingen. Mensen moeten zelf kunnen kiezen of men wil roken of niet. De risico´s die daarbij horen moet duidelijk worden gemaakt middels die reclamecamplagnes. Maar uiteindelijk beslissen de mensen zelf of men wil roken of niet. Daar moet de overheid door middel van accijnsen geen invloed op kunnen uitoefenen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over de stelling: ik denk niet dat er geen voorlichting meer moet worden gegeven, opdat mensen niet nieuwgierig raken.Doordat er tot vervelens toe wordt verteld hoe slecht het is, zijn er ook mensen die maar van beginnen met roken afzien. Mensen die gaan roken, moeten weten waar ze aan beginnen. Trouwens, juist als er geen voorlichting wordt gegeven, ontstaat er een soort mysterie rondom roken (in het uiterste geval) en gaan nog meer jongeren het proberen en stoer vinden.
||
Citaat:
Waarom? Ze kiezen er toch voor om hun lichaam schade toe te brengen door hun verslaving? Wat de overheid daartegenover zou kunnen doen is gratis afkickprogramma's uitschrijven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De overheid kan idd die programma´s uitschrijven en uiteraard veel publiciteit maken rondom de schadelijke gevolgen van roken. |
![]() |
||
Citaat:
Hart en vaatziekten (mede veroorzaakt door roken) zijn 1 van de ziekten waardoor mensen in het ziekenhuis belanden. Vind het behoorlijk oneerlijk als ik bv. door defecte nieren geen voorrang zou krijgen op iemand die 30 jaar lang gerookt heeft. Die roker heeft zichzelf naar de knoppen geholpen. Ik niet. Ik heb zo goed en gezond mogelijk proberen te leven. Het is hetzelfde als een auto: als jij steeds in de 3 optrekt dan is die motor logischerwijze zo naar de knoppen. En moet je logischerwijze sneller een nieuwe motor kopen dan diegene die steeds in de 1 optrekt. Nu heb je met dat laatste alleen jezelf mee, maar in de gezondheidszorg ben je ook nog een schade voor anderen (je "zuipt" immers geld door de intensieve zorg en je houdt een ziekenhuisbed bezet!). Ik weet natuurlijk ook wel dat het een beetje oneerlijk is voor de roker ten opzichte van diegenen die aan vetzucht lijden, alcohol verslaafd zijn e.d. en daarom vind ik eigenlijk ook dat een dergelijke regeling voor hun moet zijn. Het geld dat hiermee gespaard wordt, zou dan besteed kunnen worden aan gratis afkickprogramma's. En tja.... wie niet luisteren wilt, moet dan maar voelen ![]() (weet overigens niet of dit financieel haalbaar is) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
My point: indien je wenst te discrimineren waarbij je verschil wilt maken tussen 'eigen schuld' of 'onschuldig', doe het dan genuanceerd. Dat kan niet, want je weet de oorzaak niet van elke kwaal. Stel iemand heeft 2 jaar gerookt in zijn/haar jonge jaren, is diegene dan z'n leven lang opgeschreven als iemand die het laatst aan de beurt is daardoor? En hoe controleer je dat diegene de waarheid spreekt over die 2 jaar en daarmee voorrang krijgt op iemand die 10 jaar heeft gerookt? Je kunt het niet nuanceren, doe het dan ook niet.
||||
Citaat:
Als je verder gelezen had, had je gezien dat ik het ook voor alcoholverslaafden wilde op laten gaan. Citaat:
Na zoveel jaren is het min of meer hersteld (schijnt). Kun je dus makkelijk uitrekenen. Citaat:
![]() Maar wellicht zijn er medische testjes voorhanden om de gezondheid van de persoon (hoe schoon de longen in het algemeen zijn, bv..) zo na te gaan. En er zijn nu geen mijnwerkers meer, dus ook geen mensen die daardoor stoflongen kunnen krijgen ![]() Alle andere werknemers met evt. stoflongen moeten zo goed mogelijk beschermd worden. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
MS wordt door iets veroorzaakt? Wb. aids.... ja, moeilijk.... Kanker zou misschien nog te genezen zijn, maar dit niet. Denk eigenlijk dat deze ziekte te extreem is om mensen (ook al hebben ze als een gek lopen te spuiten met vuile spuiten of hebben onverantwoord gevreeen (en je ziet het ook niet aan een persoon; dan zou je per definitie elke relatiepartner moeten laten testen voordat je "onveilig" gaat vrijen) uit te sluiten. RSI een new age ziekte ![]() Is ook niet te genezen en je ligt er niet in het ziekenhuis door ![]() De ziekten die jij hebt opgenoemd zijn relatief nog laag in aantal als de hart- en vaatziekten en nemen daarom qua zorg een mindere intensieve rol in. Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar ik had het over werkende mijnwerkers. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|