Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2003, 19:03
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
waar?

Als genot te hevig is, wordt het pijn.(of soort pijn)

ik denk van wel; ondervonden bij randje fietsen (dan is het toch niet leuk meer trouwens)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:07
engerd
engerd is offline
gradatie
Oud 06-02-2003, 19:08
Muizzz
Muizzz is offline
ik weet niet wat gradatie is maar ik weet wel van genot vast een gradatie van pijn is.
want het is idd waar wat je zegt dat het soms als je bijna klaarkomt gewoon pijn kan doen.
Oud 06-02-2003, 19:20
Qimm
Qimm is offline
Ik ben het wel met je eens, op een gegeven moment is pijn lekker geworden/aan het worden.
Oftewel pijn is fijn
Ja pijn is een gradatie van genot (om het maar om te draaien)
Oud 06-02-2003, 19:25
Verwijderd
precies, je kunt het ook omdraaien zoals Qimm doet...

een beetje pijn kan voor genot zorgen, maar als iets dat eigenlijk aangenaam voelt te heftig wordt of te lang doorgaat, dan kan dat pijn gaan doen...

en weten mensen echt niet wat gradatie is?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:29
engerd
engerd is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:

en weten mensen echt niet wat gradatie is?
Nee, ik niet in elke geval. Maar ja, ik ben ook maar een eenvoudig man.
Oud 06-02-2003, 19:47
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Muizzz schreef:
ik weet niet wat gradatie is maar ik weet wel van genot vast een gradatie van pijn is.
want het is idd waar wat je zegt dat het soms als je bijna klaarkomt gewoon pijn kan doen.
ik had het over het moment van klaarkomen zelf,maar kom
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:47
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
is dit bij mannen ook zo trouwens?

want zonee; dan is het orgasme van een vrouw veel heftiger?

hehe
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef:
is dit bij mannen ook zo trouwens?

want zonee; dan is het orgasme van een vrouw veel heftiger?

hehe
orgasme van man duurt gemiddeld 2 seconden, van vrouw 6 seconden, geloof ik... maar of 't ook heftiger is weet ik niet (heb geen idee of ik die getallen uit een betrouwbare bron heb, ik vond ze in mijn hoofd maar weet niet hoe ze erin zijn gekomen)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:53
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
orgasme van man duurt gemiddeld 2 seconden, van vrouw 6 seconden, geloof ik... maar of 't ook heftiger is weet ik niet (heb geen idee of ik die getallen uit een betrouwbare bron heb, ik vond ze in mijn hoofd maar weet niet hoe ze erin zijn gekomen)
ik geloof mij te herinneren (waarom klinkt dat zo'n verkeerd zinsgebruik?) dat ik ergens las dat vrouwen een heftiger orgasme hebben.
het nadeel is dan natuurlijk dat het moeilijker te bereiken is...
maar toch
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:00
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
engerd schreef:
gradatie
gra·´da·tie (de ~ (v.))

1 trap, niveau

Ontopic:
Nee, hier ben ik het niet mee eens. Een orgasme moet fijn zijn zodat mensen zich voort blijven planten. Dat is iig wel het doel van de mens volgens de biologie. Omdat dit zo is: is het logisch dat een orgasme fijn zou zijn. Als iets pijn doet is het naar mijn mening niet per definitie fijn.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:01
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Wawl schreef:
gra·´da·tie (de ~ (v.))

1 trap, niveau

Ontopic:
Nee, hier ben ik het niet mee eens. Een orgasme moet fijn zijn zodat mensen zich voort blijven planten. Dat is iig wel het doel van de mens volgens de biologie. Omdat dit zo is: is het logisch dat een orgasme fijn zou zijn. Als iets pijn doet is het naar mijn mening niet per definitie fijn.
ligt het aan mij of praat jij in raadsels

en toch zit er waarheid in hoor,want ik heb het al in verscheidene boeken gelezen, én zoals ik zei ervaren
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:

Nee, hier ben ik het niet mee eens. Een orgasme moet fijn zijn zodat mensen zich voort blijven planten.
móét fijn zijn... maar daarom kan het nog wel voorkomen dat het niet zo is
mensen moeten ook elke twee jaar van seksparner veranderen, dat is ook beter voor de evolutie... maar dat doen ze ook niet allemaal...
bovendien houdt evolutie ook in dat als er te veel van een soort zijn (en er zijn te veel mensen), dat er dan minder van komen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:04
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef:
ligt het aan mij of praat jij in raadsels
Het ligt aan jou.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:07
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
móét fijn zijn... maar daarom kan het nog wel voorkomen dat het niet zo is
mensen moeten ook elke twee jaar van seksparner veranderen, dat is ook beter voor de evolutie... maar dat doen ze ook niet allemaal...
bovendien houdt evolutie ook in dat als er te veel van een soort zijn (en er zijn te veel mensen), dat er dan minder van komen
Tuurlijk, maar ik probeer hiermee te zeggen dat pijn niet gelijk kan zijn aan een orgasme. Dat is wat ik zeg: maw denk ik dus niet dat een orgasme een gradatie van pijn is.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:08
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Het ligt aan jou.
ok
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:56
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
2 seconden maar?? *lacht mannen uit*
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 07:22
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef:
waar?

ik denk van wel; ondervonden bij randje fietsen (dan is het toch niet leuk meer trouwens)
Als randjes-fietsen expert even een vraagje... Jij krijgt dus pijn TIJDENS het uiteindelijke orgasme? Na hoeveel keer tegen het randje komen?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 09:04
ConnX
ConnX is offline
Nou meot ik zeggen dat dat bij mannen ook wel voorkomt, als je afgetrokken wordt en diegene heeft t niet door als t zover is (vraag me ook nog steeds af hoe dat kan) en gaat vervolgend vol goede moed door, dan wordt et te heftig en een soort van pijn....
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 09:36
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
ik krijg soms, meestal dan bij harde seks weleens soort van pijn voor en tijdens ik aan het komen ben.. vind het wel oK
Oud 07-02-2003, 11:07
Drizzt
Drizzt is offline
Volgens mij was het zo, dat in de hersenen de gebieden die actief zijn bij 'pijn' en 'fijn' heel dicht bij elkaar liggen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 14:38
FishBrain
FishBrain is offline
pijn = fijn
bloed = goed
Oud 07-02-2003, 17:40
Isa
Isa is offline
nee, geloof ik niet in. pijn is het tegengestelde van genot, en pijn treed op wanneer er iets niet in orde is of wanneer het lichaam niet meer aankan, dus ook als het lichaam een orgasme te hevig vind.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 18:18
Qimm
Qimm is offline
Ik denk dat je het misschien verkeerd ziet. In sommige gevallen (niet-orgasmegevallen) kan pijn ook opwinding veroorzaken. Heb geen duidelijk voorbeeld, maar b.v. licht vormen (ook wel de zware, maar die hebben toch minder aanhangers) S.M. kan toch wel lekker zijn hoor.. ookal doet het pijn.
Dan doet het plezierig pijn.
Oud 08-02-2003, 09:41
honey
honey is offline
tijdens seks wordt er meer van een bepaald soort hormonen in je lichaam gevormd die de pijn onderdrukken (adrenaline verhoogd de spanningen en iets anders zorgt ervoor dat je daardoor minder pijn voelt)
Het is dus vrij logisch dat je tijdens seks onbewust pijn hebt en dat je soms toch wel de pijn voelt. Maar vanwege de spanning kan dat beetje pijn wel fijn zijn. Tenminste als je vlak bij het orgasme bent (als het nog lang niet zo ver is of net geweest, is het niet fijn)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 13:41
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Als randjes-fietsen expert even een vraagje... Jij krijgt dus pijn TIJDENS het uiteindelijke orgasme? Na hoeveel keer tegen het randje komen?
na drie of vier keer al, maar het is niet echt pijn, maar het is zo hevig dat het het magische zalige verliest
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:20
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ja denk aan SM
Oud 08-02-2003, 22:17
Justice
Justice is offline
Citaat:
Morgan schreef:
2 seconden maar?? *lacht mannen uit*
*Wilt er ook op wijzen dat wij mannen sneller klaar zijn dan jullie, en bij een vluggertje dus ook niet bang hoeven zijn dat ze niet aan hun trekken komen*

En 2 seconden? Ik houd dat gevoel toch een stukje langer dan 2 seconden hoor...
Oud 10-02-2003, 07:58
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef:
na drie of vier keer al, maar het is niet echt pijn, maar het is zo hevig dat het het magische zalige verliest
Dat is inderdaad snel... misschien kom je net *te* weinig tegen het randje? Als ik het doe dan zit ik toch al snel een stuk of tien keer (en zelfs meer) vlak tegen het orgasme... en dat "magische zalige" is er absoluut nog steeds!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nee, geloof ik niet in. pijn is het tegengestelde van genot, en pijn treed op wanneer er iets niet in orde is of wanneer het lichaam niet meer aankan, dus ook als het lichaam een orgasme te hevig vind.
pijn is een hevig gevoel
genot is een hevig gevoel
hoe zie jij daarin een tegengestelde? (behalve dan dat genot altijd aangenaam is en pijn meestal niet)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten