![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tja ik weet niet wat je ouders onder in de gaten verstaan? Continu je handje vast houden? Als je een normaal schema hebt dan vertellen ze je gewoon wat over de oefening, that is all. En als je vragen hebt dan helpen ze je, het is en blijft een indivuduele sport he, maar veel succes |
![]() |
|
![]() |
Bij mijn sportschool hebben ze cardiofitness, dat gaat daar zo:
In groepsverband wordt er gedurende een uur onder begeleiding van een instructeur een gevarieerd cardio-circuit gedraaid. Na de 10 minuten durende warming-up op muziek volgt u ca. 25 minuten een conditietraining op de loopband, fiets, step en roeimachine. De andere 25 minuten bestaan uit spierversterkende oefeningen op de fitness apparaten en is gekoppeld aan een bepaald thema. De cooldown bestaat uit het stretchen van de spieren. Het circuit wisselt iedere 2 maanden. Er wordt niet de hele tijd boven je gehangen hoor, het is -meestal- best groot in zo'n sportschool en er is ook maar 1 instructeur tijdens cardio, dus je hebt niet alle aandacht. Je krijgt meestal een intake les en dan maken ze een programma die bij je past. Die moet je gewoon doen. Dus geen gezeur van de instructeur (dat rijmt YEAH ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien bedoel je wel bodypump of bodydance maar dat is meer dan cardio alleen. |
![]() |
|
Bij mij op fitness hebben ze van die zogenaamde super apparaten waar je ziet hoeveel je doet.
Alleen kom maar niet daar naar toe, ze kijken echt niet hoe t met je gaat. Toen ik er net op kwam,was iemand de pijp uit gegaan door een hart stilstand.
|
bij ons op fitness heb je speciale fysio-fitness, maar ik weet niet of hartproblemen daar ook bij mogen (das eigenlijk niet voor de fysio, maar toch).
In ieder geval houden ze alles dan extra in de gaten (je mag het ook alleen doen met dokterverklaring) en heb je een speciaal programma voor jezelf en hetgeen waar je last van hebt. Het kost alleen ook meer. We hebben ook wel cardio-fitness, maar kheb geen idee hoe dat in z'n werk gaat. Voel je het overigens zelf aankomen wanneer je te veel doet? Dan zou je namelijk zodra het te zwaar wordt kunnen stoppen en alleen de cooling-down nog doen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat er in de gaten wordt gehouden is je hartslag...die moet je dus ook zelf in de gaten houden. Ze vertellen je dan op welke hartslag je het beste kunt trainen (je streefhartslag) en wanneer je hartslag te hoog wordt gaat dat apparaat piepen en/of krijg je een melding op het scherm en dan neemt de weerstand van bijv. de fiets af, waardoor je minder hard moet trappen en je hartslag weer naar beneden gaat. Dat voeren ze gewoon in de computer in. |
![]() |
|
Verwijderd
|
bij ons hadden ze op ongeveer elk apparaat van die ahrtslagmeters.. daarmee meot je dan in de gaten gehouden worden.. ze hadden ook van die streefhartslagfen, en elke paar minuten werd het porgramma automatishc aangepast zodat je je streefhartslag haalde.. als je dr overheen ging werd het ook aangepast..
verder kon je zelf ook aflezen wat je hartslag was.. en er stond ook gewoon bij hoeveel normaal was enzo.. je meot gewoon jezelf in de gaten houden |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik ben een dikke nerd :( Mystical | 61 | 24-06-2004 12:02 | |
Lifestyle |
wat voor sport doe jij *kitedushi* | 132 | 05-12-2003 12:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #16!!! Snufje | 310 | 06-10-2003 20:09 | |
Liefde & Relatie |
Jongens en voetbal! Miss. Tandenborstel | 51 | 09-04-2003 15:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hartslag trainen Gatara | 17 | 19-01-2003 14:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
ik ben in 1 maand 10 kilo aangekomen.. [DFU]DutchGirllie | 59 | 16-01-2002 17:34 |