Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm ik herken het niet. Dat wil zeggen, ik heb er geen last van, maar ik kan me voorstellen dat het heel vervelend voor je is.
Ik weet niet hoe oud je bent, misschien dat je jezelf nog te jong vindt voor een 'vaste' relatie. Of dat je bang bent voor alles wat er bij een relatie-hebben komt kijken. Heel eerlijk gezegd kan ik je er echt niet verder mee helpen. Ik denk dat je moet kijken waar het "probleem" ligt. Sterkte in ieder geval! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tis dus ook niet zo dat ik al helemaal wanhopig moet gaan worden of iets dergelijks, maar kvind het jammer dat ik er last van heb..Het is ook echt niet zo dat ik er een wereldprobleem van maak, het is alleen zo irritant soms en daarom vroeg ik me af of er meer mensen last van hadden. Iig thnx voor je interesse! ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
bindingsangst is echt ongelooflijke BULLSHIT kweet niet wie dat verzonnen heeft maar ik vind het een term die ervoor zorgt dat je zelf geen verantwoordlijkheid meer draagt.
als je je nog niet kan binden moet je dat gewoon niet doen. als je jezelf niet gevonden hebt en nog niet weet wat je wilt en vooral waarom je datgene wilt (niet dat het kortstondige verlangens zijn. emoties bedriegen) kan je je gewoon niet binden, en das maar goed ook |
![]() |
|
![]() |
Inderdaad heel lastig,
een paar jaar geleden had ik daar ook een beetje last van! Zodat m'n vriendinnen op den duur zich ermee gingen moeien! ![]() ![]() Sindsdien gaat het best wel goed met die bindingsangst... ik kan zelfs zeggen dat ik er geen last meer van heb! ![]() Maar nu heb ik wel een andere last! ![]() ![]() Na een paar weken, begin ik steeds te twijfelen over vanalles en nog wat... en dat is best wel ambetant vind ik! En ik weet dat het allemaal aan mezelf ligt! En dat ik een beetje (neig)begin te zagen! ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Mijn vriendinnen heb wel zoiets van 'wat doe jij nou weer vaag', maar niet dat ze zich er supererg mee bemoeien. Daar hou ik trouwes ook helemaal nie van ![]() ![]() Maar..als ik vragen mag..waarom begin jij nou weer zo te twijfelen dan als alles goed gaat enzo? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Volgens mij heb ik ook een beetje bindingsangst, want als ik een vriendje heb en ik ben nog onzeker enzo over of hij mij wel echt leuk vindt dan weet ik zeker dat ik hem niet kwijt wil, maar zodra ik zekerheid krijg over zijn gevoelens voor mij (positief dan he), dan ga ik twijfelen of ik hem wel zo leuk vindt enzo..... En als het dan weer slechter gaat weet ik zeker dat ik hem niet kwijt wil.....
Echt raar allemaal....
|
Verwijderd
|
Eigenlijk blijkt hieruit een aantal dingen, waarvan gebrek aan zelfkennis en het moeilijk vertrouwen van mensen nog maar het topje van de ijsberg vormen. Bindingsangst zoals dat bij de meeste mensen voorkomt, is geen bindingsangst in de psychologische zin van het woord. Als je echt bindingsangst in de definitie gangbaar in de vakliteratuur hebt, dan zou je je ouders in elkaar slaan, nog nooit een normaal gesprek met iemand gevoerd hebben en constant van school naar school gestuurd worden.
Het soort bindingsangst waar (toch wel vaak) meisjes in deze leeftijd last van hebben, is toch primair een gebrek aan vertrouwen. Zowel vertrouwen in zichzelf als vertrouwen in de ander. Het is een patroon waarin je ziet dat het aantrekken en afstoten is. En dat is uitermate ongezond voor een relatie (als je er sowieso al naar moet streven om een 'relatie' te hebben voor je 25e, maar dat is een andere discussie). Er is verder ook weinig aan te doen. Je moet gewoon ouder worden, jezelf beter leren kennen. Let goed op wat er gebeurt als er zo'n verkering stukloopt: vertrouwde je hem niet, wat wil je zelf éigenlijk het liefst, etcetera. Als je die zelfkennis langzaamaan opbouwt zul je zien dat je veel stabieler tegenover andere mensen staat. Als je van jezelf weet wat je kunt verwachten weet je ook welke verkeringen mogelijk zijn en welke niet, en hoe je je eigen gedrag kunt beïnvloeden. |
![]() |
|
Nare Man is mij ietske te vlug af
![]() Het ligt inderdaad aan "vertrouwen" Je vertrouwt de andere persoon niet en ook uw eigen niet... en daardoor begin je negatief te denken.. Ik denk dat je da gevoel aan de kant moet zetten en genieten van de mooie momenten... Groeten DJken
||
Citaat:
Je moet niet over mij denken dat ik een bang schaap ben, nix durf en geen enkel vertrouwen in mensen (in het bijzonder jongens) heb. Ik heb genoeg jongens die gewoon vrienden van me zijn en waarvan ik zeker weet dat het nix wordt, die vertrouw ik (bijna) allemaal voor de volle 100%. Wat jij precies onder bindingsangst verstaat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik weet wel dat die vorm zoals jij hem beschrijft voor mij niet helemaal op gaat. Ik denk dat ik mezelf heus wel beter ken dan jij. Maargoed, ik was in dit topic niet opzoek naar kritiek over of ik wel echt bindingsangst heb, wat het precies hoort te zijn of hoe ik zelf in elkaar zit, ik wilde alleen weten of meer mensen mijn situatie herkennen en wat ze er tegen doen/gedaan hebben ![]() Danku. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Dit komt me ontzettend bekend voor..
Iedereen die zegt dat bindingsangst gelul is, heeft er duidelijk geen last van. Of het echt bindingsangst is weet ik niet, maar ik weet er geen andere term voor. Als ik verliefd ben op een jongen (en ja: dan ben ik er écht verliefd op, ik weet zelf wel wanneer ik verliefd ben..) dan ren ik weg. Zo ver mogelijk. Ik ontwijk hem, doe alles om maar niet met hem te hoeven afspreken.. ik doe superbot tegen hem.. "Sometimes you have to run away to see who will follow you" Ik dacht eerst dat dit het was. Tot één van de jongens mij vertelde dat je ook té ver weg kunt rennen. Hij had geen zin in m'n gezeur, snapte niet waarom ik zo moeilijk deed. Ik was hem kwijt, door mn eigen gedrag. Een vriendin van me heeft wel eens tegen me gezegd: "Als je zo blijft doen, zul je nooit gelukkig worden. Ooit moet je de sprong wagen, het risico nemen. Anders zul je altijd alleen blijven." Daar heb ik toen naar geluisterd, vlak na die wijze uitspraak heb ik 2 jaar verkering gehad. Helemaal super. Maar nu zit ik weer in hetzelfde cirkeltje. Ik ben gek op een jongen die superveel moeite heeft gedaan om iets met mij te krijgen, maar ik heb hem 100x weggeduwd. De 101ste keer denkt hij dat ik niet gek op hem ben. Logisch.. hij heeft geen zin om als een kip zonder kop achter een meisje aan te lopen. Maja.. zucht..
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Alleen had ik dan jongens die niet rechtstreeks tegen me zeiden dat ik niet zo raar moest doen, maar die via via via via via lieten horen wat ze erover dachten. Dat is ook behoorlijk irritant. ![]() Maar, vraagje..hoe komt het dan precies dat je nou weer in hetzelfde cirkeltje zit? Als je dat zelf weet tenminste... Ik had altijd een idee erover dat je, als je er eenmaal vanaf was, het ook niet meer snel terug zou komen.. |
![]() |
|
ik herken het echt allemaal. als ik verliefd ben/een jongen leuk vind en dit gevoel is wederzijds vind ik dat zo eng en wil ik er verder ook niks meedoen. of als iemand mij leuk vind en ik dat kom te weten, ga ik zo bot doen/negeren tegen hem zodat hij mij niet meer leuk vindt en dat haat ik van mezelf. maar voor de rest ga ik heel normaal en best veel met jongens om zolang er maar verliefdheid optreedt. maar jammergenoeg heb ik geen oplossingen voor je, want ik ben er zelf ook nog niet vanaf. ik denk dat je 'gewoon' een keer de stap moet zetten en dan maar kijken wat er van komt, ik weet dat het moeilijk is maar toch proberen!!! heeel veel succes ermee!!!
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() In ieder geval tnx voor je berichtje, jij owk succes ermee! |
![]() |
||
Citaat:
Misschien zou je ergens wat meer informatie/ervaring over moeten krijgen, voordat je overal je reacties zomaar neerpost. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kan best tegen kritiek, maar dan moet het wel kritiek zijn die echt op mijn eigen situatie van toepassing is en waar ik echt wat aan heb. Als het dat niet is, heb ik er idd geen zin in daar goed mee om te gaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit had ikTOTAAL niet van je verwacht
![]() Tenzij dit die Bas is waar je het wel is over hebt gehad ![]() Anyway. Ik heb hier zelf ook last van. Maar dan op een andere manier. "The chase is better than the catch" (als het goed gespeld is ![]() En wat dat betreft kunnen wij hier heel goed over praten ![]() ![]() Maar wat ik dus altijd heb, zodra degene die ik leuk vind m'n vriendin is. Ga ik op zoek naar haar negatieve punten. Ik blijf maar zoeken en zoeken, en vind steeds van die puntjes die nergens op slaan. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik minder verliefd wordt, en dus een klootzak wordt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() dat is echt ZO vervelend ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Hoezo niet? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar diep van binnen zijn ze allebei stikonzeker, weten ze niet wat ze willen met hun leven, hebben ze weinig zelfkennis, en zouden ze in een relatie elkaar alleen maar ten gronde richten. nix bindingsangst want ze heeft 2 megahechte vriendschappen waarvan 1 tussen ons. het is een smoes om haarzelf uit de weg te gaan, weglopen niet voor die jongen maar voor haarzelf. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar heb jij nu dan ook het gevoel dat je hem wel echt leuk vindt en hem stiekem wel wilt zien? Of dat ook niet... Ik heb/had dat namelijk wel; zolang hij niet bij me was wilde ik hem zien, maar zo snel hij er was ging ik hem ontwijken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() @**Moonflower**: Ik denk dat je gelijk hebt, dat het geen bindingsangst is maar "weglopen van..". Maar wat kan ik ertegen doen? Tips?
|
Jep herken ik mezelf VOLLEDIG in
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() xxx Faith ![]()
|
Ik ken 't ook.
![]() ![]() Nog een voorbeeldje. Sta ik in de disco, kan ik oogcontact maken met iedere jongen, béhalve de jongen die ik echt leukleuk vind. Hij moet het ook niet wagen om op me af te komen, want ik ga zo een blokje om, om hem maar niet te hoeven zien. Terwijl Híj degene is die ik leuk vind en juist wel wil zien. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Hij is daardoor heel erg aan zichzelf gaan twijfelen, een stuk onzekerder geworden en daar was ik zo van geschrokken dat ik mezelf heb gezworen nooit meer zo raar zou doen. (die "bindingsangst" zou verdringen dus eigenlijk ![]() ![]() Offtopic: Kheb gister en eergister met carnaval wel een helehelehele leuke jongen leren kennen en ik deed (nog?!) niet eens afstandelijk, vond het juist superleuk en wilde alleen maar heel veel bij em zijn ![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Bindingsangst.!? dal | 3 | 09-05-2016 21:43 | |
Liefde & Relatie |
Bindingsangst mausie12 | 16 | 23-05-2011 00:41 | |