Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vergelijk de situatie ook met mijn katten, heb ook nog nooit een hamster gehad. Met mijn katten zou ik zeker weten naar de dierenarts gaan, al is het idd alleen maar om te kijken wat hij heeft (misschien is het wel helemaal niet per se dodelijk, maar heeft hij iets in z'n keel zitten oid, dat kun je zelf niet echt zien) en als het echt niet anders kan, dan laat ik hem inslapen al kost me dat €300,-. Ik laat een mens ook niet onnodig lijden, waarom een dier dan wel? (Wat niet wil zeggen dat het me geen moeite zou kosten, maar das weer een heel ander probleem, met een heel andere oorzaak.)
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
houd hem warm (maar niet benauwd) zorg dat hij een beetje de ruimte heeft om te ademen en te lopen zeg maar..
ga niet aan hem zitten en als je dat wel doet en hij reageert er nauwelijks/niet op, kun je hem beter in laten slapen. ik heb ook 24 uur gezeten met een slecht beademde hamster maar toen heb ik hem nog in laten slapen. nadat hij het spuitje kreeg was hij nog niet weg. het werd dus 50 euro, heb ik dat wijf verrot gescholden.. (50 euro kom op zeg) en toen hoefde ik nog maar 5 euro te betalen (ze had een "foutje" gemaakt) ![]()
|
Gut, een maand geleden had ik precies dezelfde situatie. Geinig
![]() Goed, ik deed het volgende: Een dag lang zag ik het aan, met hetgoeie goedkeuren van de dierenarts. Die gaf Fedja (de hamster) een goede kans. Tot vrijdag, het was toen woensdag. Rond 19u woensdag werd het te erg, Fedja maakte spastische bewegingen, lag apatisch in zijn kooi, ging van het ene moment (doodlijkend) heel actief rennen (hyper). Ik besloot naar de arts te gaan, hoewel de reis hem misschien fataal zou worden. Ik zat in de auto (mn pa bracht me) en besloot zijn nek om te draaien als die nog iets erger zou worden... Hij redde het net tot de arts. ![]() Het spuitje was nog net op tijd, anders had ik hem zelf geholpen. Ik kon het gewoon niet aanzien, hem zo zien lijden? Gemeen. Hij was twee jaar mijn hamrat, dan verdient hij ook een waardig afscheid. Geen martelweg met spasmen erbij.
|
wat ik doe in deze situatie is mn hamster volgieten met druivensuiker... werkt echt leven ze weer op. Is bij mijn hamsters al 2x zo geweest.
![]() Maar daar gaat het niet om... het gaat er zeker over hoeveel geld je uitgeeft aan een hamstertje? Ligt er aan hoeveel je van het diertje houdt... ik heb het nog nooit hoeven laten doen dus.. ik weet niet
||
Citaat:
als hij nu weer wat krijgt, laat ik hem in slapen want ik ben anders gewoon helemaal blut.. en hij gaat alleen maar achteruit ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() helaas gaat dat niet lukken, want hij is blind aan het worden, mager en hij heeft kanker, maar zolang hij geen pijn heeft houd ik hem lekker bij me ![]()
|
Verwijderd
|
nou mijn hamster deed een beetje raar die zat steeds moeilijk te ademen.. maar at wel gewoon enzo.. dus ik zeg tegen me ma.. let op die is volgende week wel dood.. en ja hoor.. 't arme beestje hield het niet langer vol.. heb er dus verder niets aan gedaan.. 'k heb ook geen flauw idee of het beestje pijn heb gehad.. 'k weet wel dattie in zijn slaap gestorven is.. 'k vond hetw el zonde maar was ook al 4 dusja.. en die dwergbeesjes worden maar 4 ofzo
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
80 euro? dacht het niet denk maar aan 5 euro.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn dwerghamster werd 5,5
![]() hij was dan wel blind en bijna doof hoor ![]() Daar niet van. Maar iig, wat dat betreft ben ik een klootzak. Hamsters of iets in die richting zijn redelijk vervangbaar. Katten en honden daarentegen niet ![]() Die zal je ongetwijfeld de rest van je leven met je meedragen. Ik heb namelijk niet echt dingen bij m'n hamsters gehad waarvan ik denk, DAT was leuk! Bij m'n hond bv, als die dood is, dan heb ik daar weken / maanden verdriet van. Omdat je je veel erger aan zo'n beest hecht, omdat je er veel intiemer contact mee heb (tenzij je natuurlijk je hamster je kut in laat lopen ![]() Maar nu weer serieus: Zo'n hond laat je elke dag minstens 1x uit, je speelt met hem etc. Een hamster geef je eten, drinken en speeltjes. En af en toe een schone kooi. Daar heb ik dus veel minder mee : \ |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
De hamster van mn vriend heeft zelfmoord gepleegd
![]() Hij was uit zn hokje gekropen en in een half volle fles sisi gesprongen ![]() Maareh ik denk dat ik, als ik zeker wist dat mn hamster dood aan het gaan was, ik er zelf een eind aan zou maken bij dat beestje. Ik vind het zonde van het geld, en feitelijk doe je dan precies hetzelfde als dat je het zelf doet. Ik zou alleen geen hamer pakken maar een andere manier zoeken. Nee, geen rattengif. ![]() ![]() Ach ja. Met mn kat zou ik direct naar de dierenarts gaan. Ik zal nooit een kat dood kunnen maken of pijn doen, tenzij het een kat is van 4 meter hoog die dreigt MIJ op te eten ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |