Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 17:10
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
nou kijk je hamster ligt al de hele dag naar adem te happen in z'n kooi ...

ga jij dan met de hamster op je fiets naar de dierenarts? (en laat je je daar afzetten door 80 euro te betalen voor een spuitje)

of laat je de natuur zijn eigen gang gaan ?
Oud 17-02-2003, 17:12
fairyangel
fairyangel is offline
Ligt eraan of je veel aan het beestje gehecht bent. Als mijn cavia dat zou doen, zou ik denk ik wel naar de dierenarts gaan. Het is toch ook een levend wezen. Ik zou het anders echt heel zielig vinden voor het beestje. Bij een hond of kat zou je toch hetzelfde doen??
Oud 17-02-2003, 17:45
murwari
murwari is offline
Citaat:
fairyangel schreef:
Ligt eraan of je veel aan het beestje gehecht bent. Als mijn cavia dat zou doen, zou ik denk ik wel naar de dierenarts gaan. Het is toch ook een levend wezen. Ik zou het anders echt heel zielig vinden voor het beestje. Bij een hond of kat zou je toch hetzelfde doen??
Ik vergelijk de situatie met mijn katten, ik heb namelijk nog nooit een hamster gehad. Laten we dan zeggen dat ook die 80 euro een pakje duurder wordt, dan nog zou ik naar de dierenarts rennen met hem/haar... Misschien niet meteen voor een spuitje, even kijken of andere hulp nodig is, maar ik zou hen niet erg veel laten lijden.
Oud 17-02-2003, 17:49
Verwijderd
Ik vergelijk de situatie ook met mijn katten, heb ook nog nooit een hamster gehad. Met mijn katten zou ik zeker weten naar de dierenarts gaan, al is het idd alleen maar om te kijken wat hij heeft (misschien is het wel helemaal niet per se dodelijk, maar heeft hij iets in z'n keel zitten oid, dat kun je zelf niet echt zien) en als het echt niet anders kan, dan laat ik hem inslapen al kost me dat €300,-. Ik laat een mens ook niet onnodig lijden, waarom een dier dan wel? (Wat niet wil zeggen dat het me geen moeite zou kosten, maar das weer een heel ander probleem, met een heel andere oorzaak.)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:56
Toet0r
Toet0r is offline
ik zou ook meteen naar de dierenarts gaan (met mnkonijn dan...k hebgeen hamster) ook laten kijken wat het is en als het beestje niet meer te redden is zou ik hem inlaten slapen. Ik zou zo'n beestje geen pijn willen laten lijden als het niet nodig is!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:56
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik zou dat met mn hond doen, met mn katten ook en zelfs met mn vogeltje...Ik weet nog dat iemand het te duur vond en toen zn hamster zelf heeft doodgeslagen met een grote hamer...Die was wel op slag dood, maar zou dat nooooit kunnen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:11
r3nske
r3nske is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
en als het echt niet anders kan, dan laat ik hem inslapen al kost me dat €300,-. Ik laat een mens ook niet onnodig lijden, waarom een dier dan wel? (Wat niet wil zeggen dat het me geen moeite zou kosten, maar das weer een heel ander probleem, met een heel andere oorzaak.)
Helemaal mee eens, ik denk echt dat dit een goed uitgangspunt is... Overigens denk ik dat kosten in zo'n geval geen rol mogen spelen! Ik ben een paar jaren geleden ongeveer met een soortgelijk incident met mijn hamster naar de dierenarts gegaan, ik had toen geluk en hoefde niets te betalen... Ik weet niet precies waarom misschien omdat het zo'n klein diertje was, maar ik denk ook dat een arts wel eens uitzonderingen maakt vooral wanneer iemand merkt dat je echt om een diertje geeft. Vind het trouwens erg jammer dat er niet meer van dit soort mensen rond lopen maar dit terzijde!!!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 22:13
DutchGirl
DutchGirl is offline
houd hem warm (maar niet benauwd) zorg dat hij een beetje de ruimte heeft om te ademen en te lopen zeg maar..
ga niet aan hem zitten en als je dat wel doet en hij reageert er nauwelijks/niet op, kun je hem beter in laten slapen.
ik heb ook 24 uur gezeten met een slecht beademde hamster maar toen heb ik hem nog in laten slapen.
nadat hij het spuitje kreeg was hij nog niet weg.
het werd dus 50 euro, heb ik dat wijf verrot gescholden.. (50 euro kom op zeg)
en toen hoefde ik nog maar 5 euro te betalen (ze had een "foutje" gemaakt)
Oud 17-02-2003, 22:13
Vlooienband
Vlooienband is offline
Gut, een maand geleden had ik precies dezelfde situatie. Geinig
Goed, ik deed het volgende:
Een dag lang zag ik het aan, met hetgoeie goedkeuren van de dierenarts. Die gaf Fedja (de hamster) een goede kans. Tot vrijdag, het was toen woensdag.
Rond 19u woensdag werd het te erg, Fedja maakte spastische bewegingen, lag apatisch in zijn kooi, ging van het ene moment (doodlijkend) heel actief rennen (hyper).
Ik besloot naar de arts te gaan, hoewel de reis hem misschien fataal zou worden. Ik zat in de auto (mn pa bracht me) en besloot zijn nek om te draaien als die nog iets erger zou worden...
Hij redde het net tot de arts.
Het spuitje was nog net op tijd, anders had ik hem zelf geholpen. Ik kon het gewoon niet aanzien, hem zo zien lijden? Gemeen. Hij was twee jaar mijn hamrat, dan verdient hij ook een waardig afscheid. Geen martelweg met spasmen erbij.
Oud 18-02-2003, 07:20
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
r3nske schreef:
Helemaal mee eens, ik denk echt dat dit een goed uitgangspunt is... Overigens denk ik dat kosten in zo'n geval geen rol mogen spelen!

Bij mn konijn zou het me ook geen bietuit maken hoeveel het kost om dr weer beter te maken, alsze maar weer gezond wordt!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 12:16
Shibby
Shibby is offline
wat ik doe in deze situatie is mn hamster volgieten met druivensuiker... werkt echt leven ze weer op. Is bij mijn hamsters al 2x zo geweest.

Maar daar gaat het niet om... het gaat er zeker over hoeveel geld je uitgeeft aan een hamstertje? Ligt er aan hoeveel je van het diertje houdt... ik heb het nog nooit hoeven laten doen dus.. ik weet niet
Oud 19-02-2003, 18:16
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
Shibby schreef:
wat ik doe in deze situatie is mn hamster volgieten met druivensuiker... werkt echt leven ze weer op. Is bij mijn hamsters al 2x zo geweest.

Maar daar gaat het niet om... het gaat er zeker over hoeveel geld je uitgeeft aan een hamstertje? Ligt er aan hoeveel je van het diertje houdt... ik heb het nog nooit hoeven laten doen dus.. ik weet niet
voor mijn ene rat heb ik ook veel over gehad.. (zijn medicijnen waren gedurende dit jaar meer als 400 gulden + castratie)
als hij nu weer wat krijgt, laat ik hem in slapen want ik ben anders gewoon helemaal blut.. en hij gaat alleen maar achteruit :/ alle moeite voor niks dus...
Oud 19-02-2003, 18:16
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef:
Bij mn konijn zou het me ook geen bietuit maken hoeveel het kost om dr weer beter te maken, alsze maar weer gezond wordt!
mij ook niet hij is al 13 jaar bij me en hij moet nog lang mee gaan

helaas gaat dat niet lukken, want hij is blind aan het worden, mager en hij heeft kanker, maar zolang hij geen pijn heeft houd ik hem lekker bij me
Oud 20-02-2003, 17:06
faan
faan is offline
GElijk zelf afmaken *
Oud 20-02-2003, 21:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik denk dat ik voor een gasdood ga (koolstofdi(/mono)oxide)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 11:29
Shadow X
Shadow X is offline
Ik maak hem ook zelf kapot.
Ik bedoel, kom, een hamster...

Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 11:51
twim
twim is offline
Jup ook ik ben voor het zelf dood maken maar dan wel met iets verdovends.
Dus NIET met een grote hamer.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 12:07
faan
faan is offline
verdovends? lol
met een grote hamer is ie binnen 1 sec dood.. als je goed raakt tenminste

een konijn, hond, kat, etc. is denk ik moeilijk om dood te maken, die moeten echt ingeslapen worden.
Oud 21-02-2003, 18:03
Verwijderd
nou mijn hamster deed een beetje raar die zat steeds moeilijk te ademen.. maar at wel gewoon enzo.. dus ik zeg tegen me ma.. let op die is volgende week wel dood.. en ja hoor.. 't arme beestje hield het niet langer vol.. heb er dus verder niets aan gedaan.. 'k heb ook geen flauw idee of het beestje pijn heb gehad.. 'k weet wel dattie in zijn slaap gestorven is.. 'k vond hetw el zonde maar was ook al 4 dusja.. en die dwergbeesjes worden maar 4 ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:11
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
nou mijn hamster deed een beetje raar die zat steeds moeilijk te ademen.. maar at wel gewoon enzo.. dus ik zeg tegen me ma.. let op die is volgende week wel dood.. en ja hoor.. 't arme beestje hield het niet langer vol.. heb er dus verder niets aan gedaan.. 'k heb ook geen flauw idee of het beestje pijn heb gehad.. 'k weet wel dattie in zijn slaap gestorven is.. 'k vond hetw el zonde maar was ook al 4 dusja.. en die dwergbeesjes worden maar 4 ofzo
2/3 ja 4 is een prestatie hoor
Oud 25-02-2003, 11:26
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
het dappere meisje schreef:
(en laat je je daar afzetten door 80 euro te betalen voor een spuitje)
ben dus net terug van de dierenarts, mijn hamster had een enorme tumor die heel snel groeit. En hij heeft een spuitje gekregen.
80 euro?
dacht het niet
denk maar aan 5 euro.
Oud 25-02-2003, 19:39
kees17
kees17 is offline
Citaat:
faen schreef:
verdovends? lol
met een grote hamer is ie binnen 1 sec dood.. als je goed raakt tenminste

>Als je goed slaat is het gelijk over, maar ze kunnen nog wel stuiptrekkingen krijgen, lijkt erg maar ze voelen er niks van.

een konijn, hond, kat, etc. is denk ik moeilijk om dood te maken, die moeten echt ingeslapen worden.
>Een konijn een klap in de nek achter zijn oren, zijn ze ook gelijk dood(vaak toe gepast bij de jacht). Een vogel kan je de nek wel omdraaien, ook gelijk gebuurt. Honden en katten worden lastig en die kun je beter laten in slapen als je geen bloedbad wil.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Pannekoeketrut schreef:
2/3 ja 4 is een prestatie hoor
ja zie je wel.. 'k wist dat 't zoiets was.. was mij beestje een echte doorzetter
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 01:49
Verwijderd
Mijn dwerghamster werd 5,5
hij was dan wel blind en bijna doof hoor
Daar niet van.
Maar iig, wat dat betreft ben ik een klootzak.
Hamsters of iets in die richting zijn redelijk vervangbaar.
Katten en honden daarentegen niet
Die zal je ongetwijfeld de rest van je leven met je meedragen.
Ik heb namelijk niet echt dingen bij m'n hamsters gehad waarvan ik denk, DAT was leuk!
Bij m'n hond bv, als die dood is, dan heb ik daar weken / maanden verdriet van. Omdat je je veel erger aan zo'n beest hecht, omdat je er veel intiemer contact mee heb (tenzij je natuurlijk je hamster je kut in laat lopen )
Maar nu weer serieus:
Zo'n hond laat je elke dag minstens 1x uit, je speelt met hem etc.
Een hamster geef je eten, drinken en speeltjes. En af en toe een schone kooi.
Daar heb ik dus veel minder mee : \
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:05
faan
faan is offline
Kees, ik zou niet weten hoe dat moet en veel andere mensen ook niet, lijkt me Als mensen dat kunnen, moeten ze het vooral doen, maar ik kan en durf het niet aan,,
Oud 27-02-2003, 18:56
kees17
kees17 is offline
Citaat:
faen schreef:
Kees, ik zou niet weten hoe dat moet en veel andere mensen ook niet, lijkt me Als mensen dat kunnen, moeten ze het vooral doen, maar ik kan en durf het niet aan,,
Kan, veel mensen durfen het ook niet, en je moet wel 100% durfen want als je een konijn in de nek slaat en omdat jij het dan niet durft en dus niet te hard slaat en het dier overleeft het vind ik het zonde voor het konijn.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 15:18
DarkCat
DarkCat is offline
De hamster van mn vriend heeft zelfmoord gepleegd
Hij was uit zn hokje gekropen en in een half volle fles sisi gesprongen

Maareh ik denk dat ik, als ik zeker wist dat mn hamster dood aan het gaan was, ik er zelf een eind aan zou maken bij dat beestje. Ik vind het zonde van het geld, en feitelijk doe je dan precies hetzelfde als dat je het zelf doet. Ik zou alleen geen hamer pakken maar een andere manier zoeken. Nee, geen rattengif. Lachgas? Is vast niet dodelijk.

Ach ja. Met mn kat zou ik direct naar de dierenarts gaan. Ik zal nooit een kat dood kunnen maken of pijn doen, tenzij het een kat is van 4 meter hoog die dreigt MIJ op te eten
Oud 03-03-2003, 18:43
kees17
kees17 is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

Ach ja. Met mn kat zou ik direct naar de dierenarts gaan. Ik zal nooit een kat dood kunnen maken of pijn doen, tenzij het een kat is van 4 meter hoog die dreigt MIJ op te eten
>Ik kan wel wilde katten dood maken, maar dat is een ander verhaal. Ik zal onze hond(jack russel) zelfs ook nooit dood maken.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:50
Dminor
Dminor is offline
Laten creperen natuurlijk. De enige die er last van heeft als je hem gaat helpen afmaken ben jij.
Oud 04-03-2003, 19:54
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Laten creperen natuurlijk. De enige die er last van heeft als je hem gaat helpen afmaken ben jij.
ja, maar dat beest heeft er voordeel bij(misschien). dus de motivatie om em te laten creperen is wel erg eenzijdig.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:56
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
cartman666 schreef:
ja, maar dat beest heeft er voordeel bij(misschien). dus de motivatie om em te laten creperen is wel erg eenzijdig.
Altijd eerst aan jezelf denke hč, vergeet dat niet.
Oud 05-03-2003, 19:42
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
Als je dat áltijd doet kan je sowieso beter niet aan een beest beginnen, en dan heb je dit probleem ook niet
Hm, probleem, ik krijg later waarschijnlijk een kat, schildpadden en honden...
Oud 05-03-2003, 20:00
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Hm, probleem, ik krijg later waarschijnlijk een kat, schildpadden en honden...
en annika
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten