Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2003, 10:47
Mmmmm
Mmmmm is offline
Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden en nu probeert de moeder van mijn vriendje haar plaats in te nemen (heb ik het gevoel). Ik wil geen ruzie met zijn ouders krijgen, maar hoe maak ik haar duidelijk dat ze mijn moeder niet is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2003, 10:58
Verwijderd
2 woorden: 'mevrouw' en 'u'.

In Duitsland is dat gebruikelijk als je op een beleefde manier duidelijk maken wil dat je niet te persoonlijk met iemand wil worden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:20
Elisaaa
Elisaaa is offline
Misschien moet je dat eerst subtiel aan je vriendje uitleggen? Kijk, waarschijnlijk bedoelt ze het allemaal heel lief enzo, dus je zult een beetje moeten uitkijken met wat je zegt...
Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:41
machine_gun
machine_gun is offline
ik zou gewoon wat afstand gaan houden, iets minder enthiousiast zijn op haar dingen enzo en het hierdoor een beetje duidelijk mee proberen maken. Moet je dan natuurlijk niet te erg doen, want dan komt het ook weer zo bot over.
Misschien dat je er ook met haar over moet praten, een beetje uitleggen hoe jij je voelt enzo, ik denk dat ze hier echt wel begrip voor heeft en het dan ook probeert anders te doen........
Oud 11-02-2003, 15:00
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Mmmmm schreef:
Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden en nu probeert de moeder van mijn vriendje haar plaats in te nemen (heb ik het gevoel). Ik wil geen ruzie met zijn ouders krijgen, maar hoe maak ik haar duidelijk dat ze mijn moeder niet is?
Ik heb ook mn moeder verloren, en als mijn 'schoonmoeder' t bij mij zou flikken, zou k er zeker iets van zeggen. Voor mijn gevoel heb ik 1 moeder, en of ze nu weg is of niet, ze blijft mijn moeder. Je kunt t tegen je vriendje zeggen, maar waarom niet meteen tegen zn moeder? Als je dat toch beleefd zegt, isser toch niets aan de hand? Zeg haar dat jij dat gevoel hebt, misn bedoelt ze het niet eens zo. suc6 iig, liefs Heleen.
Oud 11-02-2003, 15:06
Eline-16
Eline-16 is offline
Ik zou het opzich niet zo erg vinden omdat de moeder van mijn vriend echt heel lief is. Ze is altijd erg bezorgt om mij en ze wil dat alles met mij goed gaat. daar ben ik toch wel blij om omdat ik vaak ruzie heb met mijn eigen moeder en dan vangt zij me op!
Oud 11-02-2003, 16:55
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:
2 woorden: 'mevrouw' en 'u'.

In Duitsland is dat gebruikelijk als je op een beleefde manier duidelijk maken wil dat je niet te persoonlijk met iemand wil worden.
heej das wel n goed idee

(*gaat dat ook maar ff toepassen *)
Reageren

Regels voor berichten