Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 19:45
Miracle
Miracle is offline
Ik heb drie gerbils en sinds vanochtend doen ze een beetje raar. Ze gaan op hun huisje staan (dat is verder normaal hoor) en gaan dan tikken met hun achtervoet. M'n moeder dacht dat dat betekende dat ze gewaarschuwd waren ofzoiets.. Maar moet ik me hierom zorgen maken? omdat ze dit nog nooit eerder hebben gedaan....

Alvast bedankt

Het kan natuurlijk ook dat ze voelen dat het oorlog is
Oud 20-03-2003, 20:07
Verwijderd
mijn konijn ging altijd stampen als ie bang was.. msschien zijn je gerbils gewoon ook bang
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:39
Miracle
Miracle is offline
zou kunnen, maar waarvoor?
der is niks verandert ofzow
Oud 20-03-2003, 21:15
Verwijderd
tja ik zou het ook niet weten..

dat konijn stampte ook altijd als wij dr aan kwamen, maar we hebben haar nooit wat aangedaan, we kwamen meestal met wat lekkers voor dr maar ze bleef stampen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:31
DutchGirl
DutchGirl is offline
zijn het allemaal vrouwtjes of zitten er ook mannetjes tussen?

want het kan zijn dat ze elkaar roepen of willen vechten

ik heb er ook 2 en ik heb ze 1 keer bij mekaar geplaatst (dat was niet slim ) want toen gingen ze allebei op hun achterpoten staan en het leek net of ze met die pootjes elkaar gingen slaan (onwijs grappig gezicht) maar toen heb ik ze vlug weer uit mekaar gehaald
Oud 21-03-2003, 08:38
SuperSanne
SuperSanne is offline
Dat stampen kan een waarschuwing zijn dat er gevaar dreigt, maar ze doen het ook vaak om aan te geven dat ze bereid zijn om te paren (die van m'n zusje zijn vrouwtjes en allebei loops, je word er knettergek van...)

P.S. Pannekoeketrut, dat "slaan" is heel normaal en kan geen kwaad. dat is meer stoeien (vaak piepen ze dan ook) om te bepalen wie de leider is, je moet alleen in de gaten houden dat er geen bloed gaat vloeien, wnt dan is het mis.
Oud 21-03-2003, 09:49
Miracle
Miracle is offline
Ja, het zijn alle 3 vrouwtjes.. Maar het zou natuurlijk kunnen dat ze loops zijn (ik wist niet dat dat ook bij woestijnratten kon, maar toch)
Vandaag heeft ze het nog niet gedaan, dus dat scheelt weer
Oud 22-03-2003, 08:37
SuperSanne
SuperSanne is offline
Woestijnratjes zijn om de 6 á 8 (verschilt per gerbil) loops, en de bronstigheid houd een paar dagen aan (dat is logisch, als gerbil loop je constant gevaar, doe hoe sneller en langer je je kan voortplanten, hoe beter)
Oud 22-03-2003, 10:06
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-03-2003 @ 09:37:
Woestijnratjes zijn om de 6 á 8 (verschilt per gerbil) loops, en de bronstigheid houd een paar dagen aan (dat is logisch, als gerbil loop je constant gevaar, doe hoe sneller en langer je je kan voortplanten, hoe beter)
om de 6 á 8 wat? dagen, maanden???

Ik heb ze nu 1,5 jaar, en nog nooit hebben ze dit gedaan...
Oud 22-03-2003, 10:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
eh... dagen... De gerbils van m'n zusje deden het pas ook na een tijdje, jij heb er in ieder geval niet meer zolang last van, want ze na 1,5 jaar onvruchtbaar, hoewel dit ook vaak per gerbil verschilt (er zijn verhalen over gerbils die na hun tweede jaar nog een nestje hebben gehad...)
Reageren

Regels voor berichten