Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 18:38
shine-C
shine-C is offline
Ik zit met biologie in een klas en laten we maar gerust zeggen dat het niet goed gaat met het klassengemiddelde. Die zit nu dus echt op een 4.
Maar goed, nu hebben ze bij mij op school een geweldige oplossing bedacht... Een extra uur biologie!
Nu moet ik vet vroeg op school komen terwijl ik wel een voldoende op biologie sta. Ik mag niet thuisblijven omdat het uur verplicht is...
Kan ik hier tegenin gaan of heb ik helemaal niets te zeggen over hoeveel uur ik maak op school?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 19:01
Verwijderd
je kunt er niks tegen doen, de school staat volledig in zijn recht, ze moeten ongeveer op 32 uur per week zitten, meer mag altijd, minder geloof ik niet
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:24
Cootje
Cootje is offline
Citaat:
shine-C schreef:
Ik zit met biologie in een klas en laten we maar gerust zeggen dat het niet goed gaat met het klassengemiddelde. Die zit nu dus echt op een 4.
Maar goed, nu hebben ze bij mij op school een geweldige oplossing bedacht... Een extra uur biologie!
Nu moet ik vet vroeg op school komen terwijl ik wel een voldoende op biologie sta. Ik mag niet thuisblijven omdat het uur verplicht is...
Kan ik hier tegenin gaan of heb ik helemaal niets te zeggen over hoeveel uur ik maak op school?
bij ons is dat bij wiskunde....die kerel kan echt geen les geven steeds onder zn uitleg : "euuhhh.....ja ehmm ja dan dit doen" en dat voor HAVO4 kom op zeg !

Klassengemiddelde is een 3,8 dacht ik. (vorige tentamens ook klote) en nu stellen ze een begeleidings uur in waar je verplicht bent om naar toe te komen !
Wat doe je daar? Opgaven maken, en vragen stellen of je eruit komt...

wat vinden we hiervan?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:19
Balance
Balance is offline
nou, kvind 't eigenlijk best goed dat je school initiatief neemt om de cijfers beter te krijgen. Ze kunnen het ook gewoon laten gaan en vervolgens jullie allemaal een onvoldoende zien halen met je examens! (en voor sommigen is dat d'r dan net één te veel!)

Ik denk dat als ze niks doen, er geklaagd wordt, maar wanneer ze eens wél wat doen, dan ook!
Oud 05-02-2003, 20:56
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Je kunt allicht ff proberen om met je mentor/leerjaarcoördinator/rector te praten, en ff uit te leggen dat jij geen begeleiding nodig hebt. (desnoods neem je je rapport/cijferlijst/ouders mee )
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 21:01
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het een uiterst goed initiatief. Daarbij is het wel jammer voor jou, maar je kan er altijd nog van leren. Niemand zal er dus minder op worden en dat is een zeer goede reden om die beslissing van een extra uur Biologie door te voeren.

Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 21:17
unpopular
unpopular is offline
Oke de school staat misschien in zijn recht maar waarom maken ze de lessen dan niet voor mensen met een slecht punt.

Ik vind het onzin dat een school zomaar kan zeggen dat jij "nutteloos" naar school moet komen.

helaas ben ik met dit onderwerp wat tegenstrijdig
want nutteloos is het natuurlijk nooit je leert altijd iets.

Ik zit ondertussen op het HBO waar de lessen vrijwillig zijn.
Ik heb tot nu toe misschien 1 uur gemist in 18 weken omdat ik op school zit om te leren.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 21:24
Mariebel
Mariebel is offline
Gewoon ff een vraagje, maar op welke school zit je?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 21:31
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
nou, kvind 't eigenlijk best goed dat je school initiatief neemt om de cijfers beter te krijgen. Ze kunnen het ook gewoon laten gaan en vervolgens jullie allemaal een onvoldoende zien halen met je examens! (en voor sommigen is dat d'r dan net één te veel!)

Ik denk dat als ze niks doen, er geklaagd wordt, maar wanneer ze eens wél wat doen, dan ook!
Alleen staat zij voldoende, dus zal ze dat extra uur waarschijnlijk niet nodig hebben
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 14:44
shine-C
shine-C is offline
Ja, veel van jullie hebben wel gelijk dat het een goed initiatief is van mijn school. Maar het probleem is dat ik eerst al 3 uur biologie had en nu 4 uur, DOODSAAI, vooral omdat die leraar denkt dat je voldoendes haalt door het hele uur aantekeningen te geven, uur op uur.... Gaap
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 11:20
alpha
alpha is offline
Okay, ik snap wel dat het voor jou niet leuk is maar op zich is het wel goed vind ik. Ik heb juist een uur minder frans terwijl ik die echt wel zou willen hebben! Maar kijk eens in je PTA, daar moeten ze zich toch aan houden ofniet? En praten met de sectoradjunt kan ook helpen...
Oud 07-02-2003, 11:22
alpha
alpha is offline
En over dat aantekeningen geven > het helpt wel. Je hebt er wel wat aan, doen wij ook de hele les bij biologie. (5havo)
Reageren

Regels voor berichten