Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2002, 11:34
Artemis
Artemis is offline
als er nou een of andere ongelooflijke ramp zou plaatsvinden waarbij ongeveer de helft van de wereldbevolking weggevaagd wordt

zou jij stiekum ergens blij/opgelucht zijn?

ik wel...
en dat vinden veel mensen 'slecht' en zelf weetik neit wak ervan meot vinden, ik weet alleen dat ik t ergens heel vet zou vinden als er zoiets gebeurt

wat jullie?
Oud 05-12-2002, 11:37
damaetas
damaetas is offline
het zou wel intressant worden, en ik zou zeker uitkijken naar hoe het allemaal gaat veranderen dan.

maar ik zou niet willen dat het gebeurt.
Oud 05-12-2002, 11:49
Verwijderd
Ik vraag me af tot welke helft ik dan zou willen behoren.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 13:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
******** schreef:
Die weggevaagd wordt denk ik.

Ik denk niet dat ik het echt leuk zou vinden of zo, je houdt er trauma's en al aan over als mensen uit je omgeving doodgaan en al.

Maar het zou wel veel oplossen!
Oud 05-12-2002, 14:23
Artemis
Artemis is offline
Citaat:
******** schreef:
does it matter?
Oud 05-12-2002, 16:23
FireCracker
FireCracker is offline
uhm... hoe worden er veel dingen opgelost dan?
Oud 05-12-2002, 19:02
Tsasil
Tsasil is offline
't Zou in ieder geval een stuk rustiger worden in de randstad. *zwijmel*

Ik zou het helemaal niet erg vinden dat er wat minder mensen zouden zijn, alleen ik weet niet of ik Armageddon zelf nou zo prettig zou vinden.
Oud 05-12-2002, 21:18
Kip187
Kip187 is offline
Ja straf de mensheid!

eeuh ik zou het meer dan terecht vinden alleen we zullen ff moeten wachten. Denk dat zoiets pas gebeurt als we echt alle natuur hebben gesloopt. Weet niet waarom ik dat denk maar denk ik.

Tenzijj wij menskes het zelf doen dan, dan zal et wel eerder zijn
Oud 05-12-2002, 22:33
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Lullig om te sterven als je nooit geleefd hebt.
Maar is 't niet prachtig dat de overblijvers erachter komen wat leven is?
Oud 06-12-2002, 12:33
Not for Sale
Not for Sale is offline
Er is heel veel voor te zeggen natuurlijk; 't is revolutie.

Maar wil je het zo graag dat je 't ook zou doen? Als iemand je -Matrix style- zegt: "Neem de blauwe pil en alles blijft zoals het is, of neem de rode pil en de helft van de wereldbevolking sterft."

Wat dan?
Oud 13-12-2002, 16:53
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Er is heel veel voor te zeggen natuurlijk; 't is revolutie.

Maar wil je het zo graag dat je 't ook zou doen? Als iemand je -Matrix style- zegt: "Neem de blauwe pil en alles blijft zoals het is, of neem de rode pil en de helft van de wereldbevolking sterft."

Wat dan?
Ik vertrouw grote negers met rare pillen niet zo snel als Keanu Reeves
Oud 13-12-2002, 17:00
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Ik vertrouw grote negers met rare pillen niet zo snel als Keanu Reeves
Fijn, maak er een jonge Noorse vrouw van die bij een rode en een blauwe deur staat met eenzelfde verhaal. Wat dan ?
Oud 13-12-2002, 17:10
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Fijn, maak er een jonge Noorse vrouw van die bij een rode en een blauwe deur staat met eenzelfde verhaal. Wat dan ?
Een jonge Noorse vrouw nog wel! Als je er een mooie rooie van maakt, met grote borsten dan doe ik het wel

De rode deur, om eerlijk te zijn. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik ben van mening dat er veel te veel mensen op de wereld zijn. Dan wordt de mens gedwongen om weer zelfstandig te leven. Ik ben zeer benieuwd hoe dat uit zal pakken.
Oud 13-12-2002, 17:37
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Lijkt mij uit naïeve romantiek. Ook erg eerzuchtig en arrogant om zo graag een pionier te willen zijn. Maar toch hè... niewsgierig ben ik ook
Oud 13-12-2002, 18:46
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Lijkt mij uit naïeve romantiek. Ook erg eerzuchtig en arrogant om zo graag een pionier te willen zijn. Maar toch hè... niewsgierig ben ik ook
Ik hoef niet zo nodig pionier te zijn hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig naar de reactie van de gemiddelde mens. Die zijn ineens gedwongen om te leven zonder de o zo gewende en makkelijke massacultuur. En romantisch is mijn keuze al helemaal niet. In ieder geval de eerste 40 a 50 jaar zullen een grote tering zooi zijn, daar heb ik geen illusies over.
Oud 13-12-2002, 18:48
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
[SAC]Artemis schreef:
als er nou een of andere ongelooflijke ramp zou plaatsvinden waarbij ongeveer de helft van de wereldbevolking weggevaagd wordt

ik wel...
en dat vinden veel mensen 'slecht' en zelf weetik neit wak ervan meot vinden, ik weet alleen dat ik t ergens heel vet zou vinden als er zoiets gebeurt

wat jullie?

Ik zou blij zijn.
*kan niet wachten tot aids ff de keet fixt*
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 20:58
Hardcore
Hardcore is offline
Mmm... Ik zou het toch liever anders doen. Stel dat de helft van de wereldbevolking zomaar verdween en uit de geschiedenis word gewist en dus ook nooit heeft bestaan. Dat lijkt mij beter en beschaafder. Maar dan nog, welke helft moet dan verdwijnen op Aarde?
Oud 14-12-2002, 08:56
Isa
Isa is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Maar dan nog, welke helft moet dan verdwijnen op Aarde?
de amerikaanse helft.

verder zou ik idd een gevoel van blijdschap hebben ja.
of eigenlijk eerder een gevoel van hoop voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 12:31
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
En romantisch is mijn keuze al helemaal niet. In ieder geval de eerste 40 a 50 jaar zullen een grote tering
zooi zijn, daar heb ik geen illusies over.
Ja, de romantiek van vernietiging en wederopbouw.. Pioniersromanitiek. Ik bedoel geen kaarslichtromantiek, maar Romantiek in de zin van 18e eeuw Romantiek.
(Hmm, dat was vast wel duidelijk. Maar toch. )

Weemoed naar vervlogen tijden; naar de jeugd van de beschaving. Verlangen naar een tijd waar alle belangrijke beslissingen nog gemaakt moeten worden, waar alles nog uitgevonden moet worden. Past dit beeld niet in de Romantiek?
Oud 14-12-2002, 13:51
REIE
REIE is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Weemoed naar vervlogen tijden; naar de jeugd van de beschaving. Verlangen naar een tijd waar alle belangrijke beslissingen nog gemaakt moeten worden, waar alles nog uitgevonden moet worden. Past dit beeld niet in de Romantiek?
Alles best zolang je niet de naieve Rousseau uit gaat hangen die "Terug naar de natuur zegt". Cultuur beschermt ons juist. Het is met grote moeite opgebouwd door sublimatie, aldus Freud, maar ook gewoon omdat de mens altijd hulpmiddelen zal moeten hebben om te overleven, in tegenstelling tot een dier.

Welke helft van de wereld zullen we uitvagen? Jihad of McWorld?

REIE
Oud 14-12-2002, 15:24
purplerose
purplerose is offline
misschien een beetje luguber om te zeggen maarwe zullen geen overbevolking meer hebben maar ja aan de andere kant als wij tot die ene helft behoren zouk het tog wel minder vinden opzich..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 16:15
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Ja, de romantiek van vernietiging en wederopbouw.. Pioniersromanitiek. Ik bedoel geen kaarslichtromantiek, maar Romantiek in de zin van 18e eeuw Romantiek.
(Hmm, dat was vast wel duidelijk. Maar toch. )

Ja, ik weet dat je dit bedoelt met romantiek, maar dat is mijn idee helemaal niet. Ik verwacht dit niet, ik hoop er natuurlijk wel op. Ik denk dat het na 40/50 jaar gewoon precies doorgaat als nu, alleen met wat minder mensen.
Ik ben alleen maar nieuwsgierig naar de reactie van de gemiddelde mens.
Oud 14-12-2002, 22:43
gna
gna is offline
Er is hoop...

er wordt veel gesproken op internet over een '10-e planeet' die ons zonnestelsel binnenkomt, en een (pool)verschuiving van de aarde zal veroorzaken, waar gigantische overstromingen door zullen ontstaan. het aantal overlevenden wordt geschat op enkele miljoenen.
Waarom het nog niet bekend is: er mag uiteraard geen chaos ontstaan, want de elite is nog bezig z'n voortbestaan te kunnen garanderen met grote schuilkelders e.d. (onder deze elite hoort o.a. regering bush, die dus oorlogen aan het voeren zijn e.d. om de aandacht af te leiden. 11-september is daarom ook een inside-operatie, om de mensen zo te shockeren dat ze blind zijn voor andere zaken) -

maar het is weer de zoveelste voorspeling.... die niet uit zal komen....
Oud 15-12-2002, 20:21
Not for Sale
Not for Sale is offline
Je moet dus echt afgestompt & hersendood zijn om zoiets te willen he.. wat dus weer reden om het te willen, al die hersendode mensen op aard.

Maar toch, grote veranderingen zijn overal, als je ze maar wil zien. Als je een halve apocalyps wil gebruiken voor verandering geef je toe dat de samenleving niet te veranderen is met de rede.. dus we zullen weer terechtkomen waar we nu zijn.

En zo nog heel veel meer. Er is gewoon iets mis met je werkelijkheidszin als je dit echt wil en hoopt. Om over te discussiëren of als gegeven voor een boek enof film etc. is het natuurlijk zeer interessant.
Oud 16-12-2002, 18:31
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Mmm........

Het hangt ervan af hoe de mensen aan hun eind komen.....
Als gewoon plots de helft van de mensheid weg is, zou dat hoe morbide ook prachtig zijn. Geen overbevolking, verontreining etc meer. Als ook de natuur etc... wordt aangetast dan is het minder.

K denk dat als zoiets gebeurd dat er wel een saamhorigheids gevoel ontstaat, check 11-9-01. Toen sprak ook iedereen met elkaar erover en iedereen leek erdoor geschokt.
Oud 17-12-2002, 14:44
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
de amerikaanse helft.

Waarom nou weer de Amerikaanse helft?
Oud 17-12-2002, 14:59
morlock
morlock is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef:

K denk dat als zoiets gebeurd dat er wel een saamhorigheids gevoel ontstaat, check 11-9-01. Toen sprak ook iedereen met elkaar erover en iedereen leek erdoor geschokt.
Ja, ik denk het ook.... en na een jaar is iedereen het weer vergeten

Hoe dan ook, ik hoop niet dat zoiets gebeurd, maar als het gebeurd maakt het niet uit welke helft het wordt. Mensen zullen toch wel ruzie blijven krijgen en oorlogen zullen blijven uitbreken.
Conflict en haat zitten vastgeketend in de menselijke aard.
Wereldvrede is een naieve (maar wel hele mooie) droom.
Oud 18-12-2002, 14:33
Artemis
Artemis is offline
Citaat:
REIE schreef:
Alles best zolang je niet de naieve Rousseau uit gaat hangen die "Terug naar de natuur zegt". Cultuur beschermt ons juist. Het is met grote moeite opgebouwd door sublimatie, aldus Freud, maar ook gewoon omdat de mens altijd hulpmiddelen zal moeten hebben om te overleven, in tegenstelling tot een dier.

REIE
cultuur biedt ons op het moment uitermate veel bescherming, maar is dat in dergelijk mate wel zo goed? zouden we ons niet 'kwetsbaarder'op moeten stellen? dan was er nooit overbevolking geweest
maar nee de mens is natuurlijk weer te beschaafd om zijn medemens te laten sterven aan iets lulligs dat m.b.v. huidige wetenschap/geneeskunde makkelijk te verhelpen is

maar toch...?
Oud 27-12-2002, 10:22
Nate
Nate is offline
Het heeft wel iets... Als ik niet in de helft die weggevaagd wordt zit, dan...

Maar aan de andere kant, ik denk dat het een énorme chaos zou worden voordat dat 'gevoel van saamhorigheid' ontstaat. Ik denk niet dat wij die potentieel mooie tijd uberhaubt nog zouden meemaken.
Oud 27-12-2002, 14:29
Verwijderd
hahah dat wordt de 3e wereld oorlog, elk legertje knokken om het weinige nog bruikbare land enzo...

hoewel het mooier zou zijn als de hele aardkloot is samen gaat werken om alles opnieuw op te bouwen!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:34
Chill Out
Chill Out is offline
Citaat:
[SAC]Artemis schreef:

ik wel...

wat jullie?
het heeft geen zin om de helft van de mensen weg te vagen als dat niet de slechte helft is maar een gemixte helft. duszzzzzzz.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 15:17
faan
faan is offline
Citaat:
Markiex schreef:
Waarom nou weer de Amerikaanse helft?
Zij verbruiken het meest ter wereld. Aargassen vooral... En net als Joup van 't Hek zei; Ze hebben altijd wel wat te doen, en als ze niets te doen hebben regelen ze het wel even -> oorlog
Oud 08-01-2003, 12:04
Ieme
Ieme is offline
Ja dan wil ik inderdaad ook graag de Amerikaanse helft kwijt!
Oud 15-01-2003, 17:03
coecie
coecie is offline
wij zijn ook de amerikaanse helft... maarja...
Oud 16-01-2003, 15:56
Artemis
Artemis is offline
so be it
Oud 05-02-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
uhm... hoe worden er veel dingen opgelost dan?
In een keer van Bush & Bin Laden & Saddam Hoessein af is toch wel leuk. Niet?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 08:48
Kjem
Kjem is offline
het zou wel een oplossing zijn voor heel wat milieu problemen:
minder mensen = minder hout nodig: minder gekapte bossen
minder mensen = minder auto's: minder uitlaatgassen
enz enz...

alleen, het is wel hypocriet om te zeggen dat ik dan wel liever zelf in leven wil blijven
Oud 08-02-2003, 01:48
Verwijderd
Als die helft van de wereldbevolking Amerikanen betreft, graag.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 23:42
JJzD
JJzD is offline
de helft is nog maar een lachertje van wat gaat komen
Reageren

Regels voor berichten