![]() |
|
Tja, daar weet ik zo niks vanaf.. :/ Misschien op www.vegetarisch.pagina.nl ?
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Vleesvervangers en noten eten. Bij voorkeur iedere dag minstens 1 vleesvervanger en om de dag wat noten. En die pillen zijn zo vies nog niet btw
![]() Volkert van der G. schijnt de moord op Fortuyn trouwens mede begaan te hebben door een vitamine-B12 tekort, daar word je namelijk gek van, zorg dus dat je ze binnenkrijgt ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben nu 2/5 jaar vegetarier en sinds een paar maanden veganist. En ik had toen ik nog vlees at al een B12 tekort. Datkan dus aan je lichaam liggen of je er gevoelig voor bent of niet.
En ik geloof dat mannen er ook minder snel last van hebben. Ik heb nu B12 vitaminepillen om het bij te houden. En als je een ernstig tekort krijgt en er niks aan verandert kan dat erg gevaarlijk worden. Ik weet niet precies de symtomen meer, maar uiteindelijk kan je er zelfs krankzinnig door worden, het is dus echt belangrijk dat je het goed aanvult. En als je twijfelt moet je even bij de dokter een prikformulier ophalen en je laten prikken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je die pillen zo vies vind, kan je proberen om tijdens het slikken van die pillen je neus dicht te houden, proef je er minder tot nix meer van! Succcces!
|
Verwijderd
|
een vitamine B12 tekort merk je niet zo snel maar het kan wel ernstige gevolgen hebben. een vriendin van mijn moeder heeft dat en wordt gwoon nooit meer beter, maar dat heeft niet alleen daarmee te maken, ze heeft ur hele darmen verkloot. ze ging naar een alternatieve arts die zei dat ze veel specerijen moest eten, dat zou helpen. nou, als er iets is dat je darmen naar de klote helpt zijn het wel scherpe specerijen... mja
ikzelf ben vegetarier en ik slik suplementen. ik heb een tijdlang enorme haaruitval gehad maar dat kwam waarschijnlijk niet door vit B tekort maar door de narcoses. |
![]() |
|
Dat heb/had ik ook.. Ik at in het begin nooit vlees vervangers enzo.. ik heb nu al een hele tijd prikken ervoor.. en dan over een tijdje over op pillen en dat dan afbouwen en zelf proberen goed te houden.
met te weinig b12 kun je je heel moe en verzwakt gaan voelen enzo.. en het schijnt dat je na die prikken weer snel redelijk opknapt |
![]() |
|
toen ik vegetarier werd is mij meteen al aangeraden elke dag vleesvervangers te eten...
Zo ben ik nou een half jaar bezig en ik heb er nog geen last van gehad.. waarom hebben sommigen van jullie nooit vleesvervangers gegeten toen jullie net vegetarier werden? snappiknie... verder slik ik af en toe van die viramine pillen en ik eet zoveel mogelijk fruit en groenten.
||
Citaat:
en als het een pil geschikt is voor veganisten, is het plantaardige B12. Die bestaat wel hoor. Gewoon heel sporadisch. |
![]() |
|
ben ook wel moe en slap laatste tijd (geen conditie, geen concentratie) ( ik eet ook geen vlees)
ik eet ook geen vleesvervangers want die zijn goor die vitaminenpillen zijn ook goor die ijzer rosevisee is ook goor maar die multivitaminen van de aldi is ff best wel heers ![]() is die goed? dan vraag ik me moeder die mee te nemen..
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Veganisten kunnen beter wel B12 tot zich nemen in pilvorm aangezien het lichaam wel een reserve B12 heeft voor een aantal jaar, maar het duurt heel lang om deze reserve weer aan te vullen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://home.hccnet.nl/michel.post/B12/index.htm |
![]() |
|
gewoon vervangers eten en genoeg groente en fruit dan is er niets aan de hand .. alleen als je veganistisch eet is het raadzaam om b12 suplementen te nemen... in veel soyamelk en bepaalde broodpasta`s zit trouwens b12 toegevoegd...
||
Citaat:
![]() Ik heb het uitgezocht en als de B12 niet uit vlees komt is het synthetisch nagemaakt, een ingewikkeld verhaal met bacterien. Maar in planten komt b12 nauwlijks voor. |
![]() |
||
Citaat:
Je moet maar even op dat multivitaminepak kijken wat er allemaal inzit. Er schijnt dus best veel b12 in te zitten, en nog veel meer andere gezonde dingen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
cashew noten en pistache noten (weet niet of ik het goed schrijf). Zit van alles in wat een vegetariër zich maar kan wensen, maar ze zijn niet bepaald goed voor de lijn...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
dit schreef ik in een ander topic over vegetariers en veganisten, gaat over tekorten enzo:
enne... b12 komt niet in planten voor, lees alle atlassen en encyclopedien erop na Citaat:
|
toen ik b 12 te kort had viel ik steeds bijna flauw enzo... nu heb ik van "de zonnebloem" zo'n natuurwinkel pillen gehad speciaal voor vegetariers en die werken prima
ik ben nu ook al zoiets van 2,5 jaar vegatarier en het gaat verder prima ik moet veel noten eten van mijn ouders want daar zit ook b 12 in en eiwitten en ijzer enzo zodat ik geen bloedarmoede ofzo ontwikkel
|
![]() |
vitamine b12 kan synthetische gemaakt worden, maar zit toch in enkele plantaardige bronnen, waaronder brood.
ik ben veganist en slik pillen waarvan ik de garantie heb dat de fabrikant geen van de vitamines/mineralen uit zuivel/eieren/vlees heeft verkregen... daarbij zit er net wat meer in van de stoffen , waar vegetariers/veganisten snel een tekort van zouden kunnen hebben... ben wel blij dat ik die pillen gevonden heb ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Enquête beweegredenen voor vegetariërs scriptie DvdLisdonk | 1 | 29-10-2016 17:11 | |
Lifestyle |
Vegetariër koekje97 | 50 | 07-05-2012 17:20 | |
Eten & Drinken |
Waarom ben je wel/niet vegetariër? Dreamerfly | 158 | 26-01-2006 12:02 | |
Eten & Drinken |
Waarom ben jij vegetariër? WeR | 369 | 27-10-2004 10:43 | |
Flora & Fauna |
vegetariers Verwijderd | 4 | 19-02-2004 20:30 | |
Eten & Drinken |
[POLL] vegetariër?! Verwijderd | 58 | 09-06-2003 21:13 |