![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik bedoel, als je een uur naar je werk fietst met 20 km/h en dus ook een uur weer terug. En als je op je werk de hele tijd heen en weer moet lopen enzo... kbedoel, zelfs als je zit verbrandt je calorieën! Waarom zou je dan de 2900 niet halen?
|
![]() |
650 cal. staat zo op de teller als je gaat steppen
![]() Je moet ook niet zo zeer naar de calorieen kijken, denk ik. Als het je om afvallen gaat, moet je kijken naar de vetverbranding. Je verbrandt pas vet na pakweg 15/20 minuten en het aantal calorieen zegt daarbij niet zoveel. Als je een kwartier op topsnelheid gaat steppen verbrand je misschien evenveel calorieen als wanneer je 40 minuten langzamer stept, maar in het tweede geval heb je wel meer vet verbrand. Overigens is het heel normaal voor iemand om 2900 calorieen op een dag te verbranden. Zoals al eerder vermeld in dit topic, verbrand je op een dag al gauw 2100 calorieen... en dat gebeurt al als je niets doet, want het lichaam heeft energie nodig voor verlerlei functies. Doe je meer dan op je gat zitten en/of sport je, dan verbrand je al gauw 2600 of meer calorieen op een dag. Zelf zou ik tussen de 3000 en 4000 calorieen op een dag moeten eten, al lukt dit niet altijd. De vraag of 650 calorieen veel is, hangt dus af van hoeveel je eet, nodig hebt en de manier waarop je ze verbrandt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijn Topic #2 Verwijderd | 285 | 20-04-2002 15:39 |