Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 22:08
Rain down on me
Rain down on me is offline
Hoe denken jullie bijvoorbeeld over het drugsgebruik bij artiesten? Ik persoonlijk, vind het geen probleem, als de kwaliteit van de muziek oke blijft. Het jammere ervan is, dat het vaak vroeg of laat fout gaat....maar dat is de latere werking ervan. Dus, hoe denk jij hier over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 22:08
86dagreed
86dagreed is offline
Als de muziek goed blijft, mogen ze wat mij betreft zoveel cocaine snuiven dat ze aan michael jackson advies vragen hoe hij dat toch doet.

Soms werkt het volgens mij inspirerend.
Oud 09-02-2003, 22:19
Verwijderd
gaan hun gang maar, vinnet soms wel beetje afknapper assik wat lees over het drugs gebruik, maar ach, ze doen maar..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:29
Type
Type is offline
The Verve

Now the drugs don't work, they just make you worse
But I know I'l see your face again...

Tja, zelf weten natuurlijk, maar as het (zoals bijv. bij Oasis) zo gaat dat ze zich lamzuipen, een ongeluk krijgen, en dus duizenden fans teleurstellen omdat het concert afgelast wordt, dan vind ik het niet kunnen.
Artiesten worden alleen groot door hun fans, dus moeten ze er ook genoeg aan doen om die fans te eren.
Oud 09-02-2003, 22:30
Type
Type is offline
Citaat:
birthmark schreef:
k kan me geen oefensessie zonder drugs en alcohol voorstellen
alcohol == drug
Oud 09-02-2003, 22:46
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Type schreef:
alcohol == drug

betwetertje
Oud 09-02-2003, 22:50
DeadNation
DeadNation is offline
Ik vind t jammer en kansloos als ze t misbruiken. Als ik er niks van merk verder interesseert t me geen zak..
Oud 09-02-2003, 22:58
Verwijderd
Achja bier en wiet, ook daar schiet je niet bijster veel mee op volgens mij, maar moeten ze zelf weten.

Hard drugs keur ik altijd af.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 23:05
mcsun
mcsun is offline
Goed dat je met the Verve aankomt want dat is een goed voorbeeld van het muzikanten-drugs dillemma.
Zonder (hevig) drugsgebruik had die band (en dat geldt ook voor vele andere bands) nooit de muziek gemaakt die ze nu wel hebben gemaakt; muziek die in mijn ogen briljant is en ik voor geen goud zou willen missen. Naarmate het drugsgebruik toenam werd de muziek steeds intenser maar ook de spanningen binnen de band en dat leidde tot een tijdelijke en uiteindelijk tot een defintieve breakup: einde band.
Ik denk dat je niet per definitie een oordeel over drugsgebruik bij muzikanten kunt hebben omdat de gevolgen echt per geval verschillen; ik weet in elk geval zeker dat er erg goede dingen uit voort zijn gekomen (Pink Floyd) en ook erg slechte dingen (de dood van Janis Joplin).
Oud 09-02-2003, 23:14
86dagreed
86dagreed is offline
Stone temple pilots, en dan met name die scott weiland kon er ook wat van

maar afkicken helpt, zie het geweldige resultaat van 'shangri la dee la'
Oud 09-02-2003, 23:33
Infaustus
Infaustus is offline
't zal mij aan m'n reet roesten, als de muziek er maar niet minder van word.
Oud 10-02-2003, 00:53
Stevill
Stevill is offline
compenseer het met 2 ons groente en 2 maal fruit

nee ik vind het wel minder om ergens te lezen dat iemand de muziek aan een lamme bui te danken heeft.
Oud 10-02-2003, 00:56
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Type schreef:
alcohol == drug
alcohol == oplosmiddel
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 02:21
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
compenseer het met 2 ons groente en 2 maal fruit

nee ik vind het wel minder om ergens te lezen dat iemand de muziek aan een lamme bui te danken heeft.
waarom? Als die muziek geniaal is maakt het me niet uit. Dan is dat stuk wel gemaakt, en kan voor veel mensen iets betekenen, ondanks die lamme zooi. Het positieve uit het negatieve halen
Oud 10-02-2003, 06:41
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef:
Goed dat je met the Verve aankomt want dat is een goed voorbeeld van het muzikanten-drugs dillemma.
Zonder (hevig) drugsgebruik had die band (en dat geldt ook voor vele andere bands) nooit de muziek gemaakt die ze nu wel hebben gemaakt; muziek die in mijn ogen briljant is en ik voor geen goud zou willen missen. Naarmate het drugsgebruik toenam werd de muziek steeds intenser maar ook de spanningen binnen de band en dat leidde tot een tijdelijke en uiteindelijk tot een defintieve breakup: einde band.
Ik denk dat je niet per definitie een oordeel over drugsgebruik bij muzikanten kunt hebben omdat de gevolgen echt per geval verschillen; ik weet in elk geval zeker dat er erg goede dingen uit voort zijn gekomen (Pink Floyd) en ook erg slechte dingen (de dood van Janis Joplin).
Hoe weet jij of dat hele proces binnen the verve aan de drugs heeft gelegen. Mensen hebben altijd de neiging te denken alles te weten van hun favoriete bands geloof ik.

Drugs MAKEN GEEN muziek.

Laatst gewijzigd op 10-02-2003 om 06:44.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 09:50
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
a new nose schreef:
Hoe weet jij of dat hele proces binnen the verve aan de drugs heeft gelegen. Mensen hebben altijd de neiging te denken alles te weten van hun favoriete bands geloof ik.
goed, ik had erbij moeten zetten: als ik de interviews mag geloven. En als ik de lyrics goed begrijp.

Citaat:
Drugs MAKEN GEEN muziek.
Er bestaat (in Engeland) de uitdrukking 'take drugs to make music to take drugs to'. Ik vind het ook ontzettend spijtig en ik ben het met je eens dat er ontzettend goede muziek kan worden gemaakt zonder welke drugs dan ook, maar in de geschiedenis is gewoon gebleken dat bepaalde drugs creatieve geesten hebben geïnspireerd ontzettend goede muziek te maken, om vervolgens vanwege die drugs hun levens te vergallen. Ik keur het ook niet zomaar goed, ik zeg dat het een dillemma is.
Toch moet je toegeven: the Beatles, the Doors, Cream, The Byrds, Pink Floyd, Rolling Stones...
Ik snap dat je met een lijstje kunt aankomen met briljante muziek van 100% cleane muzikanten maar de muziek hierboven zou ik voor geen goud willen missen.
Oud 10-02-2003, 14:03
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef:
ik weet in elk geval zeker dat er erg goede dingen uit voort zijn gekomen (Pink Floyd) en ook erg slechte dingen (de dood van Janis Joplin). [/B]
inderdaad geweldig, zo'n syd barret die in een trip blijft hangen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Toch moet je toegeven: the Beatles, the Doors, Cream, The Byrds, Pink Floyd, Rolling Stones...
Ik snap dat je met een lijstje kunt aankomen met briljante muziek van 100% cleane muzikanten maar de muziek hierboven zou ik voor geen goud willen missen.
*eens*
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 14:42
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Rain down on me schreef:
Hoe denken jullie bijvoorbeeld over het drugsgebruik bij artiesten? Ik persoonlijk, vind het geen probleem, als de kwaliteit van de muziek oke blijft. Het jammere ervan is, dat het vaak vroeg of laat fout gaat....maar dat is de latere werking ervan. Dus, hoe denk jij hier over?
Ik denk juist dat drugs een positief effect kunnen hebben op de muziek en niet alleen kwa tekstgebruik (waar ik van ben overtuigd) maar ook op muziekaal gebied, sommige artiesten gaan gewoon iets dieper ... ik zal meteen een voorbeeldje geven.. the pharmacists daughter (I'm in love with her, the pharmacists daughter, she got my love, I got her drugs)van nofx is een vette tekst... ik kan muziekaal natuurlijk niet zeggen, van dat is onder invloed bedacht maar als ik af en toe liedjes hoor als "reeko" lijkt me het onwaarschijnlijk als ze nuchter zijn geschreven...

Laatst gewijzigd op 10-02-2003 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
harrie the 5th schreef:
Ik denk juist dat drugs een positief effect kunnen hebben op de muziek en niet alleen kwa tekstgebruik (waar ik van ben overtuigd) maar ook op muziekaal gebied, sommige artiesten gaan gewoon iets dieper
vast wel...
maar voor het zeflde geld hadden sommige artiesten diepzinnigere muziek gemaakt als ze er niet aan waren begonnen...

who are you to know?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 14:53
harrie the 5th
Citaat:
a new nose schreef:
vast wel...
maar voor het zeflde geld hadden sommige artiesten diepzinnigere muziek gemaakt als ze er niet aan waren begonnen...

who are you to know?
Dat kun je nooit zeggen.... misschien was marco van basten ook wel bakker geworden als er geen scout naar zijn voetbal had gekeken...
Oud 10-02-2003, 14:56
Verwijderd
Citaat:
harrie the 5th schreef:
Dat kun je nooit zeggen.... misschien was marco van basten ook wel bakker geworden als er geen scout naar zijn voetbal had gekeken...
dat is mijn punt maat
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:03
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Rain down on me schreef:
als de muziek er slechter van word dan merken ze dat vanzelf wel dan koop je die cd's niet meer, als je hem al niet download
Oud 10-02-2003, 15:05
harrie the 5th
Citaat:
a new nose schreef:
dat is mijn punt maat
neej, maak een goede vergelijking....

Kijk ik weet dat nofx drugs gebruikt, en ik vind hun toevallig de vetste band die er is....

Als je drugs gebruikt is dat een deel van je leven.... een deel van je eigen cultuur... je lifestyle je houding...
En als je dat aanspreekt,spreekt die muziek je misschien ook wel eerder aan...

Net als dat iemand die in een boerendorp woont en teveel drinkt eerder naar jovink zal luisteren en iemand die straight edge is eerder naar sXe Hardcore zal luisteren.
Oud 10-02-2003, 15:06
funest
funest is offline
zolang ze niet te watsed zijn bij een optreden vink alles prima
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2003, 15:06
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
a new nose schreef:
dat is mijn punt maat
Statistisch gezien hebben wel veel van mijn favoriete bands drugs gebruikt tijdens het creatieve proces van het muziek maken.
En dat wat zo geweldig is aan bijvoorbeeld The Piper At The Gates of Dawn (eerste album van Pink Floyd) kan echt alleen worden verklaard door het drugsgebruik van de bandleden (met name Syd Barret).

Als voetballiefhebber ben je die scout van van Basten toch ook dankbaar? Of had je 'm echt liever broodjes zien bakken?
Oud 10-02-2003, 15:08
harrie the 5th
Citaat:
AM schreef:
zolang ze niet te watsed zijn bij een optreden vink alles prima
maakt mij ook nie uit, als de muziek maar goed is en de zanger geen rare geluiden maakt...
Oud 10-02-2003, 15:16
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef:
maakt mij ook nie uit, als de muziek maar goed is en de zanger geen rare geluiden maakt...
ook dat kan soms z'n charme hebben
Oud 10-02-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef:

En dat wat zo geweldig is aan bijvoorbeeld The Piper At The Gates of Dawn (eerste album van Pink Floyd) kan echt alleen worden verklaard door het drugsgebruik van de bandleden (met name Syd Barret).
Ok ik wil je best geloven... maar beargumenteer het dan eens.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:33
harrie the 5th
Citaat:
a new nose schreef:
heb ik al voor em gedaan.... lees eens wat beter..of koop een -zonne
Oud 10-02-2003, 15:34
NERD
NERD is offline
Citaat:
a new nose schreef:
Beargumenteren hoeft in dit geval niet, gewoon luisteren volstaat. Zowel muziek als teksten ("The Gnome" of "Bike" ) duiden er op dat Piper at the Gates of Dawn gewoon de ultieme LSD plaat aller tijden is...

[edit]: nog wat toevoegingen voor de fans:

De ultieme cocaine plaat: Fleetwood Mac - Rumours
De ultieme heroine plaat: The Velvet Underground & Nico
De ultieme alcohol plaat: Neil Young - Tonight's the Night

Laatst gewijzigd op 10-02-2003 om 15:38.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:39
harrie the 5th
Citaat:
NERD schreef:
Beargumenteren hoeft in dit geval niet, gewoon luisteren volstaat. Zowel muziek als teksten ("The Gnome" of "Bike" ) duiden er op dat Piper at the Gates of Dawn gewoon de ultieme LSD plaat aller tijden is...
dat had ik dan niet verteld maar ik had beargumenteerd waarom drugs wel een positieve invloed kunnen hebben.... ik heb nog een mooi nummer van nofx .... drugs are good
Oud 10-02-2003, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Type schreef:

Tja, zelf weten natuurlijk, maar as het (zoals bijv. bij Oasis) zo gaat dat ze zich lamzuipen, een ongeluk krijgen, en dus duizenden fans teleurstellen omdat het concert afgelast wordt, dan vind ik het niet kunnen.
Artiesten worden alleen groot door hun fans, dus moeten ze er ook genoeg aan doen om die fans te eren.
Je bent best wel onwaarheden aan het vertellen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:58
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
Je bent best wel onwaarheden aan het vertellen.
Dat het Liam het een aantal keer in de geschiedenis van Oasis heeft laten afweten is echt wel aan de drank/drugs te wijten hoor.
Oud 10-02-2003, 19:00
funest
funest is offline
Citaat:
NERD schreef:

[edit]: nog wat toevoegingen voor de fans:

De ultieme cocaine plaat: JJ Cale - Cocain De ultieme heroine plaat: The Velvet Underground & Nico
De ultieme alcohol plaat: Neil Young - Tonight's the Night
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef:
Dat het Liam het een aantal keer in de geschiedenis van Oasis heeft laten afweten is echt wel aan de drank/drugs te wijten hoor.
Dat wel, maar wat hij allemaal zegt klopt niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten