![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voordat ik dit las dacht ik eigenlijk dat de stof hemoglobine voor het stollen zorgde, dat dan een reactie met zuurstof aangaat. Dan zijn er enkele opties: *Hemoglobine is een als vitamine K functionerende stof, zoals ik de nevenstoffen al eerder noemde (ben ff de naam kwijt) *Vitamine K of Hemoglobine stumileert de stolling, een enzym of andersoortig stimulerende stof dus. *misschien nog meer waar ik niet op kan komen Welke het is durf ik neit te zeggen. ehm...ik lees net dat hemoglobine zorgt voor het zuurstoftransport...oeps ![]() oke, nu even de waarheid uit het boekje: Vitamine K is betrokken bij de bloedstolling. Het is aanwezig in levercellen en nodig voor de vorming van protrombine. Tevens voor de vorming van het enzym trombikonase, dit komt voor in bloedplaatjes. Deze bloedplaatjes gaan stuk bij verwonding, trombikonase activeert dan de vorming van trombine uit protrombine. Trombine activeert weer fibronogeen in het bloedplasma tot fibrine. Fibrine sluit uiteindelijk de wond af. Indien er dus te wneig vitK aanwezig is, wordt de bloedstlling vertraagd. logisch he ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je jouw tip opvolgt, eet dan niet verhitte groene gewassen. Verhitte groene gewassen, daarin zit geen vitamine K meer omdat dit gedenatureerd is (mag je dit zo noemen?) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heeft er volgens mij niet mee te maken, indien je het redeneerd vanuit het voedingstekort wat ik noemde. Hierbij komt zuurstof kijken en voor zover ik weet heeft trombose hier niet mee te maken. Maar ik kan er naast zitten. Vraag het CZ, hier kan je volgens mij antwoord krijgen als je een mailtje stuurt. Hoewel geen medische instelling geeft deze hier toch informatie over. (CZ is een zorgverzekeraar) Laat je het weten als je antwoord hebt? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
blauwe plekken, bulten en bloedende wonden! Verwijderd | 8 | 15-07-2012 16:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Rare blauwe plekken Nebel | 13 | 20-02-2007 16:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
blauwe plekken bij ogen ~louise~ | 4 | 29-02-2004 15:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
snel blauwe plekken Daantje_0705 | 9 | 09-11-2003 11:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blauwe plekken verbergen? Arashi | 10 | 03-08-2003 13:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blauwe plekken Verwijderd | 4 | 10-07-2002 17:23 |