![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb btw ook heel snel blauwe plekken, soms zonder dat ik me herrinner me ergens aan gestoten te hebben (dan kan het dus nooit hard geweest zijn). |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb ook best vaak dat weer een blauwe plek heb zonder dat weet dat ik me gestoten heb. Heel vaak is dat op mn knie.
|
Verwijderd
|
Ik krijg ook heel snel blauwe plekken, als ik bv even op m'n knieën 'loop' bv. Maar zolang er iets is waardoor het blauw wordt, is het niet heel erg (tenzij je er alleen maar met je vinger op hoeft te duwen natuurlijk). Wanneer je zomaar blauwe plekken krijgt, zonder oorzaak dus, naar de dokter. En ook wanneer je ze krijgt door eventjes met je vinger op een plek te duwen oid.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het heeft te maken met je bloedplaatjes.
Een blauwe plek is in principe een bloeding onder de huid. Als je niet genoeg bloedplaatjes hebt, ontstaat er sneller een blauwe plek, omdat de wond niet snel 'dicht' kan worden gemaakt. Tenminste, dit is wat mij is verteld op m'n studie (1e jaars geneeskunde). Misschien kan het ook nog andere oorzaken hebben.
|
Verwijderd
|
Ik ben hiervoor al eens naar de huisarts geweest. Die vertelde me twee dingen. Als je iets molliger bent krijg je eerder blauwe plekken dan iemand die erg slank is. En meisjes krijgen eerder blauwe plekken dan jongens, dus niet echt iets om je zorgen over te maken. Ik zit ook altijd onder de blauwe plekken zonder dat ik weet waar ze vandaan komen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook altijd wel redelijk snel blauwe plekken. Maar ik had eerst ook problemen met m'n bloedstolling, waardoor ik er heel snel last van had. Ik had toen ook blauwe plekken terwijl ik niet eens wist dat ik me gestoten had. Toen heb ik op aanraden van de huisarts maar eens bloed laten prikken en daarna medicijnen gehad. Ik moet wel goed opletten als ik dit weer heb, want het kan m'n hele leven terugkomen.
Het heeft ook wel te maken met de dikte van je huid en je bloedvaten. M'n ouders hebben allebei een redelijk dunne huid en ook wel snel blauwe plekken, terwijl er niks mis is met hun bloed. Het zit dus ook wel in de familie. Het hoeft dus niet erg te zijn, maar je kunt altijd je bloed laten controleren. Het kan geloof ik ook zelfs nog te maken hebben met bloedarmoede, en dat is makkelijk te verhelpen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
blauwe plekken, bulten en bloedende wonden! Verwijderd | 8 | 15-07-2012 16:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Rare blauwe plekken Nebel | 13 | 20-02-2007 16:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
blauwe plekken bij ogen ~louise~ | 4 | 29-02-2004 15:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blauwe plekken verbergen? Arashi | 10 | 03-08-2003 13:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
snel blauwe plekken Verwijderd | 12 | 10-02-2003 17:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blauwe plekken Verwijderd | 4 | 10-07-2002 17:23 |