Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2002, 14:49
girl1
girl1 is offline
Ik liep laatst een winkel in ( ik moest een spijkerbroek hebben) en daar waren gewoon spijkerbroeken van 120 euro.
Ook kom ik weleens in andere winkels , en bij sommige betaal je voor een doodnormaal shirtje wel 90 euro. (b.v replay)
Dit is toch overdreven...
Door die euro lijkt het wel allemaal duurder geworden...
Kopen jullie weleens van die vette dure kleren??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2002, 15:00
Roos
Roos is offline
Ja..

Trouwens, niet overal is alles duur.
Oud 06-04-2002, 15:05
punkyfish
punkyfish is offline
zo is het nou eenmaal. dat is bij superveel merken, dat een gewoon topje wat je bij de hema voor €4,95 kunt kopen, iets van €50 ofzo kost.
Oud 06-04-2002, 15:18
Roos
Roos is offline
Zo kan je wel alles op de euro schuiven
Oud 06-04-2002, 15:22
Verwijderd
Replay had voor de euro al dezelfde prijzen, vind ik ook een belachelijk duur merk..(Voor wat het is, dan..) Verder, nouja, ik koop wel in die prijsklasse ja, als het 't waard is, tenminste. Waar maak je nou een probleem van, zo gaat het al eeuwen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 15:28
Krayzie
Krayzie is offline
ik zeg 1 ding inflatie
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 15:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
Krayzie schreef:
ik zeg 1 ding inflatie
Dat is hier nog niet eens zo aan de orde, merken als Replay waren altijd al vrij prijzig, dat is echt niet veranderd sinds de invoering van de euro
Oud 06-04-2002, 15:33
Verwijderd
Ligt gewoon aan de merken..en de winkels waar je komt...
Alles is wel duurder geworden door de euro, maar het meeste maar een paar piek/cent, dus niet dat kleren ineens het dubbele kosten ofzow...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:14
de
de is offline
over dooddoeners gesproken...

en..tja...

ik koop dure kleding, maar het is wel kwaliteitskleding waardoor ik er langer mee kan doen...kwaliteit boven kwantiteit
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:17
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
de schreef:

en..tja...

ik koop dure kleding, maar het is wel kwaliteitskleding waardoor ik er langer mee kan doen...kwaliteit boven kwantiteit
Je kan er inderdaad langer mee doen, maar doe je er langer mee dan iemand anders met een 'normaal' kledingstuk?
Ik in iedergeval niet.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:53
Faery
Faery is offline
Citaat:
de schreef:

en..tja...

Ik niet en dur is nog noojt een trui of broek uit mekaar geflikkerd.

Ik snap zown opmerking nooit. Leg 't maar fijn uit ( - ow, en jah, dit bedoel ik serieus, )
Oud 06-04-2002, 17:22
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:

Je kan er inderdaad langer mee doen, maar doe je er langer mee dan iemand anders met een 'normaal' kledingstuk?
Ik in iedergeval niet.
Ik ook niet, en dat is normaal! Je hebt nu eenmaal altijd de drang om nieuwe dingen te kopen waardoor je de oude minder draagt...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:14
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:

Ik ook niet, en dat is normaal! Je hebt nu eenmaal altijd de drang om nieuwe dingen te kopen waardoor je de oude minder draagt...
idd. En soms is dat best vervelend...beetje zonde enzo
Oud 06-04-2002, 18:18
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ja kleding(van merken als Replay) is duur.
Maar dat was ook al voor de euro.
Dus dat is het niet.
Maar je hoeft het niet te kopen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
de schreef:

en..tja...

Duur = goed zeker?

Niet altijd dus. Kheb wel een "dure" kledingstukken gehad en die waren na 3 keer dragen al versleten. Dus om te denken dat duur goed is is beetje hypocriet. Als je een beetje verstand hebt van stoffen en stiksels kan je "hele" goedkope en zeer goede kledingstukken kopen..

En je kan overal wel een pakketje met merklabeltjes kopen (hef naald en draad en je hebt je goedkope merkkleding )
Oud 06-04-2002, 20:30
S
S is offline
Citaat:
girl1 schreef:
Ik liep laatst een winkel in ( ik moest een spijkerbroek hebben) en daar waren gewoon spijkerbroeken van 120 euro.
Ook kom ik weleens in andere winkels , en bij sommige betaal je voor een doodnormaal shirtje wel 90 euro. (b.v replay)
Dit is toch overdreven...
Door die euro lijkt het wel allemaal duurder geworden...
Kopen jullie weleens van die vette dure kleren??
Volgens mij heb je het nou niet over een gewone winkel... Meer iets van Replay. Volgens mij valt dat niet onder de massa-winkels .
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 20:32
~julie~
~julie~ is offline
Nouja voor de meeste blouses betaal ik toch al gauw rond de € 99!! Dat ga je op een gegeven moment gewoon normaal vinden..best slecht eigenlijk maarja! Wat ik wel echt lomp vind zijn van die lelijke spijkerbroeken met vale kleuren en gaten enzo waar je dan óók meer dan € 100,- voor betaalt..echt stom!!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 20:48
rodina
rodina is offline
Tuurlijk kleding wordt duurder, alles wordt duurder, maar het is ook wel zo dat wij meer gaan verdienen..

Maar als ik iets echt moooi vind, en de kwaliteit goed is wil er best wel wat voor betalen. En ach de kleding die ik mooi vind, is over het algemeen best duur,maar ik werk er voor dus waarom niet. Je leeft maar een keer.
Oud 06-04-2002, 23:26
marlies
marlies is offline
Ik merk het wel. Dan kan je zeggen dat ik niet mag zeiken over de euro ofzo, maar ik heb nog steeds hetzelfde kleedgeld, maar ik merk dat heel veel dingen duurder geworden zijn. Dus ik ga maar eens mijn ouders heel lief aankijken voor meer kleedgeld
Oud 07-04-2002, 11:08
Verwijderd
De broek die ik nu aan heb is omgerekend euhmm ongeveer 20euro

Zit nog lekker ook.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 12:51
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
mooie kleren zijn duur jah...

ikke laatst weer broek gekocht van ecko, ben je zo 100 euro voor kwijt !!!
Oud 07-04-2002, 12:58
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Door die euro zal het misschien een prijs verschil zijn van 50 cent,merken als replay zijn altijd al superduur geweest,en als je het te duur vind ga je toch afdingen...of koop gewoon iets goedkopers
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 13:11
boardbabe
boardbabe is offline
Ik denk ook dat de kleren wat duurder zijn geworden. Bijvoorbeeld in de opruiming zullen winkels minder gauw iets voor fl 5,- (2 euro nogwat) afprijzen, het lijkt toch een stuk minder in euro's
Oud 07-04-2002, 13:18
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
Ik denk ook dat de kleren wat duurder zijn geworden. Bijvoorbeeld in de opruiming zullen winkels minder gauw iets voor fl 5,- (2 euro nogwat) afprijzen, het lijkt toch een stuk minder in euro's
Kep gister nog een truitje gekocht voor 2,25
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 13:27
June bug
June bug is offline
Daarom ben ik dus een H&M-freak. Als je daar heengaat als het uitverkoop is, vind je inderdaad truitjes en andere leuke dingen gewoon heel erg goedkoop. (H&M is sowieso al godkoop, dus dan nog meer).
Zo heb ik al 2 keer heel goedkoop een truitje gekocht.
1tje voor f4,95 (gulden he) en eentje voor f 2,90 geloof ik. En nog leuk ook...
Lang leve de H&M!!
Oud 07-04-2002, 14:07
Verwijderd
Ik merk dat niet zo hoor.. volgens mij valt het allemaal wel mee met dat duurder worden. ten minste het is niet zo dat ik opeens veel meer betaal dan vroeger voor dingen...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 03:01
maar
maar is offline
Kleding van merken die ik draag is hier in amerika stukken goedkoper dan in Nederland, maar dat heeft natuurlijk te maken met de importprijzen. In Europa zelf merk ik juist dat Nederland een van de goedkopere landen is wat kleding betreft.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 07:23
S
S is offline
Citaat:
Nirv@nafreak schreef:
f4,95 (gulden he)
Ah, vandaar die 'f' ervoor .
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 11:52
Gwen.
Gwen. is offline
Het is niet alleen merkkleding die erg duur is geworden, maar ik vind gewoon "huismerk"kleding (H&M enzo) ook prijzig, maar daar doe je niks aan. Ik ga het ook niet niet kopen omdat het zo duur is want het is wel leuk.
Oud 10-04-2002, 13:54
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
rodina schreef:
Tuurlijk kleding wordt duurder, alles wordt duurder, maar het is ook wel zo dat wij meer gaan verdienen..
nou dat valt wel weer mee geloof ik..ik heb mijn loon niet echt omhoog zien gaan.

toch denk ik dat het voor een deel echt te wijten is aan de euro, want in de kledingwinkels waar ik standaard kom is de prijs ook erg veel omhoog gegaan sinds de komst van die euro. En dan roepen ze met z'n allen 'je moet gewoon niet meer omrekenen'..nou ik reken toch echt wel even om voordat ik iets koop anders vliegt het geld al helemaal m'n zak uit
Oud 10-04-2002, 14:18
Caroo
Caroo is offline
Jah die merken als Replay en Diesel enzow lijken echt veel duurder geworden. Mjah ik koop zoiets nooit, je betaalt toch alleen voor de naam...
Oud 10-04-2002, 15:03
*~Shy QueeN~*
*~Shy QueeN~* is offline
YepzZ..

Vind ik ook.. Vorig jaar had ik een heupbroek gekocht van Diesel voor zO'n 180 piekjes.. Nu kan je zulke broeken alleen nog maar kopen voor 100€!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:15
stout!
stout! is offline
waar kun je die losse merkjes kopen? Lijkt me wel koel om die een beetje kriskras over mijn kleertjes te gaan naaien
Oud 12-04-2002, 14:06
blacky
blacky is offline
ja alles wordt steeds duurder en meer geld krijgen ho maar. dat zuigt behoorlijk, klote euro.
Oud 12-04-2002, 14:08
Black Sugar
Black Sugar is offline
Niet echt, het geld groeit me niet op de rug helaas. Zie soms wel mooie dingen die dan helaas gewoon te duur zijn. Dan zoek ik gewoon wat betaalbaarders uit.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:52
marion15
marion15 is offline
hoi allemaal
als je wat leuks zie van replay ofzo en je vind het te duur kijk dan gewoon bij hennis en maurits want daar hebben ze zoveel kleding die er veel op lijkt en stukken goed koper
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 10:35
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
H&M suxxxxxxx bigtime !!!
Oud 13-04-2002, 11:13
Verwijderd
ik heb pas n broek gekocht van 74Euro wat ik persoonlijk redelijk veel vind.. normaal draag ik broeke van 45 tot 50 euro ofzo.. maarjah.. de prijs is niet zo'n probleem .. me ouders betalen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 11:30
Verwijderd
Mwah, kleding is over het algemeen wel duur. Maar je kunt redelijk wat besparen door een beetje selectief te kopen. Bijvoorbeeld broeken van Polo of Gant. Die kwaliteit is ontzettend goed, maar je kunt voor veel minder geld ook dezelfde kwaliteit broeken krijgen van bv. eigen merk Bijenkorf, Piet Zoomers of Steppin' Out (vooral die rode met bandplooi is ontzettend populair onder studenten )
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 11:41
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
pas ging ik nog een winkel binne en daar had ik een rokje gekocht van 14 euro, duz val wel meej
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 12:06
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
pas ging ik nog een winkel binne en daar had ik een rokje gekocht van 14 euro, duz val wel meej
uhh.. jah kdenk t .. ik koop nooit rokjes
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 12:57
beuk
beuk is offline
Citaat:
de schreef:

Hoewel ik niet zal ontkennen dat de kwaliteit goed is te noemen, rechtvaardigt dat in mijn ogen nog steeds niet de hoge prijzen..
Feit blijft dat er op dure merken een enorme winstmarge zit. De productiekosten zijn heus niet zo hoog.. (Zo zag ik vanochtend in het makro foldertje Lacoste polo's voor meer dan 16 euro onder de normale winkelprijs, balen . En hoewel ik snap dat een nette winkel met personeel geld kost, is naar mijn mening de normale winkelprijs nog steeds veel te hoog.)
Oud 13-04-2002, 13:01
de
de is offline
Citaat:
beuk schreef:

Hoewel ik niet zal ontkennen dat de kwaliteit goed is te noemen, rechtvaardigt dat in mijn ogen nog steeds niet de hoge prijzen..
Feit blijft dat er op dure merken een enorme winstmarge zit. De productiekosten zijn heus niet zo hoog.. (Zo zag ik vanochtend in het makro foldertje Lacoste polo's voor meer dan 16 euro onder de normale winkelprijs, balen . En hoewel ik snap dat een nette winkel met personeel geld kost, is naar mijn mening de normale winkelprijs nog steeds veel te hoog.)
de prijzen zijn ook te hoog,
maar inferieure merken zijn geen alternatief, omdat ik nu eenmaal kwaliteit gewend ben, en daar ook eigenlijk best iets meer voor wil betalen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:35
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
TearSong schreef:

nou dat valt wel weer mee geloof ik..ik heb mijn loon niet echt omhoog zien gaan.

mijne oowk nie zeker nie... Er zijn gewoon heel veel dingen duurder geworden door de euro, gewoon omdat ze dat nou kunnen maken... als iets van 50 gulden naar 65 gaat dan kijken de mensen wel even verder maar als dat opeens 27 euro is ist prima... klinkt toch weinig...

Maar ik vind sowieso de mode echt belachelijk duur en ik vind kwaliteit wel een aardige reden... ik geloof best dat sommige merken betere kwaliteit hebben maar ik denk toch dat dat niet de merken zijn die je hier vaak hoort, niet die mode merken maar juist meer de 'degelijke' merken... De meeste mode merken zijn alleen maar duur omdat ze zoveel reclamedingen doen en veel naamsbekendheid hebben...

Voor mezelf hoef ik dat absoluut niet, ik heb liever 7 truitjes van 10 euro dan 1tje voor 70 euro... kwantiteit gaat boven kwaliteit bij mij
Oud 13-04-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
*~Shy QueeN~* schreef:
YepzZ..

Vind ik ook.. Vorig jaar had ik een heupbroek gekocht van Diesel voor zO'n 180 piekjes.. Nu kan je zulke broeken alleen nog maar kopen voor 100€!
en 180 vind je ook weinig?????
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 18:35
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
*~Shy QueeN~* schreef:
YepzZ..

Diesel had sowieso al veel broeken rond de 220 gulden vorig jaar, naar mijn idee hebben ze de prijzen niet echt verhoogd.
Oud 13-04-2002, 18:51
Friso
Friso is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
en 180 vind je ook weinig?????
Daar gaat het toch niet om?
De verhogingen door de euro zijn trouwens maar 0,4 tot 0,6 procent, en dan vooral parkeren, bioscoop, veerpont, en markt. Je kan het dus niet op de euro afschuiven.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 22:30
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Kleding wordt idd duurder, maar ja wat doe je er aan he? 2e handswinkeltjes rulen in mijn optiek () gewoon enorm en dat zal altijd lekker goedkoop blijven Ik heb de laatste tijd niet veel geld maar als ik straks weer werk koop ik gewoon alleen wat ik echt heel gaaf vind. Kopen om het kopen is natuurlijk ook weleens leuk maar ja...als dat er niet in zit, pech. Tis uiteindelijk toch maar materie...
EN....je kunt natuurlijk ook zelf een beetje crea zijn of een crea moeder zoeken en die achter de naaimachine zetten
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 22:25
Verwijderd
Citaat:
de schreef:

de prijzen zijn ook te hoog,
maar inferieure merken zijn geen alternatief, omdat ik nu eenmaal kwaliteit gewend ben, en daar ook eigenlijk best iets meer voor wil betalen
Pfff wat een gelul... je kan best kwaliteit kopen voor relatief weinig geld, bijna elke winkel heeft wel huismerkkleding en die is bij de betere winkels over het algemeen van een goede kwaliteit. Bijvoorbeeld Bijenkorf huismerk, dat is echt van een goede kwaliteit hoor (beter als de meeste 'goede' merken)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:57
AtHell
AtHell is offline
mja boeient, t is gewoon wel fucking iritant enzo maar ok als het een beetje kwaliteid is wil ik dr best genoeg voor betalen.
Reageren

Regels voor berichten