Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2003, 12:24
Optima
Optima is offline
Als je niet verliefd bent op een jongen, maar je enigszins tot hem aangetrokken voelt, en het is wederzijds, maar beide tegen een relatie bent als je niet verliefd bent maar wel goed met elkaar op kunt schieten, kun je dan een vriendschap hebben?
Oud 06-02-2003, 12:35
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
jah dat denk ik wel....Ik heb een collega waar ik heel goed mee kan worden en ik ben verliefd op hem geworden maar hij wou geen verkering omdat hij dat haat om zo vast te zitten...Dit heb ik geaccepteerd en we zijn nu goede maatjes...Ik ben nu niet meer verliefd op um maar we zien elkaar als we werken (duhh) en als we uitgaan en dan praten en drinken altijd wat samen...das heel leuk en ik ben blij dat we t zo goed kunnen vinden...Ik heb nu verkering met een andere jongen en hij heeft hier wel goed op gereageerd...
Oud 06-02-2003, 12:54
Verwijderd
hey dat vind ik een hele goede vraag
Dat zit ik me op dit moment ook af te vragen, maar ook: "kun je dan een relatie hebben?"

Moeilijk is dat...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 13:13
miro
miro is offline
Tuurlijk kun je dan een vriendschap beginnen. Je zegt zelf dat er geen liefde is. Stel dat er wel liefde komt, dan kun je toch ook een relatie beginnen? Maar nu het er niet is, is vriendschap toch t beste wat je hebben kunt?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 13:22
wijze lynx
wijze lynx is offline
Beter te zwijgen en verdacht worden een dwaas te zijn
dan te spreken en alle twijfel weg te nemen.
Oud 06-02-2003, 13:29
Verwijderd
Een vriendschap kan altijd lijkt me zo.
Zeker als je je tot elkaar aangetrokken voelt, dan kan het een hele hechte vriendschap worden denk ik. En je bent tegen een relatie, maar misshcien ga je uiteindelijk zoveel van hem houden/ om hem geven dat je toch voor hem valt. Zo ging dat bij mij zus ook. Ze had een gewone schoolvriend waarmee ze heel close omging, en uiteindelijk hebben ze wat gekregen. Nu studeren ze allebei in dezelfde stad, hebben geen verkering meer, maar gaan wel met elkaar om alsof ze iets hebben zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 14:40
ABrules
ABrules is offline
mmmz, nou... in mijn situatie(s) kon dat in het begin wel ff, maar later... nou ja, tot nu toe is het telkens uitgelopen tot een niet zo leuke situatie... toch heb ik met zo iemand... nu echt een hele goede en hechte vriendschap die ontzettend veel voor me betekend, maar door bepaalde dingen is het niet echt makkelijk ofzo...
Oud 06-02-2003, 15:59
honey
honey is offline
Naar mijn ervaring is het goed mogelijk, het blijft alleen soms een beetje moeilijk, vooral als je toch lichamelijk tot elkaar bent aangetrokken.
Als ik voor mezelf spreek is dit een pracht van een vriendschap, bij mij kan die niet stuk. Het enige nadeel is dat ik soms toch meer wil, maar please probeer dat buiten de deur te houden. Het zal waarschijnlijk maar moeiljk heden met zich meebrengen. Bij mij is het nu goed, alleen dat gevoel van soms iets meer voelen.... gaat bij mij niet weg, daar moet ik gewoon mee zien te leven.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:03
Verwijderd
Hmz.. dat vraag ik me op het moment inderdaad ook best wel af, beetje maf.. ongeveer zelfde situatie :/

Ik denk eigenlijk wel gewoon dat een vriendschap mogelijk is, als je er beiden je best maar voor doet. Als je het allebei graag wil, en die lijn ook duidelijk trekt, dan zou ik niet weten waarom het niet zou kunnen.. Misschien is dat juist wel de goede basis voor een vriendschap! Je mag elkaar dan graag neem ik aan, maar verliefd ben je niet.. ís dat niet al vriendschap? Ja goed, je voelt je daarnaast tot elkaar aangetrokken, maar dat valt best te beheersen toch

@Alicia: Ik denk wel dat een relatie dan mogelijk is, maar of het de beste basis is zeg maar. Als er echt totaal geen sprake is van verliefdheid/leuk vinden, dan lijkt het me een big no. Maar als je elkaar wel heel erg leuk vind, én je tot elkaar aangetrokken voelt, denk ik dat het best kan werken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:26
steentje
steentje is offline
het kan zeker een vreidnschap worden. Ik zelf heb een beste vriend en we voelen ons zeker wel tot elkaar aangetrokken(al 3,5 jaar) maar zijn niet verliefd op elkaar. Ik zelf heb ook al 1,5 jaar een relatie en hij heeft bijna een vriendin...

Het gaat hartstikke goed zo...al moet ik zeggen dat het soms voor beide wel even verwarrend is...niet verliefd...maar wel tot elkaar aangetrokken voelen...
Oud 06-02-2003, 19:39
Marsel
Marsel is offline
Jah.. ik heb dit dus ook een beetje..
alleen is het dan dat zij niks meer wil, en ik juist wel.. maja.. is niet anders helaas!

Eerst wat met elkaar gehaad. Maar we zien elkaar constant op school.. uitgaan.. ben 2-3x in de week bij der thuis.... en spreken elkaar zowat de hele dag.. denk ook cker dat er mensen zijn die denken dat we wat hebben.. ( was het maar zo ) maar we gaan gewoon zo goed met elkaar om.. dat is egt heel erg leuk.
ze weet ook heel goed dat ik me nog wel verliefd voel enzo, alleen zij niet meer helemaal, maar gelukkig vind ze me wel heeeeel lief en houd ze van me... zon vriendschap is ook heel erg leuk!
egt iemand waaraan ik alles kwijt kan enzo, gewoon heel lief meisje.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 09:43
honey
honey is offline
ze weet ook heel goed dat ik me nog wel verliefd voel enzo, alleen zij niet meer helemaal, maar gelukkig vind ze me wel heeeeel lief en houd ze van me...

Weet jij of ze dat een beetje irritant vind? Of dat ze daardoor wel een beetje voorzichtig is?
ZOals hierboven beschreven heb ik ook zo´n vriendschap. Ik voel alleen wat meer voor die gene, ben er volgens mij een beetje verliefd op en we hebben 2 keer geflikflooit. (al weer een tijdje geleden) Maar hij is niet verliefd op mij.
Ik zou graag willen weten hoe hij denkt. Of hij ondanks onze close vriendschap toch voorzichtig is enzo
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 15:37
Marsel
Marsel is offline
Citaat:
Rebby schreef:

Weet jij of ze dat een beetje irritant vind? Of dat ze daardoor wel een beetje voorzichtig is?
Jah dat vind ze irritant.. want ze ziet mij als haar beste vriend waar ze alles mee kan delen.. en vind het jammer dat ik toch het doe met iets andere gevoelens.... dus is ze ook een beetje voorzichtig met sommige dingen jah....

achja.. shit jah.. maja is niet anders
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 16:44
Verwijderd
dat kan wel zeker.

een nu goede vriendin van mij vind ik leuk, (meer dan gewoon leuk dus) maar ben niet verliefd op haar, en wil daarom geen relatie.
en volgens mij is dit ook andersom, ik weet dat zij mij ook wel leuk vind. (hoewel ik niet weet of ze iets wil, maar ik wil dus niet)

en het gaat goed zo, we zijn hele goede vrienden en doen veel samen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 22:17
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Als jullie beiden niet verliefd zijn (en dus ook geen liefdesrelatie metelkaar willen), ja, dan kan het wel, maar als er meer affectie aan de ene kant is, dan zou ik toch een beetje oppassen.
(Misschien is het dán makkelijker om een sexuelerelatie aan te gaan?)
Oud 07-02-2003, 22:29
Thomas
Thomas is offline
Ja, maar alles zal veel gecompliceerder worden zodra je verliefd word op een jongen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 13:48
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Rebby schreef:
Naar mijn ervaring is het goed mogelijk, het blijft alleen soms een beetje moeilijk, vooral als je toch lichamelijk tot elkaar bent aangetrokken.
Als ik voor mezelf spreek is dit een pracht van een vriendschap, bij mij kan die niet stuk. Het enige nadeel is dat ik soms toch meer wil, maar please probeer dat buiten de deur te houden. Het zal waarschijnlijk maar moeiljk heden met zich meebrengen. Bij mij is het nu goed, alleen dat gevoel van soms iets meer voelen.... gaat bij mij niet weg, daar moet ik gewoon mee zien te leven.
Pfft ik had dit kunnen schrijven
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 15:29
honey
honey is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Pfft ik had dit kunnen schrijven
Hihi, als jij dat geschreven had kunnen hebben, hoe ga jij er dan mee om? Weet je een manier zodat ik niet meer van hem wil?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 17:31
Tox
Tox is offline
Ja, kheb ook een goede vriendin, zij en ik kunnen ook goed met elkaar overweg, maar zij is een ex van een vriend van mij en ik een ex van een vriendin van haar, en we zijn ook gewoon vrienden. En voel me af en toe ook wle tot haar aangetrokken, maar dat heb je toch
Reageren

Regels voor berichten