Advertentie | |
|
![]() |
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Alhoewel ik ook veel zo neig te denken. Citaat:
Ik ben akkoord dat er nu een grote druk is op jongeren, maar het hangt er van af hoe die jongeren met die druk omgaan. Jij lijkt het vooral op externe factoren te schuiven. De beweegredenen om een jongere uit te sluiten die je hier beschrijft, begrijp ik wel een beetje, maar kan je mss uitleggen waarom de 'dreiging' zou minderen. Bedoel je dan dan anderen zich bedreigt voelen over het feit dat die 'buitenbeentjes' hun later werk zouden inpalmen of zo? Citaat:
Waar haal jij het idee dat alle 'verstotelingen' genieën zouden zijn? Wat later haal je weer de externe factoren aan en treft de 'terrorist' geen blaam. Citaat:
Het ligt dus niet zo simpel, vind ik. Citaat:
Ik vind dat je het nogal zwart-wit ziet, met de nadruk op zwart... Maar het was wel interessant om lezen. ![]() |
![]() |
|
Het idee dat een verstoteling grotere kans loopt terorist te worden klopt wel denk ik. Al is dat zeker nooit de enige oorzaak. Het ligt ook aan de persoon zelf, wat voor karakter hij heeft. Verder denk ik dat de opvoeding ook een grote rol speeld. Wanneer je relegieus bent opgevoed zal je denkbeeld heel anders zijn dan dat je zou opgroeien bij niet gelovigen. Ook de functie van je ouders (verzorgers) zijn van grote invloed, je zal namelijk vaak op je ouders gaan lijken, of ze na doen, in hun doen en laten. Ik denk dat wanneer het op deze punten het niet mee zit, je inderdaad een kans hebt terrorist te worden.
||
Citaat:
![]() Verder denk ik aan de ene kant dat in wat jij zegt herby zeker een kern van waarheid zit. Maar ik denk ook dat cultuur en opvoeding, samen met invloeden uit de media e.d. ook een grote invloed hebben. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Palestijnse kwestie is de psyche van de jonge palestijn die een zelfmoordaanslag pleegt het niet zozeer de oorzaak als wel de cultuur en wat hij meekrijgt van zijn omgeving. Tenminste dat denk ik ![]()
|
Al quaida...Nee, die handelen vanuit hun geloof of als dat geloof bedreigd wordt...ik denk niet dat ze zomaar mensen 'aannemen' die anderen willen doden. Die streven naar om hun geloof te behouden. Zo de IRA ook, voor hun eigen land oid.
Je somt een paar dingen op die jij als "het doel" van het leven ziet. De maatschappij is daar inderdaad vrij sterk op gericht, maar als je het goed genoeg aanpakt, kun je doen wat jij wil en niet zomaar het standaard huisje-boompje-beesje-werk-auto-vrouw-kinderen-leven beleven. Pesten is een redelijk 'normaal' verschijnsel. Doch als je ouder wordt en naar andere scholen gaat of een teamsport gaat doen, maak je grote kans uit deze cirkel te komen, omdat die mensen je verleden niet kennen. JE hebt er dus zelf ook enigzins invloed op. Die mensen die zo over de rooie zijn, zullen over het algemeen geen hele tactiek verzinnen... Eerder "pak een geweer, ga naar je klas en schiet"-'tactiek'... Zo heeft de geschiedenis in ieder geval uitgewezen. |
![]() |
|
![]() |
Ik moet zeggen dat ik het best wel knap bedacht vind, ik zou dr niet op komen, maar ik denk ten eerste dat terrorisme ook hele andere oorzaken heeft, want waarom zal het anders in Nederland zo weinig en in de Arabische landen zoveel voorkomen? Ik denk dat het ook deels jaloerzie is. Mensen in Arabische landen zijn armer en zien het westen gelukkig zijn en alles hebben en verwachten misschien wat steun. Als ze dat niet krijgen dan ontstaan na verloop van tijd dit soort groepen.
Ik ben het ook niet helemaal met je eens over waarom mensen iemand anders wegstoot. Het zijn niet altijd de slimmere die er niet bijhoren, het is gewoon als je anders dan andere bent. Ik denk wel dat als je gepest bent en nooit je mening kon uiten in de klas en veel angsten had dat je later meer woede in je hebt. Je voelt je nog boos om wat die mensen je die tijd hebben aangedaan, maar niet iedereen pakt gelijk een pistool en schiet iemand neer. Dat ligt aan de persoon en aan zijn karaktereigenschappen zelf. SOmmige mensen zijn agressiever aangelegt dan andere.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Lid Hofstadgroep in Amsterdam opgepakt. Hydrogen | 67 | 28-07-2005 13:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 |