Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 13:27
LaLaH
LaLaH is offline
Ik heb een tante die ECHT zo'n 8-10 uur (elke dag..) voor de computer zit!! Nou wil ik dat jullie hiervan al die nadelen kunnen noemen zodat ik t tegen haar zelf kan zeggen!(al weet ik er een paar) want ik ben t beu dat ze daar maar zo de helft van de dag zit.. T MAAKT ME GEK!

Weet niet hoe ik mn gevoelens moet beschrijven. En 's avonds kan ik niet op internet omdat zij dan perse moet.. Ik kan t haar moeilijk uitleggen en volgens mij wil ze t ook niet snappen..

T is hartstikke ongezond en ze is nog op dieet ook. Ik vind dat ze dan beter kan gaan sporten. Ze is ook weinig buiten pffff... Wat Moet Ik ?!?!?!? En ja we hebben ook 2 keer ruzie over gehad.. vond ik vreselijk.. Nu probeer ik die ruzies te vermijden want ik vind t echt verschrikkelijk.. Doet pijn van binnenin.. Ik weet niet of ik t nog lang kan houden zo.. Ik hoop echt dat jullie hierop reageren!?
Oud 13-01-2002, 14:23
kabouter Hip
kabouter Hip is offline
trek haar mee naar buite of laat haar computer chrachen dat laatste is misschien om te lache maar toen mijn computer gecracht was heb ik 3 maande zonder computer of internet te zitte en khad ineens veel meer tijd voor socialer contact.Maar ik zou eens proberen er rustig met je tante over te praten en leg haar de nadelen uit bvb dat ze op den duur mensenschuw gaat worde of een bril moet dragen door altyd naar dat scherm te kijke maar verder kan ik je niet helpen sorry!

greetzzz
Kabouterhip
xxx
Oud 13-01-2002, 14:46
Marc S
Marc S is offline
Nadelen algemeen PC:
  • Weinig lichaamsbeweging of eentonige beweging (leidt vaak weer tot andere lichamelijke problemen zoals RSI).
  • Mensvreemdheid bij obsessie voor computers (bij mij het geval, ik zat de laatste 3-4 jaar gemiddeld tussen de 10 en 16 uur per dag achter PC)...

Nadelen internet:
  • Vermenging virtuele wereld met realiteit. Oftewel: de mensen / naampjes op het internet worden belangrijker dan de mensen om je heen in realiteit...
  • Hoog verslavingsgevaar in verband met voorgaand punt. Je laat door internet vaak andere dingen achterwege (zoals schoonmaken, kamer opruimen, huiswerk maken, eten, slapen, enz)

En zeker nog wel veel meer...

Marc S
Levende computerworm en sinds een jaar ook nog eens internetverslaafd.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 16:29
dystopia
dystopia is offline
Veel computeren op zich is niet gevaarlijk, zolang je maar realiseert dat het om de echte wereld draait en die wereld niet achterstelt met het computerleven. Of dat nou chatten, gamen, internet, lannen, programmeren of wat dan ook is het moet wel een hobby blijven en geen verslaving. Wanneer de noodzaak daar is, moet je kunnen stoppen wanneer dat nodig is.

Wat ik ook belangrijk vind: dat je je goed verzorgt: netjes eet, netjes slaapt, netjes drinkt, netjes haartjes kammen, netjes tandjes poetsen, etc. etc. en er is niks aan 't handje. Want laten we wel stellen: ook al kom je niet buiten, dan is 't nog zaak dat je er goed uitziet en dat je jezelf verzorgt.
Oud 13-01-2002, 17:00
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wat ik ook belangrijk vind: dat je je goed verzorgt
Daar zeg je me wat. Onverzorgdheid is het teken dat het fout gaat denk ik. Vooral toen ik een jaar of 16/17 was, waste ik mij soms wekenlang niet, sliep nauwelijks en was dag en nacht aan het programmeren...

Nu weet ik van mezelf dat ik aardig obsessief/compulsief ben, met andere woorden: als een probleem mij intrigeert, moet ik het per se oplossen, hoe dan ook. Slapen, eten en wassen wordt dan ineens irrelevant

Ook bij het chatten gaat het soms fout. Voor ik het doorheb, is het ineens een uur of 3 's nachts...

Als je bij je tante bemerkt dat ze zichzelf qua persoonlijke verzorging laat gaan, moet je echt ingrijpen! Snijdt desnoods de telefoonsnoer door
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 00:18
soulless
soulless is offline
Citaat:
LaLaH schreef:
Ik heb een tante die ECHT zo'n 8-10 uur (elke dag..) voor de computer zit!! Nou wil ik dat jullie hiervan al die nadelen kunnen noemen zodat ik t tegen haar zelf kan zeggen!(al weet ik er een paar) want ik ben t beu dat ze daar maar zo de helft van de dag zit.. T MAAKT ME GEK!

Weet niet hoe ik mn gevoelens moet beschrijven. En 's avonds kan ik niet op internet omdat zij dan perse moet.. Ik kan t haar moeilijk uitleggen en volgens mij wil ze t ook niet snappen..

T is hartstikke ongezond en ze is nog op dieet ook. Ik vind dat ze dan beter kan gaan sporten. Ze is ook weinig buiten pffff... Wat Moet Ik ?!?!?!? En ja we hebben ook 2 keer ruzie over gehad.. vond ik vreselijk.. Nu probeer ik die ruzies te vermijden want ik vind t echt verschrikkelijk.. Doet pijn van binnenin.. Ik weet niet of ik t nog lang kan houden zo.. Ik hoop echt dat jullie hierop reageren!?
Marc S is een verschrikkelijk probleemgeval. Niet omdat ie zoveel computert / internet maar omdat ie eigenlijk best fantastisch is en zichzelf constant naar beneden praat

Ennuh, veel internetten, nix mis mee, ja ja, dit mag dan allemaal belangrijker voor je worden dan de 'werkelijkheid', maar ja, de werkelijkheid zuigt toch major arse.

Oud 14-01-2002, 00:28
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
soulless schreef:
Marc S is een verschrikkelijk probleemgeval. Niet omdat ie zoveel computert / internet maar omdat ie eigenlijk best fantastisch is en zichzelf constant naar beneden praat

Ennuh, veel internetten, nix mis mee, ja ja, dit mag dan allemaal belangrijker voor je worden dan de 'werkelijkheid', maar ja, de werkelijkheid zuigt toch major arse.

jah precies, eigenlijk maakt het allemaal geen ene je weet wel meer uit, als je je maar gelukkig voelt
Oud 14-01-2002, 01:28
sjello007
sjello007 is offline
Bij ons op school zit ook PRECIES zo'n iemand. Hij is echt verschrikkelijk onverzorgd. Hij stinkt en je ziet gewoon aan z'n haar dat het al wekenlang niet gewassen is. Hij zit ook de hele dag achter de computer, maar schaamt zich er bepaald niet voor. Laatst gingen we op reisweek naar Berlijn en hij heeft zich de hele week niet 1 keer gewassen of z'n tanden gepoetst. Een andere jongen poetste ook nooit z'n tanden (hij wist niet meer wanneer de laatste keer was geweest), maar die zag er dan nog redelijk normaal verzorgd uit (ook al ging hij ook niet onder de douche). We gingen ook naar het theater en veel lui trokken hun beste kleren uit de kast, soms zelfs gala-kleding. Nou, dat vond hij maar raar. Hij liep er kennelijk liever bij met de enige broek/trui waarmee je hem ziet lopen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:04
LaLaH
LaLaH is offline
Citaat:
MrOizo schreef:
jah precies, eigenlijk maakt het allemaal geen ene je weet wel meer uit, als je je maar gelukkig voelt
IK ben niet gelukkig. Ik kan niet eens 's avonds op internet omdat zij dan 'perse' moet.. en al mn vrienden zijn juist 's avonds online! Als ik erover begin met haar is er gelijk ruzie!.. huh..
My Problem Ze wil het ook niet snappen.. Computerfreaks doen dat niet huh..?
Ik heb veel geprobeerd zo van jij die dagen en ik die.. helaas
Oud 14-01-2002, 13:18
LaLaH
LaLaH is offline
Citaat:
sjello007 schreef:
Bij ons op school zit ook PRECIES zo'n iemand. Hij is echt verschrikkelijk onverzorgd. Hij stinkt en je ziet gewoon aan z'n haar dat het al wekenlang niet gewassen is. Hij zit ook de hele dag achter de computer, maar schaamt zich er bepaald niet voor. Laatst gingen we op reisweek naar Berlijn en hij heeft zich de hele week niet 1 keer gewassen of z'n tanden gepoetst. Een andere jongen poetste ook nooit z'n tanden (hij wist niet meer wanneer de laatste keer was geweest), maar die zag er dan nog redelijk normaal verzorgd uit (ook al ging hij ook niet onder de douche). We gingen ook naar het theater en veel lui trokken hun beste kleren uit de kast, soms zelfs gala-kleding. Nou, dat vond hij maar raar. Hij liep er kennelijk liever bij met de enige broek/trui waarmee je hem ziet lopen.
Interessant..(niet als belediging bedoeld )
Het zijn een soort ander mensen lijkt wel.. Nou mijn tante ziet er wel verzorgd uit.. zo niet van elke dag zelfde kleren.. dat niet. Internetten is leuk maar er de hele dag achter zitten.. lijkt me ongewoon..? Je hebt immers nog veel te doen thuis nietwaar.. Ze begon vandaag schoon te maken wat ik lang niet heb gezien. Ik was de laatste tijd veel af. En dat vind ze nog niet genoeg.. wordt ze kwaad over, wat ik ook weer niet snap.. is er iets met me ofzow??
Ze geeft mij al t schuld van dingen zoals dat het huis er erg slordig uitziet en waarom ik niet schoonmaak
Vroeger deden we dat samen.. Ik hielpp mee

En tijdens ruzie zegt ze dingen waarvoor ze zich ook niet schaamt zovan : 'Ja ik zit erachter! En dan?? wilde je er iets aan doen?? Ik ben hier de grootste!'
........ Haar stem klinkt irritant
Oud 14-01-2002, 14:43
soulless
soulless is offline
Tja. Hij vindt het gewoon niet belangrijk. Lijkt me best vrij... Jaloers?
Oud 16-01-2002, 18:56
LaLaH
LaLaH is offline
Citaat:
soulless schreef:
Tja. Hij vindt het gewoon niet belangrijk. Lijkt me best vrij... Jaloers?
Hij? wie hij?
Reageren

Regels voor berichten