Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2002, 19:23
jenny13
jenny13 is offline
Ik vroeg me af of anderen ook zo erg piekeren als ik doe.. Soms dan heb ik zo'n moment dat ik heb van:
Waarom sta IK op deze aardbol?
Wat is het nut ervan?
Het onderwerp waar ik het meest over nadenk is:
WAAROM GEDRAAGT IEDEREEN ZICH ANDERS DAN DAT ZE ZIJN TEGENOVER ANDEREN MENSEN???

Heb jij hier antwoord op?
Please REPLY
Oud 25-01-2002, 21:21
Eva*
Eva* is offline
Op het onderwerp waar jij het meest over nadenkt kan niemand een logische verklaring geven, het zit waarschijnlijk gewoon in de mens ofzo. Ik had ook gewild dat het anders was, dat iedereen zichzelf zou kunnen en mogen zijn zonder elkaar vreemd na te kijken o.i.d, dan zou iedereen ook veel meer hebben aan de mensen om zich heen.

Je kunt een uitgebreid antwoord van een goede filosoof krijgen van wat het nut is dat je op deze aardbol bent, maar dat moet je uiteindelijk zelf ontdekken.

Je bent zeker niet de enige die zoveel nadenkt; ik ben er ook zo één.

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 22:26
~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Weet je ik dacht pas over deze vraag na... en bedacht me toen dat eigenlijk iedereen zich dit afvraagd... tenminste bijna iedereen...
Dus als iedereen het zich afvraagd... en niemand een antwoord weet... wat moeten we er dan mee??
Ik denk dat we er dan niet mee moeten blijven zitten... maar eens nadenken... wat er anders zou zijn dan dat jij hier zou zijn (mmm... beetje vaag maarja)... Ik bedoel dan is er niets... en dan... wat heeft dat voor een zin... dan heeft het geen nut om je af te vragen waarom je hier bent... maar dan is er niets... dat kun je je toch niet voorstellen...

Naja een beetje een vaag verhaal geworden... ik leg het nog wel eens uit als ik wat helderder ben...

Trusten!!
Oud 25-01-2002, 23:46
Verwijderd
Citaat:
WAAROM GEDRAAGT IEDEREEN ZICH ANDERS DAN DAT ZE ZIJN TEGENOVER ANDEREN MENSEN??
dit is denk ik omdat de mens toch liever vrienden dan vijanden maakt...
je stelt je zelf zo zeker(der) van een vriendschappelijke positie tegenover de ander

?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 09:24
jenny13
jenny13 is offline
thnx maarreh ik denk dat je meer vrienden maakt door jezelf te zijn en niet zo raar doet (lees: doen wat anderen van je verlangen) dus... k weet het niet
Oud 26-01-2002, 09:29
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
jenny13 schreef:
WAAROM GEDRAAGT IEDEREEN ZICH ANDERS DAN DAT ZE ZIJN TEGENOVER ANDEREN MENSEN???
Populariteit, manipulatie, maar ook onzekerheid kunnen meespelen...

Bijna niemand is 100% zichzelf. Of je woont helemaal alleen ergens *ver* weg
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 11:22
BlackMystery
BlackMystery is offline
waarom?
uit angst dat ze beoordeeld gaan worden
men wil altijd een indruk maken die de andere aanstaat en gaat daardoor zich al snel anders voordoen
toch de meeste
zelfs ik doe het soms al let ik er wel op dat ik dat niet te veel doe
wil niet men eigenheid verliezen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:43
Verwijderd
Citaat:
jenny13 schreef:
Ik vroeg me af of anderen ook zo erg piekeren als ik doe.. Soms dan heb ik zo'n moment dat ik heb van:
Waarom sta IK op deze aardbol?
Wat is het nut ervan?

Please REPLY
ik zeg altijd:
je leeft maar 1x dus maak er wat moois van

Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 22:30
pgjv2908
pgjv2908 is offline
Weetje hoe het komt dat je op deze aardbol staat??????????

God heeft jou gemaakt, als een uniek wezen er is niemand zoals jij. Hij heeft jou gemaakt zoals hij vond dat jij moest zijn.
Hij heeft ons de opdracht gegeven, om door naar zijn wil te leven(hoe dat gaat kun je te weten komen door de bijbel te lezen) voor altijd gelukkig te zijn.
Hij is 1 en al liefde!!!!!!!!!!!!!

Ik denk ook een hoop na!En ik baal van mensen die niet nadenken bij wat ze zeggen, daar kun je anderen zooo'n pijn mee doen!

Ik denk dat je je over zulk soort mensen heen moet zetten, ook over mensen die zich anders voordoen dan ze zijn en denken dat ze niet beter weten. Eigenlijk zou je medelijden met ze moeten hebben!Je kunt dan beter ECHTE vrienden zoeken, dat ik soms moeilijk, maar ze zijn veel meer waard!

Je merkt dat als het minder goed in je leven gaat, dat je je af gaat vragen wat je hier eigenlijk doet.

Op die vraag geeft de bijbel antwoord.Mijn advies is lees hem.Ook op internet kun je er een hoop over vinden.

Als laatste nog een advies. Zoek vrienden waarbij je jezelf kunt zijn.Dan krijg je veel meer plezier in je leven. Met de talenten die je hebt kun je een hoop ook aan anderen mensen geven!

Lijkt je het leuk om over zulke dingen verder te praten mail met dan op:
paulinavonk@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 10:17
pienie
Ik heb er gister nog een behoorlijke discussie over gehad met een 'jonge' filosoof...

Je hebt altijd 2 punten bijv. God en de Duivel...
Goed en Kwaad...

Veel mensen kiezen altijd 1 kant, of God, of voor de Godsgelovigen de Duivel...
Kies een middenweg, dat is altijd beter dan een partij te kiezen...

Over waarom we op aarde zijn?!...
Tjah niemand heeft er een antwoord op, maar je kan je leven wel nuttig indelen zodat JIJ denkt dat je hem goed leeft...

Ik denk dat dit een les is, en het hoeft niet zo te zijn hoor, maar ik leef mijn leven door andere proberen te helpen...

Andere mensen daarintegen zien het leven als een macht, macht zit in de mens...

En dan zag ik ook nog een discussie over jezelf zijn...
Niemand kan volledig zichzelf zijn...
Aangezien ik het heb geprobeerd, zien vele me nu als een gek maar wel een leuke (gelukkig)...

Probeer gewoon niet zoveel te piekeren en leef je leven zoals jij denkt dat ie goed is ...

veel suc6...

Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:46
jenny13
jenny13 is offline
Citaat:
undertaker schreef:
ik zeg altijd:
je leeft maar 1x dus maak er wat moois van

And this helps me how?

anyway thnx trouwens

en pienie, je zegt jonge filosoof alsof het niet kan dat jonge mensen filosoferen en niet nadenken over het leven, misschien neit zo veel ervaring maar tog...

maar dan nog geen fatsoenlijk antwoord op de vraag:

WAAROM DOEN MENSEN ALTIJD ANDERS ALS ER IEMAND BIJ IS?
Oud 31-01-2002, 16:52
SlipKnoT_FaN
SlipKnoT_FaN is offline
jah...daar denkik ook vaak over na
allemaal levensvragen die voor iedereen anders zijn...check mun sig.
Oud 31-01-2002, 17:06
brain trash
brain trash is offline
volgens mij is juist iedereen altijd zichzelf.. je doet misschien niet altijd wat je had willen doen, en het is misschien niet de persoon die je op dat moment had willen zijn. maar alles wat je doet doe je zelf, dus als je bijvoorbeeld het idee hebt dat je jezelf niet kan laten zien is het enige dat kan veranderen jijzelf (vorig jaar enzo dacht ik ook altijd dat ik mezelf niet was en kon zijn, maar nu merk ik dat ik gewoon moet zijn wie ik wil zijn en dat ik dat dan ben.)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 17:17
Trust_Is_A_Weakness
Trust_Is_A_Weakness is offline
Piekeren. Hoogstwaarschijnlijk DE reden waarom er zoveel schizofrene patienten op deze wereld zijn. Je denk na over iets, gaat er dieper over in en je wordt door je gedachten uit elkaar gerukt.

Indeed, het is soms een goeie zaak om je om bepaalde onderwerpen in te spannen/druk te maken, maar vanuit mijn algemene oogpunt is het zo, dat dit soort dingen mensen alleen maar verwarren.

Mensen moeten kunnen praten over oppervlakkige dingen, waar ze niet over hoeven na te denken. Dan zijn ze in hun element. Natuurlijk kan ik mezelf ook niet vrijspreken van deze "zonde" , maar daar het bijna altijd problemen oplevert is de enigste oplossing die ik je kan bieden: Stop thinkin', start living,

RD
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 18:18
babygirl
babygirl is offline
Ja ik heb het ook veel dat ik nadenk over het leven en ik moet het zeker niet aan mijn ouders vertellen want dan zeggen ze zo jong en je bent daar al mee bezig maar toch doe ik het. Ik vind het heel normaal maar soms wel niet leuk.
xxx
Een belgisch meisje!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 18:29
pienie
Citaat:
jenny13 schreef:
And this helps me how?

anyway thnx trouwens

en pienie, je zegt jonge filosoof alsof het niet kan dat jonge mensen filosoferen en niet nadenken over het leven, misschien neit zo veel ervaring maar tog...

maar dan nog geen fatsoenlijk antwoord op de vraag:

Je moet het niet meteen negatief opvatten HALLO...
Zo bedoelde ik het helemaal niet, maargoed...

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:45
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
jenny13 schreef:

geen idee, maar ik weet dat ik zelf ook maar toneel speel...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 09:29
John Sickbock
John Sickbock is offline
ik pieker ook teveel. Maar het is moeilijk dat te stoppen, controle over gedachten is nogal beperkt
Oud 02-02-2002, 09:40
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
jenny13 schreef:

Please REPLY
dat is gewoon, je zult je nou eenmaal niet hetzelfde gedragen als je eerste de koningin tegen komt en daarna een baby'tje van 3 maanden...
Reageren

Regels voor berichten