Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2002, 20:24
my iron lung
my iron lung is offline
Haj allemaal,
Ik vind het een beetje moeilijk om het uit te leggen, maar ik zal toch een poging wagen.
Sinds enkele maanden vind ik mezelf afschuwelijk lelijk. Ik durf zelfs bijna niet meer de straat op omdat ik bang ben dat er mensen van mijn leeftijd zullen lachen. Knappere mensen. Ik ben ook smoor- smoorverliefd op een meis, maar ik durf haar niet aan te spreken. Ben bang dat ze gaat zeggen van "shut up, lelijkaard". Ik ben bang dat ik zo nooit aan een meissie zal geraken, omdat zij nooit willen zien wat zich onder mijn lelijke uiterlijk verbergt. Ik weet dat dit nogal vaag klinkt, maar herkent iemand zich hierin of wie weet hulp ?
Als er iemand vragen stelt ofsow kan ik altijd meer duidelijk maken.
Oud 11-01-2002, 20:33
Verwijderd
wie heeft je wijs gemaakt dat je lelijk bent, alleen jezelf, of ook anderen???

je hebt geen eigenwaarde. Ik weet niet hoe je die wel weer kunt krijgen.
maar probeer jezelf toch positief te bekijken

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:38
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
marianne22 schreef:

Mezelf.
Het stopt eigenlijk niet bij me uiterlijk. Ik ben nu mn jaar op school aan het overzitten, en iedereen zegt dat dat komt omdat ik niet heb gewerkt, maar ik weet zeker dat ik er gewoon de hersens niet voor heb.
Ik voel me zo : http://www.followmearound.com/lyrics/creep.html (ik weet het, het is een url, newbie ik)

Oud 11-01-2002, 20:48
Verwijderd
Citaat:
my iron lung schreef:
Citaat:
marianne22 schreef:

Mezelf.
Het stopt eigenlijk niet bij me uiterlijk. Ik ben nu mn jaar op school aan het overzitten, en iedereen zegt dat dat komt omdat ik niet heb gewerkt, maar ik weet zeker dat ik er gewoon de hersens niet voor heb.
Ik voel me zo : http://www.followmearound.com/lyrics/creep.html

(ik weet het, het is een url, newbie ik)
hij doet 't prima

ga es naar je mentor, en vertel hem wat je nu hier neerzet: dat je school op dit niveau wel WILT halen maar 't niet kunt.
Dat mensen denken dat je gewoon niets doet,daar valt waarschijnelijk niet veel aan te veranderen . dat is hun eigen kortzichtigheid.

best veel mensen zijn niet tevreden met zichzelf, 't lijkt wel of iedereen de ander wil zijn.

oftewel, misschien wil een ander wel jouw zijn ook al lijkt jou dat onmogelijk

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:57
my iron lung
my iron lung is offline

wie zou mij nu willen sijn ?
kheb best wel veel vrienduh, maar
het ligt compleet aan mezelf.
Me = ugly
Me = dom
Ik heb geen zin om dat aan een leraar of mn ouders te zeggen. Ik heb niet het gevoel dat hen dat iets aangaat.
Alleen me vrienduh en jij nu weten ervan.
Oud 12-01-2002, 14:44
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
my iron lung schreef:
Alleen me vrienduh en jij nu weten ervan.
En ik nu dus ook.. Ik vind het heel jammer dat je zo over jezelf denkt, want dat maakt het leven er nou niet bepaald prettiger op En waarschijnlijk is het nog hartstikke onterecht ook, want geen enkel mens is lelijk. Dit klinkt vast ontzettend cliché, maar iedereen heeft wel iets aantrekkelijks, wat de een mooi vindt, vindt de ander misschien dan niet mooi, maar dat wil niet zeggen dat je lelijk bent. Iedereen heeft wel iets moois; mooie ogen, volle lippen, noem maar op.. JIJ dus ook, onthou dat!
Maar goed, even buiten dat, ik denk dat het zaak is dat je aan je zelfvertrouwen gaat werken, want je klinkt niet echt zelfverzekerd ofzo. Heel veel jongeren (en volwassen ook) zijn erg onzeker over hun uiterlijk, wat meestal nogal onterecht is.. En sommigen worden daar depri van, dus dat moet je écht proberen te voorkomen hoor.. Probeer positieve punten van jezelf te bedenken, desnoods over je karakter. Want het draait echt niet allemaal om uiterlijk.. Veel succes ermee!
Oud 12-01-2002, 14:59
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
asjeblieft zeg,

toen ik dit onderwerp las moest ik een kijkje nemen. Ik begrijp wel wat jij van jezelf vind. Maar jij bent de enige die dat bepaald. Waar staat geschreven wat mooi en lelijk is? Het gaat ten slotte om je innerlijk en als jij weet dat jij een mooi innerlijk heb is dat zo! en als er in jouw omgeving mensen zijn die jou uitlachen omdat jij minder mooi dan hun bent zijn hun degene die pas lelijk zijn. Want dat is pas een verrot en lelijk karakter als je mensen gaat uitlachen of beordelen op uiterlijk!! Plant dat in je hoofd ajseblieft. en zeg niet dat je geen hersens hebt, denk eens na. Voor een groot deel bepaal jijzelf hoe jij jezelf gaat zien. Als je voor de spiegel staat ga je in het vervolg niet denkn 'Oh god wat ben ik lelijk'. schrijf eens de positieve kanten van jezelf op, zeg dat jij van jezelf houd, dat je een prachtig innerlijk hebt en dat uiterlijk niet alles is. En als dat meisje waar jij zo verliefd op bent jou afwijst vanwege je uiterlijk zijn die gevoelens die jij voor haar hebt het niet eens waard! denk asjeblieft na, niet zo negatief. Er zijn genoeg 'slimme' meisjes die zien dat jij een prachtig innerlijk heb en zeg nou tegen jezelf dat je uiterlijk niet alles is!
Wat je denkt straal je uit, niet zo onzeker, kom op. meer kan ik niet tegen je zeggen.....meer kan ik je niet zeggen. en ik persoonlijk denk 'iemand is pas écht lelijk als zijn karakter zo verrot is dat iemand je begint te haten' Want echt hoor, mensen beordelen jou misschien op je uiterlijk maar daar heb jij geen boodschap aan. Laat je zelfvertrouwen daar niet door beinvloeden, jij weet wie jij bent en wat jij kan, en niemand maar ook niemand kan dat van JOU afpakken.

Je bent mooi............

anders had god jou niet op de wereld gezet.

sterkte.......xxx
Oud 12-01-2002, 15:09
jenny13
jenny13 is offline
Ik denk dat iedereen wel eens zo'n jaar of zo heeft dat ie denkt van : 'Getverdemme wat ben ik tog lelijk!' Het is misschien cliché ofzo maar ik denk dat het allemaal met de "puberteit" te maken heeft.. En ik heb dat ook van die dagen/ weken dan ziet niemand me staan en dan heb ik zo'n gevoel dat niemand me moet, dat niemand me kent en zo. Maar eigelijk is het wel waar, niemand kent je zo goed als jezelf...
Anyway, Ik denk dat het over gaat.
En dat meisje? Dat komt wel goed denk ik hoor! Veel succes!
Kussies
Oud 12-01-2002, 15:59
Witch Lover
Witch Lover is offline
voor alle mensen die zichzelf lelijk vinden komt mijn vernieuwwde SIG:
Oud 12-01-2002, 16:17
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
hele mooie sig!

Oud 12-01-2002, 16:19
Witch Lover
Witch Lover is offline
thanks..al heb ik hem zelf niet verzonnen moet ik erbij zeggen..degene die het raad verdient een pluim
Oud 12-01-2002, 20:55
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Want het draait echt niet allemaal om uiterlijk..

Haj MeCute,
bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik weet dat het niet allemaal om uiterlijk draait, maar om mn innerlijk te zien moet ze me eerst leren kennen en dat is het nu net ! Ik durf haar niet aan te spreken ! behalve op msn, maar ze heeft me waarschijnlijk geblockt, want ze is nooit online !

Haj HelpMePlease,
Bedankt voor je enorm mooie post.
Het heeft me echt wat geholpen.
Zeggen dat ik van mezelf houd vind ik wat gooi-het-in-de-groep-achtig, maar ik zal het toch proberen. Het kan enkel helpen, of niet soms ?

haj Jenny13,
Ik hoop maar dat je gelijk hebt en dat het over gaat. Met deze tips die ik hier heb gelezen moet dat wel lukken, hoop ik.

Haj WitchLover,
Ik heb je sig als naam op msn sinds enkele minuten ! Hopelijk vind je het niet errug.

1000000x bedankt aan iedereen die geantwoord heeft. Ik denk dat ik er wel weer bovenop kom, hoewel het niet makkelijk zal zijn, na al die maanden met een negatief zelfbeeld.
Bye !
Oud 12-01-2002, 21:24
Somebody Special
Somebody Special is offline
Lieverd.

Heb jij wel eens een echt lelijk iemand gezien op straat?
Nee, dat denk ik niet, niet zomaar iig.
Als iemand verminkt heeft dan zou dat zo kunnen zijn maar ook dan zeg ik, die mensen hebben wel wat.
Ik denk dat het bij jou dan ook reuze mee zal vallen maar dat je gewoon een ontzettend minderwaardigheidscomplex hebt.
Je moet proberen wat zekerder te worden en dan zal de wereld er weer wat fijner uitzien.
Geloof me, ik spreek uit ervaring...
Oud 12-01-2002, 21:56
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
MM... Het idee alleen al waarvoor ?
Nergens voor nodig.
nu is het wel heel makkel;ijk om be;ledigd te worden niet doen ..

Relax gewoon een beetje ieder mens is mooi jij ook.
En als ze dat van jou vinden is dat niet jouw probleem maar die van hun.
Ze zijn jou niet waard.

Groeten

Edwin
Oud 13-01-2002, 16:09
Witch Lover
Witch Lover is offline
Citaat:
my iron lung schreef:
Haj WitchLover,
Ik heb je sig als naam op msn sinds enkele minuten ! Hopelijk vind je het niet errug.

1000000x bedankt aan iedereen die geantwoord heeft. Ik denk dat ik er wel weer bovenop kom, hoewel het niet makkelijk zal zijn, na al die maanden met een negatief zelfbeeld.
Bye !

hey geen dank, en natuurlijk mag je me siggy gebruiken..voeg me toe btw.. Ratbout@hotmail.com

Oud 13-01-2002, 16:22
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Lieverd.

Heb jij wel eens een echt lelijk iemand gezien op straat?
Nee, dat denk ik niet, niet zomaar iig.
Als iemand verminkt heeft dan zou dat zo kunnen zijn maar ook dan zeg ik, die mensen hebben wel wat.

juist vind ik ook,en wat is nou lelijk?
als ik op tv zie dat mensen verminkingen aan het gezicht hebben vind ik dat verschrikkelijk om te zien, en zij praten dan nog zo positief over hun toekomst.dat ik denk van wij hebbe nieteens het recht om onszelf lelijk te vinden,en dat wij janken om een pukkeltje op ons gezicht
dus wees blij met jezelf het is moeilijk ik weet het, heb der zelf ook problemen soms mee
maar het is wel het beste

kuzzies mij,

Oud 13-01-2002, 18:44
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Je moet proberen wat zekerder te worden en dan zal de wereld er weer wat fijner uitzien.

Haj somebody,
Ik ben van plan om dat te worden. Heb me aangemeld om mee te doen aan ut schooltoneel ! *trots*

Haj Witchlover,
Kga je zo snel mogelijk toevoegen. Ben hier wel bij me vader en bij hem mag ik geen msn hebben.

Haaj Edwin,
Groot gelijk !

Haj GUANO APES !
Je hebt gelijk, maar ik ben nu eenmaal zo negatief-denkend. Daar ga ik iig wat aan doen (zie boven)

Oud 13-01-2002, 19:20
rozijntje
rozijntje is offline
ja ik herken het probleem helemaal

ik heb het ook erg de laatste tijd. en we hebben nog meer gemeen, want ik ben ook radioheadfan . creep is lang mijn lijflied geweest.

maar goed, tja ik zeg het, ik heb het ook vaak. dat ik in de spiegel kijk en denk, kind hoe durft gij nog op straat komen. tis denk ik vooral belangrijk dat ge merkt dat mensen u graag hebben, ondanks uw uiterlijk. en geloof mij, er zijn ook nog meisjes op de wereld die verder kijken dan uiterlijk.

anyway, nog veel geluk
Oud 13-01-2002, 19:29
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ik ben ook negatief denkend vooral over mezelf maar als je aan dat eene denkt wat ik zei is ut bij mij altijd snel over
de mens zeikt al teveel om niets
Oud 15-01-2002, 07:46
shania
shania is offline
You are not the only one!!
Ik vind mezelf te dik, een te grote neus en oren en voeten enz. Maar aan de andere kant vind iedere dat ik mooie kuiten heb en mooie ogen dus daar concentreer ik me dan maar op.
Oud 18-01-2002, 15:38
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
shania schreef:
You are not the only one!!
Ik vind mezelf te dik, een te grote neus en oren en voeten enz. Maar aan de andere kant vind iedere dat ik mooie kuiten heb en mooie ogen dus daar concentreer ik me dan maar op.
maar ik heb niets dat mooi is ! Ik ben de slechtste vd klas in zowat ALLE vakken, zelfs al ben ik aan het overzitten. Ik vind dit echt niet fijn meer

Oud 18-01-2002, 15:53
flowerpower
flowerpower is offline
hey!

Zo voel ik me ook wellis....... mooie tekst van creep- radiohead, niet zo positief maar ik kende het niet ik 't heeft wel wat......(kben nu het liedje aant downloaden, kwas ff benieuwd) Ik hoop niet dat je altijd zo zult blijven denken! kweet dat het al vaak gezegd is hierzo maar ik wil gewoon ff zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben! iedereen heeft wel iets moois en dat hoeft niet eens aan de buitenkant te zitten! heb je msn? je kunt me altijd toevoegen....... (zie info)

*I wish I was special* everyone is special!

en you belong here!

liefz *blue*

[Dit bericht is aangepast door flowerpower (18-01-2002).]
Oud 18-01-2002, 16:29
Verwijderd
Citaat:
my iron lung schreef:
Haj somebody,
Ik ben van plan om dat te worden. Heb me aangemeld om mee te doen aan ut schooltoneel ! *trots*

great!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 16:36
Verwijderd
Citaat:
my iron lung schreef:
Ik ben de slechtste vd klas in zowat ALLE vakken, zelfs al ben ik aan het overzitten. Ik vind dit echt niet fijn meer

dat 's niet leuk nee. maar bedenk dat je niet meer kunt doen dan je best,het is jammer als je dit niveau niet haalt, maar je hebt inelkgeval je best gedaan

ik vind mensen die niks aan hun huiswerk doen, alleen maar lol maken in de klas, en door dingen het niet halen eerder dom. dan is het hun eigen schuld!

Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 17:45
jaz-p'
jaz-p' is offline
weet je meissie iedereen is knap op zijn eigen manier.
Oud 21-01-2002, 09:22
miss x
miss x is offline
het gaat om het innerlijk, stuur haar leuke brieven en dan hopen dat ze daar opvalt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 13:13
Verwijderd
Citaat:
jaz-p' schreef:
weet je meissie iedereen is knap op zijn eigen manier.
't is een jongen

[Dit bericht is aangepast door marianne22 (21-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 12:02
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
miss x schreef:
het gaat om het innerlijk, stuur haar leuke brieven en dan hopen dat ze daar opvalt.

welk soort brieven dan ? Ze heeft me geblockt op msn vrees ik, wat genoeg zegt..

ps : let niet op het icoontjuh bovenaan dit topic, klikfoutje...

------------------
In a hole under the ground, there lived a Hobbit. --- * ApPeLtJuHs bEvRiJdInGs FrOnT * samen met pompelmoesappeltje

[Dit bericht is aangepast door my iron lung (26-01-2002).]
Oud 26-01-2002, 13:25
basje!
basje! is offline
een beetje normaal meisje valt echt niet alleen op uiterlijk of je intelligentie of dat soort shit. en er zijn genoeg mensen die nou niet echt knap te noemen zijn maar die toch wel een relatie hebben. mij gaat het alleen om of een jongen een beetje lief voor me is enz...dan kan het me ook niet schele hoe die der uitziet.
Oud 26-01-2002, 17:18
dinky@17
dinky@17 is offline
ik kan nog maar 1 ding toevoegen aan deze topic:
everybody is getting ugly in the end!(als er echt zoiets bestaad als uiterlijke schoonheid!)
bedenk maar een hoe verfrommeld een oud vrouwtje er uit kan zien.
maar toch vind ik oude mannetjes en vrouwtjes mooi en weet je waarom...
ze hebben een uitstraling!
liefs
marieke
Oud 27-01-2002, 00:32
D@mien
D@mien is offline
Zolang je niet accepteerd wie je bent, zal je je nooit goed voelen...
Omdat je je lelijk en dom vind, wordt je onzeker...en alleen daardoor kunnen mensen je vreemd vinden...
Ik heb et ook een tijdje gehad, maar ik ben daar nu overheen...

"Wie me lelijk vind, kijkt maar een andere kant op, en wie daar commentaar op heeft kan doodpleuren."

Maar als je ons een beetje een beter beeld van jou wil gevn, kan je dan ff een foto plaatsen?
Oud 02-02-2002, 20:39
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
D@mien schreef:

Maar als je ons een beetje een beter beeld van jou wil gevn, kan je dan ff een foto plaatsen?
doe ik liever niet als het owkay is voor jullie.
Reageren

Regels voor berichten