Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 23:28
Kwyjibo
Kwyjibo is offline
Ik ben bijna 20 en heb al 7 jaar geen vriendin gehad. Dat komt onderanderen omdat ik niet echt zelfverzekerd ben omdat ik mezelf niet echt aantrekkelijk vind. Ik heb het gevoel dat meisjes niet naar me kijken, en als ze naar me kijken dat ze bah zeggen of een raar gezicht trekken. Ik ben ook best wel verlegen als ik in de buurt ben van meisjes.

Ik heb trouwens een redelijke baardgroei. Als ik me 's ochtends scheer blijf je het gewoon zien.

Wat kan ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 23:35
Conner
Conner is offline
verander je houding, je bent wat je uitstraald. En die baardgroei, daar is weinig aan te doen, maar is dat nou echt zon probleem. ik heb donker haar waardoor je het bij mij ook blijft zien, heb nog nooit iets negatiefs overgehoord/gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 23:40
Kwyjibo
Kwyjibo is offline
Ja dat probeer ik ook, maar ik word telkens weer afgewezen. En dan ga je toch weer aan jezelf twijfelen. Ik heb weleens dates, maar verder dan 1 keer uitgaan zit er niet bij. Meestal zeggen ze dan: We kunnen toch vrienden blijven of je bent me type niet. Dat zeggen ze dus allemaal.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 23:54
idmind
idmind is offline
Misschien een beetje een rare vraag maar je schrijft dat je AL 7 jaar geen vriendin hebt gehad. 20-7=13

Hoe oud was je eerste vriendin dan?

Trouwens zolang je jezelf blijft vertellen dat je lelijk bent en nooit een vriendin zal krijgen hypnotiseer je jezelf min of meer en zal dat ook wel zo blijven.

Ik zou zeggen: begin je eens te focussen op wat je zelf bent en wat je zoal te geven hebt. En of je in balans bent met jezelf. Liefde en houden van begint bij je zelf. Als je namelijk niet van jezelf houdt, wat heb je dan om te geven aan een vriendin (of vriend/partner).

Als je je eigen liefde weet te vinden en weet uit te stralen komen er vanzelf mensen op af...
Oud 03-04-2003, 23:55
idmind
idmind is offline
Citaat:
idmind schreef op 04-04-2003 @ 00:54:
Misschien een beetje een rare vraag maar je schrijft dat je AL 7 jaar geen vriendin hebt gehad. 20-7=13

uuuhhhm 19-7=12 zzzzzorry...
Oud 04-04-2003, 00:04
Kwyjibo
Kwyjibo is offline
Zij was ook 12, en zij is mn enigste vriendin geweest. Wat je vriendin kan noemen. We waren pas 12.

Mijn neutrale kijk is ook een beetje nors, dus meisjes vragen altijd of ik boos ben.

Van binnen ben ik een goed mens, maarja daar kijken ze niet meteen naar. Eerste indruk is altijd het uiterlijk.

Op msn heb ik een meisje ontmoet, zij woont een paar straten verderop van waar ik woon. Ik stuur haar geen foto en wil haar ook nog niet ontmoeten. Ik probeer haar eerst mijn innerlijk te laten zien. Is dit een goed idee??
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 00:05
Conner
Conner is offline
Verander je houding zo dat jij je beter gaat voelen. neem een nieuw kapsel, koop nieuwe kleren, ga naar een sportschool, volg een vechtsport.allemaal dingen die je kunnen helpen met je zelfvertrouwen. Dat je uberhaupt dates kan krijgen houd al in dat ze je leuk vinden..ze gaan heus niet met je opstap als ze lelijk vinden. Waarschijnlijk zal het aan je houding liggen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 00:12
Kwyjibo
Kwyjibo is offline
Ik koop elke maand nieuwe kleren. kheb op karate gezeten, ook dat heeft niet geholpen. Ik heb een keer een date gehad met een meisje. Ik hoorde naderhand dat ze me achter mn rug heeft uitgelachen. Misschien dat ik daardoor een beetje achterdochtig ben geworden als meisje met me uit wil. Ik wordt trouwens nooit uit gevraagd. Ik ben altijd de gene die een meisje uit vraagt.

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 00:49.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 01:56
Verwijderd
post dan een foto van jezelf kunnen we ff zien of het echt zo erg is
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 07:03
Verwijderd
-> liefde & relatie
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 08:12
Unexplained
Unexplained is offline
Tja, zorg eerst eens dat je gelukkig met jezelf bent.
Als je vrolijk in het leven staat, sterk in je schoenen staat, etcetera komen de vrouwen vanzelf op je af. Echt waar.

Bovendien maakt het vrouwen niet zoveel uit hoe je eruit ziet. Zolang je haar maar goed over zichzelf laat voelen.
Oud 04-04-2003, 08:16
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Unexplained heeft gelijk.

Ikzelf heb het al lang geaccepteerd dat ik niet zo in trek ben, dus ik maak mezelf er ook niet zo druk om.
Oud 04-04-2003, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Kwyjibo schreef op 04-04-2003 @ 01:04:
Op msn heb ik een meisje ontmoet, zij woont een paar straten verderop van waar ik woon. Ik stuur haar geen foto en wil haar ook nog niet ontmoeten. Ik probeer haar eerst mijn innerlijk te laten zien. Is dit een goed idee??
ja, dat is een goed idee

Weet je, ik krijg natuurlijk een verkeerd beeld door topics, maar mensen die zichzelf niet knap vinden lijken altijd zo ontzettend door te zeuren over dat ze zo lelijk en zielig zijn, en dát is irritant. Als iemand er niet fantastisch uit ziet, dan is dat geen ramp, maar als iemand op elk compliment reageert met 'dat is aardig van je maar het is toch niet waar', dan heb ik toch wel iets van 'oke, ik zeg al niets meer'. Dus wat iedereen al zei: probeer je zelfvertrouwen op te krikken. Op welke punten ben je onzeker, behalve je uiterlijk? Op de basisschool was een vriendinnetje van me bang voor iedereen die groter was dan haar, ze is toen op zelfverdediging gegaan en dat heeft echt geholpen. Nu is een vriendin van me onzeker over wat mensen van haar denken, ze volgt een cursus sociale vaardigheden en had daar meteen al baat bij.
En waarom vind je jezelf niet knap? Aan de meeste dingen is wel wat te doen, namelijk. En zichtbare stoppels zijn sexy imo.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 09:44
Qimm
Qimm is offline
Ik denk dat je niet eerst moet beginnen een vriendin te krijgen, probeer jezelf te accepteren want je bent bast een mooi mens! Ik heb mezelf ook nooit aantrekkelijk gevonden, ik heb ook nog nooit een vriend gehad. Maar ik het afgelopen jaar heb ik mezelf leren accepteren en zie nou ook de mooie dingen in mezelf. Als je die van je zelf kan zien kunnen anderen die ook zien.
Want wat is uiterlijk? een omhulsel, voel je lekker, dan straal je dat ook uit en als je dan iemand tegen komt die door je onzekerheid heen kan prikken...
Doe het rustig aan, je MOET geen vriendin hebben ofzo. Kijk eerst goed naar jezelf, schrijf je mooie dingen eens op. Schrijf wat dingen op die je kan varanderen aan jezelf, dingen die je WIL veranderen aan jezelf.

uhm... tsjakka?
Oud 04-04-2003, 10:06
Talon
Talon is offline
Citaat:
Mijn neutrale kijk is ook een beetje nors, dus meisjes vragen altijd of ik boos ben.

Van binnen ben ik een goed mens, maarja daar kijken ze niet meteen naar. Eerste indruk is altijd het uiterlijk.
dat heb ik ook
Oud 04-04-2003, 10:21
Verwijderd
Citaat:
idmind schreef op 04-04-2003 @ 00:54:
Als je je eigen liefde weet te vinden en weet uit te stralen komen er vanzelf mensen op af...
* .. klapklap .. *
mooi en diepzinnig

Loontjuh (die wel houdt van wijze uitspraken)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 11:32
655321
655321 is offline
wat echt een heel belangrijke ontdekking was voor mij is dat andere mensen aan je uiterlijk niet kunnen zien hoe jij je voelt.. klinkt nogal vaag ik weet het maar like, het is echt heel belangrijk om rechtop te lopen, schouders naar achteren en naja, kin omhoog is soms wat overdreven. Zelfs als je onzeker bent over jezelf straal je door rechtop te lopen een zeker zelfvertrouwen uit. Wat ook altijd goed werkt is lachen naar mensen, en kijk ze in de ogen. Vooral bij meisjes, het maakt niet uit hoe verlegen je bent, kijk ze aan.

Verder is verlegen zijn geen enkel probleem, er zijn genoeg meiden die van schattige jonges houden. Een gesprek komt vanzelf op gang als je er je best een beetje voor doet

en die baardgroei.. tja dat weet ik niet maar als ik het zo lees lijtk het me geen ramp ofzo.. gewoon mannelijk
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 11:52
idmind
idmind is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 04-04-2003 @ 11:21:
* .. klapklap .. *
mooi en diepzinnig

Loontjuh (die wel houdt van wijze uitspraken)
Dank je.

ik was niet naar complimentjes aan het vissen hoor. Evengoed bij dat je het weet te waarderen.

"Reality is something that you rise above
We don't see things as they are, we see them as we are
There's always another chance for you
You can start over again" --Marillion--
Oud 04-04-2003, 12:30
Signy
Signy is offline
Citaat:
Kwyjibo schreef op 04-04-2003 @ 00:28:
Ik heb trouwens een redelijke baardgroei. Als ik me 's ochtends scheer blijf je het gewoon zien.
Oeh!

Oud 04-04-2003, 13:59
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
idmind schreef op 04-04-2003 @ 11:52:

"Reality is something that you rise above
We don't see things as they are, we see them as we are
There's always another chance for you
You can start over again" --Marillion--
oei... ie is MOOI

*schrijft op*
Oud 04-04-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:

Wat kan ik doen?
Je minder vaak scheren. Van te vaak scheren krijg je alleen maar een vlekkerige en onregelmatige huid, terwijl best veel mensen het sexy of mooi vinden als een jongen een ééndagsbaardje heeft, is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:30
Talon
Talon is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2003 @ 15:19:
Je minder vaak scheren. Van te vaak scheren krijg je alleen maar een vlekkerige en onregelmatige huid, terwijl best veel mensen het sexy of mooi vinden als een jongen een ééndagsbaardje heeft, is mijn ervaring.
en gewoon een week niet scheren?
Oud 04-04-2003, 14:41
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Als jij je op msn voordoet hoe jij werkelijk bent, lijkt t me wel n goed id ja Ik denk dat jij jezelf n btje meer moet accepteren. Je vindt jezelf niet aantrekkelijk zeg je, er moet toch iets zijn wat wel aantrekkelijk is voor jezelf? Ga dat na, dat is moeilijk, maar het kan je helpen. Heel veel mensen vinden zichzelf niet aantrekkelijk (soort van herkenning hier...) maar dat wil niet zeggen dat NIEMAND jou aantrekkelijk vindt. Probeer jezelf n btje te accepteren, meisjes kijken niet alleen naar t uiterlijk, ook naar t innerlijk... Heel veel suc6! xxx Heleen.
Oud 04-04-2003, 14:51
Evito
Evito is offline
Nee, ik vind jou ook niet aantrekkelijk.

Je bent zo sip, zo droef, zo onzeker, en zo mooi. Dat past gewoon niet bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:10
Verwijderd
Wauw gast!

Je vind jezelf niet aantrekkelijk? Wat bijzonder !! je bent vast de enige op deze planeet

Jongen vrijwel niemand vind zichzelf aantrekkelijk, logisch ook anders zouden we de hele dag binnen blijven om te masturberen en dat kan de bedoeling niet zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2003, 15:47
Kwyjibo
Kwyjibo is offline
Als ik me niet scheer voel ik me al helemaal niet meer op mn gemak, dus dat doe ik dan ook niet.

Misschien ben ik te soft ofzo, want ik drink geen alcohol, ik rook niet en ik ben vegetarisch. Ik heb nooit ruzie met iemand en geef niet een grote bek. Ik ga altijd netjes naar school, spijbel nooit en let altijd op in de les. Ik ben ook nog nooit uit de les gezet. Ik doe ook geen vlieg kwaad. Als mensen me kwaad proberen te maken sta ik daar altijd boven want ik heb een hekel aan geweld. Misschien moet ik maar een keer wel reageren op zulke mensen.

Als ik in een discotheek ben duurt het wel wat langer om los te komen. Terwijl al mn vrienden allang en breed los zijn omdat ze bier drinken enzo. Maar zodra ik los ben sta ik ook gewoon te feesten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:14
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Kwyjibo schreef op 04-04-2003 @ 16:47:
Als ik me niet scheer voel ik me al helemaal niet meer op mn gemak, dus dat doe ik dan ook niet.

Misschien ben ik te soft ofzo, want ik drink geen alcohol, ik rook niet en ik ben vegetarisch. Ik heb nooit ruzie met iemand en geef niet een grote bek. Ik ga altijd netjes naar school, spijbel nooit en let altijd op in de les. Ik ben ook nog nooit uit de les gezet. Ik doe ook geen vlieg kwaad. Als mensen me kwaad proberen te maken sta ik daar altijd boven want ik heb een hekel aan geweld. Misschien moet ik maar een keer wel reageren op zulke mensen.

Als ik in een discotheek ben duurt het wel wat langer om los te komen. Terwijl al mn vrienden allang en breed los zijn omdat ze bier drinken enzo. Maar zodra ik los ben sta ik ook gewoon te feesten.
Jongen, op het vegetarisch na en de leeftijd zou je haast een perfecte kopie van mij kunnen zijn... hey, ik ben ouder, dus dan zou jij de kopie wezen . Ik heb voor mijn 21'ste eigenlijk nog nooit een vriendin gehad, maar nu heb ik er eentje waar ik alweer 8 maanden mee heb... het is dus goed mogelijk.
Je moet overigens niet jezelf veranderen om dames te lokken, je zou ze immers lokken met een leugen, want zo ben jij niet... als je jezelf voordoet als iemand die toch tegen ruzies ingaat, kan dat ingaan op je persoonlijk gevoel en dus jezelf alleen maar moeilijker in je vel laten zitten. Dit zou ik dus eventjes uitstellen.

Voor de haargroei, zelf ondervind ik er niet zoveel problemen van, alhoewel ik wel een redelijk forse haargroei heb (zit op dit mment ook wer met bekant een baardje voor de computer)... Wim Kok had ook het probleem van forse haargroei en het scheen hem weinig te deren... zit er maar niet zo overin, het is niet de baardgroei die de dames weg laat blijven.
Maar de dames die wegblijven vanwege je uiterlijk, zullen wellicht ook niet echt de dames zijn waarnaar jij op zoek moet gaan... zij zouden je alleen maar en slechter gevoel geven, omdat ze te kritisch zijn op uiterlijkheden. Zoek dames die het meer op innerlijk hebben... overigens moet je ook niet tegen de dames gaan vertellen dat je jezelf lelijk vind, want dat laat ze daar alleen maar meer op letten en is ook vrselijk irritant, mijn vriendin vind dat ook niet al te fijn

En verder... zoek niet te hard... als ik om mij heen kijk, op zoek naar liefde, vind ik niks... als ik geen liefde verwacht, heeft het mij gevonden... een dergelijke spreuk lijkt al vaker op mij toepasselijk te zijn geweest... iemand die teveel op zoek is naar de liefde komt wanhopig over... ben niet wanhopig, je bent nog steeds jong en hebt nog een heel leven voor je.
Oud 04-04-2003, 16:52
Verwijderd
Idd wat pletter zegt. Als je je als een aso gaat gedragen hoeven ze je ook niet hoor. Cliche alert: wees jezelf
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:52
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Hmm ik denk niet dat ik echt een reply ga geven die iets toevoegt hieraan ofzo...
Je moet indd gewoon je zelfvertrouwen opkrikken, jij mag er vast wel wezen, anders gaan die meisjes uberhaupt niet met je uit, en stel dat je lelijk bent maakt t nog niet uit, ik ken genoeg lelijke mensen die een vriend/vriendin hebben, het gaat meer om hoe je je gedraagt, om je uitstraling enzo.
Dat je te soft zou zijn is ook onzin, alsof meisjes alleen maar vallen op jongens die van geweld houden, een grote bek hebben etc... Je moet gewoon nog iemand tegenkomen.
Oud 04-04-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Dat komt onderanderen omdat ik niet echt zelfverzekerd ben omdat ik mezelf niet echt aantrekkelijk vind.
ik ook niet..
welcome 2 the club

*schudt hand*

Maarja, ik heb geleerd om wat positiever over mezelf te denken en nu ik dat doe krijg ik ook meer leuke reacties van mensen en heb zelfs al een paar maanden een vriend.
Hoe je je voelt straal je uit dus ik zou zeggen: probeer jezelf wat meer te waarderen...
succes

Loontjuh (die heeft geleerd zichzelf te waarderen)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:47
red_and_black
red_and_black is offline
Jan, doe normaal man!
je bent al 20 jaar me beste maat! al die wijven zijn dom!
en blind, kom op t lukt heus wel met Daphne!

laters!
Oud 04-04-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
1. Ik ben bijna 20 en heb al 7 jaar geen vriendin gehad. Dat komt onderanderen omdat ik niet echt zelfverzekerd ben omdat ik mezelf niet echt aantrekkelijk vind.
2.Ik heb het gevoel dat meisjes niet naar me kijken, en als ze naar me kijken dat ze bah zeggen of een raar gezicht trekken. Ik ben ook best wel verlegen als ik in de buurt ben van meisjes.

3.Ik heb trouwens een redelijke baardgroei. Als ik me 's ochtends scheer blijf je het gewoon zien.
1.Zoek je sterke punten. Heb je een goed gevoel voor humor, weet je veel of iets anders... Maak daar gebruik van.

2. Ik denk dat je een stuk aantrekkelijker wordt als je zelfvertrouwen krijgt.

3. tjuh, ik zou me er niet aan storen. In tegendeel zelfs.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:17
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Wat kan ik doen?
Metal head worden, je baard laten staan en je haar in een staartje doen .

Edit:

Ik bedoel, dat kán je doen. Of je probeert wat van de andere dingen die hierboven staan.
Oud 04-04-2003, 19:23
Verwijderd
Ik dacht het vroeger ook altijd, omdat vrienden van mij zeiden dat ik er raar uitzag (nu zag ik dat natuurlijk vroeger ook wel ).

Gelukkig is me in de loop der tijd wel duidelijk geworden dat écht leuke meisjes helemaal niet zo heel veel om uiterlijk geven. Ik ben 'geslaagd' met enkele (mooie! ) meisjes waarvan ik nooit verwacht had dat het zou lukken, dat zal jou ook nog wel overkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:07
Kwyjibo
Kwyjibo is offline
Iedereen bedankt voor de tips en aandacht! Ik ga proberen meer zelfverzekerd over te komen!

thnx
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 00:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2003 @ 20:23:
Ik dacht het vroeger ook altijd, omdat vrienden van mij zeiden dat ik er raar uitzag (nu zag ik dat natuurlijk vroeger ook wel ).

Gelukkig is me in de loop der tijd wel duidelijk geworden dat écht leuke meisjes helemaal niet zo heel veel om uiterlijk geven. Ik ben 'geslaagd' met enkele (mooie! ) meisjes waarvan ik nooit verwacht had dat het zou lukken, dat zal jou ook nog wel overkomen.
Ja maar jij bent gewoon een appart geval
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 08:17
Another Way
Another Way is offline
Ach sommige mensen (zoals ik) zullen nooit iemand krijgen, gewoon accepteren en doorgaan. Jij hebt teminste iemand gehad, ik niet
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 09:43
rooddraakje
rooddraakje is offline
Another way, Je bent nog maar 17 hoor.. je moet deze niet instelling hebben! Iedereen vind op den duur iemand.. alleen bij de een duurt het langer dan bij de ander...kop op. Geniet nu ook van t leven, daar heb je niet perse een vriendin voor nodig..! (dat probeer k ook)

Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 09:54
japie
japie is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 04-04-2003 @ 09:16:
Unexplained heeft gelijk.

Ikzelf heb het al lang geaccepteerd dat ik niet zo in trek ben, dus ik maak mezelf er ook niet zo druk om.
That's the spirit. Eindelijk iemand die zich er ook niet druk om kan maken Ik kreeg bijna het gevoel dat ik de enige ben
Oud 08-04-2003, 09:55
japie
japie is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 04-04-2003 @ 17:14:
Wim Kok had ook het probleem van forse haargroei en het scheen hem weinig te deren...
Noem mij maar een mierenneuker als je wilt, maar volgens mij was het Ruud Lubbers die enorme baardagroei had en er niet mee kon zitten om zich drie keer per dag te scheren
Oud 08-04-2003, 11:21
Optima
Optima is offline
www.ugleypeaople.com
Oud 08-04-2003, 11:23
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Optima schreef op 08-04-2003 @ 12:21:
www.ugleypeaople.com
Als zijn foto daar tussen staat beurt dat ook niet echt op....
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:24
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Optima schreef op 08-04-2003 @ 12:21:
www.ugleypeaople.com
leer spellen
Oud 08-04-2003, 11:26
Optima
Optima is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 08-04-2003 @ 12:24:
leer spellen
geen kwestie van spellen van een kwestie van crappy typen
Oud 08-04-2003, 11:27
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Optima schreef op 08-04-2003 @ 12:26:
natuurlijk schat
Oud 08-04-2003, 11:28
elledc
elledc is offline
Citaat:
Optima schreef op 08-04-2003 @ 12:26:
Wablieft?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:30
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 08-04-2003 @ 12:28:
Wablieft?
Zij studeert Nederlands aan 'n Nederlandse universiteit, je moet 't begrijpen...
Oud 08-04-2003, 18:11
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 08-04-2003 @ 12:28:
Wablieft?
wtf is Wablieft???
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:19
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Another Way schreef op 08-04-2003 @ 19:11:
wtf is Wablieft???
wtf = what the fuck
Oud 08-04-2003, 18:38
)Vampje(
)Vampje( is offline
Je moet inderdaad allereerst je houding veranderen. Als jij je heel onzeker voelt, straal je dat ook uit en dan kijk je waarschijnlijk een beetje ongelukkig. Dat geeft geen positieve indruk van jezelf.

Probeer wat meer rechtop te staan en een beetje vrolijk te kijken. Doe een beetje nonchalant, focus je niet te erg op je onzekerheid.

Ik denk ook dat je baardgroei echt niet van invloed is op de aandacht die je -al dan niet- krijgt. Op ieder potje past een dekseltje, en iedereen heeft een andere smaak. Er zijn heus wel meiden die baardgroei niet afstotelijk vinden.

Wat je verder eens zou kunnen proberen is een assertiviteitscursus. Ik denk dat je daarvoor bij de huisarts moet zijn. Of plaats een contactadvertentie zodat je in contact kunt komen met mensen die in een soortgelijke situatie verkeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten