Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In het ziekenhuis moest ik namelijk , tegen mijn zin uiteraard, toen ik van m'n sonde af was, gigantische hoeveelheden eten. Geen anorexia-hoeveelheden, maar echt veel. Het helpt wel wat je zegt. Ik realiseer me nu nog meer dat ik wel zonder m'n anorexia wil leven, zonder al m'n energie daarin te stoppen. Maar het lijkt zo simpel om gewoon te zeggen, ja daaaag ik val nog een paar kilo af en dan ben ik dood en overal vanaf. Klinkt stom, ik weet het, maar soms denk ik dat echt. Ik mail je denk ik nog. Liefs Cathelijn |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat trouwens ook belangrijk is, is jezelf afvragen waar jouw anorexia voor staat? Ik had een naam voor mijn doel, slank zijn, maar in feite is het jezelf doodhongeren. Mijn anorexia staat voor onvrede, misschien ook een rot-op naar mijn ouders. Het heeft met zoveel dingen te maken, dingen uit m'n verleden ook. Vraag jezelf dat eens af, dat kun je er ook beter tegen vechten. Hoe komt het dat je zo graag wilt afvallen? Niet omdat je te dik bent, want objectief kun je zien dat je een lopende zeis bent, toch? Liefs en sterkte Cathelijn |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Volgens mij moet je juist niet in een keer heel veel meer gaan eten. Omdat je lichaam nu gewend is aan vrijwel niks, kan het grote hoeveelheden niet aan. Daarom lijkt 't mij het verstandigst iemand hulp te vragen die weet hoe je op een veilige manier langzaamaan aan kunt komen, zoals een dieëtiste. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
t Klinkt heel hard, maar t is heel simpel: wil je dood, dan moet je vooral zo doorgaan, wil je beter en gelukkig worden, dan zal je moeten eten. En hoe ontzettend moeilijk dat ook is, probeer je echt (in ieder geval éven)over dat 'help-ik-heb-het-gevoel-dat-ik-van-1-boterham-al-aankom'heen te zetten, zet je verstand op 0, in ieder geval totdat je niet meer zo in die gevarenzone zit qua gewicht, dan kan je daarna altijd nog echt aan 'jezelf' gaan werken. Misschien hoop je nu dat het zomaar ooit vanzelf wel ineens beter zal gaan, maar de enige die er echt wat aan kan doen ben jijzelf. Al heb je een huisarts, ouders en een heel leger aan psychologen naast je staan JIJ bent degene die het zal moeten DOEN. Met alleen DENKEN kom je er niet....Maar t is in ieder geval al wel positief dat jij zelf al aangeeft beter te wíllen worden!!! Heel veel sterkte ermee..! xxx Sanne |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Psychologie |
Levensverhaaltjuh Somebody Special | 37 | 31-05-2005 00:04 | |