Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In that case, tja wat moonchild zegt. Je ouders kunnen je niet dwingen, hoewel, gezien je leeftijd misschien wel .. ik ken de regels niet .. .. Als ik een vader was, en ik zou zien dat mijn kind ernstig sociaal gestoord was en hij/zij 13 was, dan dwing ik mijn kind dus echt wel om te praten, therapie te nemen, etc, etc. Het is voor zijn/haar eigen bestwil, .. Misschien moet je het gewoon doen; het kan toch geen kwaad? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ofzo. Als je jezelf wilt helpen en je kan dat niet alleen af, kan je die therapeut als 'spiegel' en of 'klankbord' gebruiken. Over zaken praten. Als je jezelf niet wilt helpen moet je gewoon niet gaan .. denk ik .. |
![]() |
||
Citaat:
Punt 2 en 3 en in mindere mate 1 zijn denk ik (niet verkeerd opvatten) puberteit. Punt 4 is discutabel, omdat dat geloven of niet geloven is. Wanneer je ouders er problemen mee hebben dat jij daar mee bezig bent lijkt me dat geen reden om JOU naar een therapeut te sturen, dat lijkt me meer een geval van acceptatie. Wat betreft de therapeut zelf: als je echt niet wilt kunnen je ouders je niet dwingen. je kunt het misschien een keer proberen als compromis, dan kunnen zij daarna daar niet meer over zeuren. Je kunt daar, zoals moonchild al zei, zelf bepalen wat je wel en niet wilt zeggen. Of wil je niet omdat je denkt dat het toch geen nut heeft? Ik wilde eerst ook niet, ben toch maar een keer gegaan en erachter gekomen dat het inderdaad niets voor mij is (in ieder geval nu dan).
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja... weet ook wel dat dat lastig gaat, want uit je manier van schrijven maak ik op (zeg maar als ik het mis heb) dat je ouders vrij koppig en kort-door-de-bocht zijn.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
mijn ouders... (heel erg triets verhaal) fruitmand | 7 | 18-07-2018 20:53 | |
Drugs & Alcohol |
Mijn ouders weten van gebruik Florian1994 | 11 | 18-06-2012 23:04 | |
Liefde & Relatie |