Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2002, 17:31
mercurius
mercurius is offline
Dit berichtje heb ik ook al op een andere site geplaatst maar toen kreeg ik geen reacties en dat wilde ik wel graag omdat ik me zo rot voel, misschien wil iemand hier op mijn berichtje reageren?
Ik typ weer eens een stom berichtje.
Het gaat namelijk weer niet goed. Op dit moment voel ik me zelfs echt heel erg slecht.
Gister ben ik bij het Riagg geweest. Het was zo vreemd, ik was daar plotseling zo verlegen, terwijl ik dat nog nooit had gehad. Ze zei dat ze aan me zag dat het slecht met me ging ik zag bleek en het leek net alsof ik in mijn eigen wereld leefde zei ze. Ze vroeg of er wat was gebeurd. Nee, er was niks anders als anders gebeurd. Hoe meer ze vroeg hoe erger verlegen ik werd. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik ongeveer onder tafel kroop. Ik durfde haar niet aan te kijken en het liefst wilde ik me gewoon verstoppen. Het was zo raar, ik praat al bijna ander half jaar met haar en nog nooit was me dit overkomen. Maar ja, juist doordat ze de aandacht vestigde op wat ik deed en me vroeg waar ik bang voor was ging het langzaam beter. Uiteindelijk heb ik nog met haar gesproken over het feit dat ik te veel nadenk en dat andere mensen helemaal niet zoveel nadenken ofzoiets en dat ze vond dat ik afleiding moest gaan zoeken omdat ik te veel nadacht. Nou goed, dat was het enige waar ik nog even over kon praten, de rest van de tijd zweeg ik en was ik inmezelf gekeerd. Na het gesprek voelde ik me zo ontzettend rot. Het leek net alsof ze woorden uit me had moeten trekken die ik helemaal niet kwijt wilde. Ik had helemaal geen zin om wat te zeggen en elk woord dat ik zei was een woord te veel voor mijn gevoel. Het ging gewoon niet, en nu een dag later voel ik me nog slechter als gister. Ik weet niet wat ik nou moet doen, en hoe het nou kan. Aan het eind van het gesprek zei ze wel: je redt het wel in het leven. Maar zoals ik me nu voel....red ik het nog niet eens een dag.

Anne

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2002, 17:40
Marc S
Marc S is offline
*geeft reactie*

Sommige dagen gaat het beter, sommige dagen gaat het slechter. Ik heb het ook soms dat ik op een normale dag er gewoon geen enkel woord uitkrijg op mijn werk of thuis, terwijl ik op andere dagen zelfs luidruchtig kan zijn

Ik weet niet waardoor het komt, misschien sta je er op dit moment wel langer bij stil dan normaal. Dat kan gebeuren en wordt meestal wel weer minder.

Afleiding zoeken lijkt me een goed plan trouwens. Moet ik zelf ook meer doen :/
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 13:26
aguila
aguila is offline
Ik heb dat ook wel vaak, tenminste vroeger altijd. Als iemand dan wat tegen me zei werd ik rood en ging ik me verstoppen achter mijn haren, dat kwam omdat ik heel erg gepest werd. Ik heb het nu ook soms hoor, maar gelukkig nie meer zo vaak. K begin weer veel vrolijker te worde en veeeel meer te praten. Ik ben nou weer juist te erg aanwezig volgens mij. :-)
He maar sterkte hé!
Liefs aguila
Oud 24-02-2002, 15:23
Rufus
Rufus is offline
ALs je teveel denkt na te denken probeer dan echt eens wat afleiding te zoeken. daar heeft ze wel gelijk in. Zo'n gesprek kan misschien wel heel erg eng/vaag/kut lijken. maar je bent iig al naar haar toe gegaan, da's toch ook al heel wat. sommige mensen durven dat niet. je hoeft ook niet bij het eerste gesprek te verwachten dat alles goed gaat? ik weet niet of dit je eerste gesprek was natuurlijk. maar ja nou ja ok daar ga ik dan maar ff vanuit.
Meestal heeft zoiets tijd nodig. Vordering zie je niet gelijk. maar zij heeft het vaker gedaan. zulke gesprekken, ik bedoel het is haar werk. Probeer eraan te werken haar te vertrouwen. praten helpt vaak gewoon 't beste. dus probeer het, maar wil niet te snel niet te vlug. doe het in je eigen tempo.

Groetjes

Moi
Oud 24-02-2002, 15:44
mercurius
mercurius is offline
ja, afleiding zoeken zal inderdaad wel goed zijn, want ik denk echt veel te veel na. Maar wat zou ik nou als afleiding moeten gaan doen? ik heb echt geen idee.
Het was trouwens niet mijn eerste gesprek met haar, ik praat al bijna een half jaar met de zelfde psychologe. Daarom was het ook zo vreemd dat ik nu ineens zo verlegen was. Ik heb het ook weleens op school, ik ben zowiezo al verlegen maar sommige dagen is het dan echt heel erg. Dan merk ik het niet alleen aan mezelf, dan merkt iedereen het aan me. Ik voel me nu alleen 4 dagen na het gesprek nog steeds zo stil en zo rot en ik weet gewoon niet wat ik er mee moet. Maar ja, iniedergeval bedankt voor jullie reacties!! Ben ik blij mee!!

Anne
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 17:07
kiss2you
kiss2you is offline
hey, naar dat je je zo rot voelt.
Ik kan niet zeggen wat je eraan moet doen, want ik weet niet waardoor het komt en ik ben ook niet zo goed in me eigen stemming omzetten. Kwou alleen maar even zeggen dat ik weet hoe je je voelt.
En je voelt je nu een beetje kut, maar geloof je er komt echt wel een dag waarop je je super lekker gaat voelen; ben je blij dat je nog leeft.
Hoop dat je je snel beter voelt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 18:43
bakk-ster
bakk-ster is offline
hey anne!!
ik weet nie wat er precies mee je aan de hand is maar afleiding zoeken kun je natuurlijk altijd wel doen. ga met een hele goeie vriend/vriendin een gesprek aan wat er met je is. dit is altijd anders dan met iemand van het riagg. dat denk ik. ik heb er zelf egt geen ervaring mee maar veel vrienden of vriendinnen van mij doen da wel als het helemaal fout gaat! het werkt wel. maar je moet dit wel aan druven omdat je soms nog best wel een nare reactie kan komen of kan zijn..
heel veel suc6
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hey, je laat een groot deel van je verhaal weg, de reden waarom je zo "druk" bent in je hoofd en je dus eigenlijk rust nodig hebt...
dat is misschien ff belangrijker, om daar mee aan de slag te gaan...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:50
Anne
Anne is offline
Je denkt teveel na... dat heb ik ook altijd. Wat bij mij helpt is om gewoon rustig te gaan zitten en op te schrijven wat er nou eigenlijk in mijn hoofd om gaat. Meestal komen daar de mooiste verhalen en gedichten uit en ik ben het dan weer kwijt.
Het is misschien een idee en ik hoop dat je er wat mee kunt!
Liefs, je naamgenootje xx
Reageren

Regels voor berichten