Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2004, 09:01
load_harmony
load_harmony is offline
ik ben eigenlijk best wel blij. Ik heb een leuk leventje, leuke ouders, leuke vrienden, leuke school blablalaaat. Niks om ecth ontevreden over te zjin en ontevreden zijn past ook niet echt in mijn karakter.. Ik vind snel iets leuk en zo. Maar goed, gisteren moest ik opeens op stagegesprek komen en gaf mijn begeleidster aan dat ze me de laatste tijd een beetje somber vond overkomen. Toen dacht ik daar over na en kwam ik tot de conlcusie dat ze gelijk heeft... Alleen ik snap niet echt waarom...

De laatste week vind ik mezelf gewoon niet zo tof en voel ik me niet blij.. Hoe komt dit opeens???? Wie kent dit?? gaat dit lang duren?

Ik heb gisteren, om er voor te zorgen dat het niet ging doorzetten, meteen afgesproken met mijn beste vriendini zodat ik weer blij zou worden. Dit was natuurlijk wel gezellug maar nu een dag later voel ik me nog steeds niet zo blij
Oud 05-03-2004, 09:23
Verwijderd
Ik denk dat geen enkel mens altijd vrolijk kan zijn... En ik denk ook dat er niet altijd per se een reden moet zijn waarom een mens niet vrolijk is.

Hoe lang het gaat duren kan je van te voren nooit zeggen, je kan ook niet zeggen hoe lang je vrolijk gaat zijn, enz. Onderneem dingen, ga niet sip thuis zitten zijn, praat er met mensen over als je die behoefte hebt, dan zal het waarschijnlijk sneller over zijn dan wanneer je je zelf heel zielig gaat zitten vinden ed.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 10:05
Verwijderd
Misschien hangt het samen met het topic op LR dat je hebt geopend.
Ik kan me tenminste wel voorstellen dat een verliefdheid waar je niks mee kunt, en de eventuele complicaties mbt je vriendschap wel een probleem kunnen vormen waar je (bewust of onbewust) mee bezig bent en niet al te vrolijk van wordt.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon 'zomaar' even zo zijn (zie Leonoor).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:34
littlegurl
littlegurl is offline
Je zit een beetje in een dip, dat overkomt iedereen wel eens vroeg of laat. Je hormonen kunnen een rol spelen maar misschien is de situatie om je heen opeens verandert of heb je iets meegemaakt wat niet zo leuk is.
Zorg goed voor jezelf tijdens zo'n dip. Dat doe je eigenlijk al heel goed door met een vriendin af te spreken. Blijf dat vooral doen! Maar gun jezelf ook wat tijd voor jezelf, neem een warm bad of ga lekker in je bed liggen lezen of tv kijken, eet dingen die je lekker vind dan kom je er vanzelf wel weer boven op!
Maar als je je langer somber gaat voelen(dus langer dan een maand elke dag wel somber) dan heb je kans dat je depressief bent. Wacht het dus even af. Als het niet overgaat ga dan is naar www.zwaarweer.nl, daar kan je een test doen of je depressief bent. Een echte diagnose stelt natuurlijk een arts, en daar moet je dan ook gelijk heen als je denkt dat je echt depressief bent!
maar daar hoef je je voorlopig nog gene zorgen over te maken!!

Sterkte!
Reageren

Regels voor berichten