Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tuurlijk, dit valt nog te bezien. Ik ben al jaren niet meer gepest, dus het is maar de vraag of ik er ook echt anders mee zou omgaan. Het doel van het afspelen van die film is gewoon ermee om te leren gaan, met de situatie zoals die is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op het moment dat het gebeurt, onderdruk je hoogstwaarschijnlijk namelijk je gevoelens. Je wil niet direct huilen, omdat ze dan nog harder doorgaan en / of uit zelfbehoud. Maar als je 's avonds op bed ligt, kun je het opnieuw beleven en je gevoelens eruit laten... Doordat je "in touch" komt met je gevoelenswereld, ben je bij de volgend komende situatie helderer van geest en kun je misschien zelfs beter erop reageren / iets eraan doen. Want als je je gevoelens ontwijkt / onderdrukt, word je als het ware in een hoekje gedrukt en ondervind je het meer dan dat je het beleeft... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik moest toen ik tussen de 9 en 13 jaar was ook vaak huilen en kon voor geen meter met pesten omgaan. En juist doordat ik me zo opwindde, ging iedereen door... Pas toen ik op mijn 14e steeds vaker erover nadacht en alles continu door mijn hoofd ging, hield het op. Ik werd zowat gevoelloos... dit ging op mijn 15e in het extreme, maar dat is een ander verhaal :/ Het gaat niet zo 1-2-3, het kost tijd... |
![]() |
|
ik snap hoe je je voelt, ben zelf ook veel gepest maar zit nu in een totaal andere omgeving en daarom sta ik sterker in mn schoenen maar als ik de pestkoppen tegenkom loop ik ook liever een blokje om, ik heb er nog geeneen aan durven kijken sindsdien...
misschien heplt t als we wat ervaringen delen, heb je msn ofzow?
|
Hallo inferno.
Ik ken het ik heb precies het zelfde meegemaakt als jij. Ik ben ook altijd gepest geweest en ik heb zelfs pas zsinds dat ik in de vierde van het middelbaaronderwijs zit vrienden. Ik heb er dus al die tijd alleen voor gestaan. Ik klopte zelfs niet aan bij mijn ouders. Ik heb al die pijn alleen moeten verwerken. Dit heeft uit eindelijk nog geleid naar een zelfmoord poging die gelukkig mislukt is.Maar verder dat verwerken. Dat lukte me eigenlijk ook wel behoorlijk. Toen ik 16 was kreeg ik een vriendin. Die heeft ook heel veel voor mij betekend. Die heeft me er nog verder bij boven op geholpen. Ik was er heel erg boven op, maar liep nog tegen andere dingen aan, zoals dat ik nauwelijks over mijn gevoel kan praten met anderen. Daardoor ben ik eigenlijk hulp gaan zoeken bij het riagg. Ik had het geluk dat ik bij iemadn terecht kwam met wie ik goed op kan schieten. Ik heb veel ook weg gestopt, en dat moet je niet doen. Dat breekt later heel erg op. Dat kan ik je nu wel zeggen. Als je een keer gewoon wil praten over de mail (kun je dingen kwijt die je niet op dit forum kan) dan zeg je het maar dan stuur ik een mail en kun je terug mailen. Greetz en alvast veel sterkte.
|
Heb ik ok heel veel gedaan. Ik heb er alleen iets aan over gehouden dat ik altijd wi llaten zien dat ik het beter kan. Zelfs nu ik niet mee gepest wordt.
Het is niet zo dat ik tegen iemand zeg van dat kan ik beter, maar ik doe het alleen door het te doen. Ik ga niet tegen anderen ook nog zeggen dat ik het beter kan want dan zou ik net als de rest zijn die mij eerder altijd pesten.
||
![]() |
Citaat:
![]() Toen ik 10 was ging ik er wel op met die gedachte, zo van "dan pak ik ze terug" of "ik laat niet meer over me heen lopen, als ze nu aankomen trap ik ze neer" ... bullshit... In tegendeel: toen anderen wisten dat ik erop zat, provoceerden ze juist. Met alle gevolgen van dien... het maakt veel uit of je vecht volgens regels of zonder regels; ik werd toen net zo eenvoudig in het hoekje gedreven en omver geduwd als voorheen, waardoor Taekwondo opzich nutteloos leek... ik ben er toen ook weer afgegaan (grote fout achteraf, maar goed)... Laatst jaar had ik ineens weer zin om erop te gaan, maar vooral vanwege mijn slechte conditie en gebrek aan contact. Ik moet hier echter wel aan toevoegen dat Taekwondo voor mensen vanaf 16 en volwassenen een stuk harder is, waardoor je beter leert om te gaan met het feit dat anderen je aanvallen Het geeft je wel een bepaald zelfvertrouwen, als je het overleeft ![]() |
![]() |
|
Keb t gesprek verder niet gevolgd, maar misschien kan je ook met iemand gaan praten en het filmpje als een verhaal aan die persoon vertellen, net zo lang dat je merkt dat het wat beter gaat?
Keb er niet zoveel verstand van, ben zelf nooit echt gepest, maar maybe it will help sterkte Eendje
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Moïra en Marcus Akirameru | 0 | 22-06-2011 14:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Leraren pesten Yamyam | 27 | 23-08-2005 00:33 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |