Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wanneer mensen om die rede om aandacht vragen, is er ergens ook iets niet helemaal okay? En mogelijk kan het als een ingredient van een depressie leiden. Je onderschat het...
||
![]() |
Citaat:
Mensen worden tegenwoordig niet psychisch zieker en vertalen ze hun problemen eerder tot psychische klachten. Een roep om aandacht. En ik stel dat niet altijd een roep tot aandacht psychische problemen inhoudt.(erg onwaarschijnlijk om alle aandachroepers maar te gaan afschuiven aan psychische problemen) Er zijn vaak genoeg mensen die simpelweg aandacht willen hebben. Als jij mij b.v. verteld over dat je een nieuwe auto hebt gekocht ga ik meteen het gesprek aanpassen dat we het over mijn auto gaan hebben. Of over hoe duur die wel niet was...want ik verdien toch meer dan jou...hypotetisch. Dit is geen psychisch probleem geval...zo zit die persoon inmekaar. Dat komt vaak genoeg voor. En datzelfde stel ik dus ook het 'zielige gedrag'dat sommige mensen hier vertonen. (niet aangesproken voelen a.u.b. mensen die dit lezen...ik zeg sommige al wel meerderheid) alleen maar bedoeld is tot het verkrijgen van onterechte aandacht. Groetjes Ben(die dat soort dingen wel vaker merkt ![]()
|
Ligt het aan mij of begin je steeds raarder hier te doen, met name steeds meer denken alsof jij de enigste bent die alles weet?
Ik ga met Dystopia mee, want je kijkt niet verder dan je eigen overtuiging. Enne, kan dit niet beter op Filosofie?
||
![]() |
Citaat:
Mwa, ik heb vaak wel genuanceerde stellingen en sta altijd open voor andersmans ideeen en als ik niet gelijk durf ik dat best toe te geven. Daarnaast is het aan mij om m'n ideeen te verkondigen zoals ik dat wil. Ik ben het niet met dytopia eens, mijn recht, en dus ga ik een discussie aan. Zijn standpunt is dat als iemand om 'aandacht vraagt' er psychische problemen zijn. Mijn mening is dat dat lang niet altijd het geval is. En dat er ook gewoon aandachtvragers zijn om simpelweg die aandacht. Heeft dus niks te maken met psychische problemen. Naja, waar zie jij het probleem om de hoek komen? Dat jij het met dystopia eens bent...Ok, is ook jouw goedrecht natuurlijk. Dus ik begrijp niet waar je dat idee vandaan hebt. Groetjes Ben(die verre van altijd gelijk heeft ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ertegen spreekt:
Marc, die liever neutraal blijft en op dit punt meent voor geen duidelijke kant te kunnen kiezen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De querelant kan zich niet over dit onrecht heen zetten zodat dit het karakter krijgt van een waandenkbeeld. Querelantisme komt voort uit een vroegere frustraties van de eigen ambities en dient vooral als zelfrechtvaardiging. Querelanten zullen zich waarschijnlijk niet realiseren dat hun gedrag zowel voor zichzelf als voor anderen problematisch kan zijn, dus in die zin is er wel degelijk sprake van een psychisch probleem.
||
Citaat:
Keb zelf nu ff geen zin om t op te zoeken
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Dit artikel komt uit de Leeuwarder Courant... En wat heeft mijn signature met de 'Viva' te maken? Wat is de 'Viva' eigenlijk? Groetjes Ben(die alleen wetenschappelijke tijdschriften af en toe leest ![]()
||
![]() |
Citaat:
Groetjes Ben(die vind dat alles maar op 1 hoop gegooit wordt en dat is ten onrechte ![]()
||
![]() |
Citaat:
[edit] of 't is vlug over getiept uit ne krant ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Lijstje met je eigen fouten. typefouten een erg laat maar Dan ben jij wel erg slecht in Nederlands. Er zit een getal in ja die er niet in hoort, dat is zo'n beetje alles. En ja, ik heb het overgetypt...zoals ik zal zei, komt het uit de Leeuwarder Courant. Beetje opletten voordat je wat zegt. Groetjes Ben(die wat meer on-topic reactie verwacht ![]()
|
![]() |
|
ligt ut aan mij of zijn de Abt van Sion en Demon of Fire een en dezelfe persoon?? allebei met die rare nietnodige en alleen aan zichzelf denkende topics + ze denken alleen van dat alles wat zij denken waar MOET zijn.
Nogal moeilijk om je eigen ongelijk toe te geven zeker? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast is het blijkbaar voor jou dan moeilijk te verkroppen dat er ook mensen zijn met een andere mening die geldig kan zijn. Ik moet mijn ongelijk toegeven? Dus wie is er nou overtuigd van zijn eigen gelijk? ![]() Daarnaast probeer ik een psychologisch cultuurphenomeen aan de kaak te stellen. Dus het heeft niks met mij te maken en als ik het nodig zie om mijn mening bij te stellen, dan ben ik zeker bereid dat te doen. Tot dusvere heb ik daar geen reden voor gehad. Of moet dat al bij jou nutteloze bijdragen? Denk eerder dat iemand zich persoonlijk aangesproken voelt door deze topic. Als je niet inhoudelijk op deze discussie in kunt gaan, dan kun je beter weg blijven. Het is geen chatruimte hier. Groetjes Ben(die liever discuseert met een andere instelling ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Hoop btw dat je sig een geintje is ![]() Citaat:
Volgens jou is er weinig mis met die mensen. Ik betwijfel dat. Citaat:
|
![]() |
Het volgende post ik als FB van Psychologie:
Denk dat je in het vervolg, met name voor een meer objectieve, serieuze en gezelligere discussie beter hierover naar A&N kunt gaan. Dit is nieuws, dus in feite hoort het daar. Het kan ook hier want het gaat over de psychische gesteldheid van de Nederlander vandaar laat ik het staan. (dit slaat dus op deze topic, niet op jou. Heeft verder ook niks met m'n andere posts te maken, ik las de reacties hier en dacht daar aan. No offense verder ![]()
|
![]() |
Ben ik het mee oneens, dit is Psychologie waar men het nu over heeft. Dit onderwerp werd toevallig laatst bij college Arbeids & Organisatiepsychologie behandeld.
Het is dus echt zo dat dit een soort van cultureel fenomeen is. Nederlanders vertalen gevoel van onvrede (hier: op het werk) veel meer naar psychische klachten dan naar lichamelijke klachten. Er werd tijdens dat college een staafdiagram laten zien en ik geloof dat zeker 90% van de mensen in NL zijn klachten op psychische wijze uit, waar dit in andere landen misschien maar 20% is. M.a.w. ik ben het (gedeeltelijk) met Ben eens ![]() [Dit bericht is aangepast door Drizzt (05-03-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ah, my point exactly! ![]() Groetjes Ben(die staat voor wat hij zegt, ook al wordt het niet helemaal geaccepteerd ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
modeverschijnsel... pienie | 20 | 20-03-2002 11:38 |