Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2002, 17:19
LaMysterious
LaMysterious is offline
Ik schaam me dood! Ik durf niet in mn eentje boodschappen te doen. In de pauzes enzo op school gaan we altijd naar de Edah broodjes halen enzo. Maar in mn eentje durf ik dit niet. Waarom weet k eigenlijk ook niet. Mn moeder vraagt al niet eens meer of ik boodschappen wil doen! Heeft iemand anders dit misschien ook? Ik ben niet lelijk ofzo, dat helemaal niet, en ik word ook niet gepest ofzo,en ben ook helemaal niet bang dat k word uitgelachen. Keb echt geen idee waar dit aan ligt.
Plaese kan iemand me helpen? Ik word er gek van, dit is toch niet normaal???
Oud 09-03-2002, 17:39
Verwijderd
Ik weet niet precies wat je er aan kan doen, maar ik wou ff zeggen dat ik het herken.
Bij mij is het vooral angst om mensen te zien. Ik heb het heel erg gehad en zo.
Nu is het iets minder.
Vooral naar kleine winkels vind ik erg, iedereen kan je zien en zo.
Maar ik denk toch wel dat je moet uitvinden waarom je zo bang bent, je zei dat je geen idee hebt. Maar is er ooit iets gebeurd of zo, of ben je gewoon onzeker?

[edit] oja en gefeliciteerd nog [edit]

[Dit bericht is aangepast door Rhea (09-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 17:53
Verwijderd
is inderdaad niet normaal.
ik heb het zelf ook, maar niet zo erg. Weet dat je het kunt: je kunt er heen lopen, wat kopen en klaar is kees. Iedereen kan dat, dus jij ook. 't klinkt misschien allemaal nogal stom, maar bij mij helpt het wel.
en moet je perse alleen gaan? Je kunt ook met vrienden gaan..
Blijf het inelkgeval wel doen!

Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef:

Bij mij is het vooral angst om mensen te zien. Ik heb het heel erg gehad en zo.
Nu is het iets minder.
Vooral naar kleine winkels vind ik erg, iedereen kan je zien en zo.
same here... kleine winkels zijn "benauwender" omdat, zeker als je de enige klant bent, ik altijd 't gevoel heb dat iedereen op me let. dan weet ik niet meer goed hoe ik me moet gedragen..

de edah lijkt me btw geen kleine winkel (we hebben hier geen edah )
als je bang bent voor andere mensen zal ik maar zeggen, probeer er dan eens op te letten waar al die medewerkers allemaal mee bezig zijn Dan zie je dat ze helemaal niet op jouw staan te letten, maar alleen druk bezig zijn met het vakken vullen ofsow. Dan loop je misschien wat rustiger door de winkel
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
de edah lijkt me btw geen kleine winkel (we hebben hier geen edah )
als je bang bent voor andere mensen zal ik maar zeggen, probeer er dan eens op te letten waar al die medewerkers allemaal mee bezig zijn Dan zie je dat ze helemaal niet op jouw staan te letten, maar alleen druk bezig zijn met het vakken vullen ofsow. Dan loop je misschien wat rustiger door de winkel
Ja, uiteindelijk zul het toch niet uit de weg kunnen blijven gaan. Dan ga je je alleen maar verder afzonderen, en dan word het allemaal veel erger. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer toch nog wel gewoon te gaan. Anders word het alleen maar erger. En wat marianne22 zei, als je dat doet, hopelijk valt het dan mee een beetje.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 19:05
Marc S
Marc S is offline
Ervaring..

Ik was eerst doodsbenauwd om naar de kapper te gaan, of het winkelcentrum, net zoals zelf met het openbaar vervoer naar mijn werk rijden (in het begin reed ik altijd met mijn pa mee).

Op dat moment was ik al 18 jaar oud

Nu stelt het niets meer voor en dat komt gewoon omdat ik gemerkt heb dat het ook echt niets voorstelt. Je zult over die drempel heen moeten en zelf boodschappen moeten doen en op het moment dat je dit gelukt is, merk je vanzelf dat het niet zo erg is.. et voila: de volgende keer zal het makkelijker gaan..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 22:48
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb het ook...
Oud 09-03-2002, 22:50
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
LaMysterious schreef:
Ik schaam me dood! Ik durf niet in mn eentje boodschappen te doen. In de pauzes enzo op school gaan we altijd naar de Edah broodjes halen enzo. Maar in mn eentje durf ik dit niet. Waarom weet k eigenlijk ook niet. Mn moeder vraagt al niet eens meer of ik boodschappen wil doen! Heeft iemand anders dit misschien ook? Ik ben niet lelijk ofzo, dat helemaal niet, en ik word ook niet gepest ofzo,en ben ook helemaal niet bang dat k word uitgelachen. Keb echt geen idee waar dit aan ligt.
Plaese kan iemand me helpen? Ik word er gek van, dit is toch niet normaal???
je hoeft je niet te schamen. Hoewel, ik heb het zelf ook. Bij mij is het zo dat ik gewoon amper alleen over straat durf. Vanuit school en stage gewoon naar huis gaat wel ,maar alleen een boodschap doen, gewoon in de rij staan of iets bestellen...pf ik vind het eng. Waarom? dat weet ik ook niet. Gewoon het idee, dat iedereen mij aankijkt, bang dat ze in mijn hoofd kunnen kijken. Vooral het uitstappen uit een bus vind ik erg....en waarom? tja. als ik dat eens wist...
Oud 10-03-2002, 02:18
pienie
eigenlijk is dit niet eens een echt probleem...

Denk eraan dat (bijna) iedereen dit 'probleem' heeft, aangezien deze reacties tenminste...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 08:03
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
pienie schreef:
eigenlijk is dit niet eens een echt probleem...
Het wordt een probleem als je er niet vroeg genoeg iets aan doet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 09:41
pati
pati is offline
Je moet het inderdaad blijven doen...ik heb het ook..eerst veel minder, maar hoe vaker je doet hoe beter. Het is in het begin wel eng , maar de angst wordt steeds minder naarmate je het vaker gaat oefenen. Bouw het in stapjes op.. Ga bv eerst met een vriendin en daarna alleen ofzow. Dan zie je dat er niks gebeurt. succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten