Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2003, 19:20
Ikkuh2
Ikkuh2 is offline
Vele klinkt dit misschien raar in hun oren, maar ik weet niet zeker of ik wel verliefd ben!

Ik heb al zo'n 8 maanden een vriendin. Ik vind het fijn om bij haar te zijn, vind haar knap, lief en heel aardig.
Maar eigenlijk heb ik niet echt het gevoel dat ik verliefd ben.

Als ik vroeger verliefd was op een meisje, begon ik helemaal te trillen, vlinders enzoo. In die gevallen was ik er wel niet zeker van of het meisje mij wel leuk vond.......

Kan het zijn dat ik vroeger "verliefdheids-verschijnselen" had omdat ik er niet zeker was of het wel wederzijds was??

Wat vinden jullie hier van, ik heb het haar vertelt (ik wilde niet liegen.....), zij was er niet zo heel erg blij mee.

Wat moet ik doen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2003, 19:21
Sithan
Sithan is offline
Ik snap niet waarom mensen altijd naar problemen zoeken in tijde dat ze er geen hebben

Citaat:
Ik vind het fijn om bij haar te zijn, vind haar knap, lief en heel aardig.
Wat is het probleem nou , als je dat voor ogen houd is er toch niks aan de hand, of er nou verliefdheidsgevoelens zijn of niet.
Oud 20-02-2003, 19:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
dat je die vlinders niet meer voelt is begrijpelijk, je bent die stadia tenslotte allang voorbij. je hebt al 8 maanden!

misschien dat je dr een beetje "zat" begint te worden. jullie hebben al aardig lang en nu weet jij niet meer zo goed wat je precies nog voor dr voelt. even afstand nemen kan denk ik geen kwaad. denk wel goed na, voordat je wat doet. straks krijg je spijt van dingen.

en praat er inderdaad goed met haar over.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:26
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Hmmm, mij klinkt het juist heel bekend in de oren. Ik krijg dat geval altijd na verloop van tijd als ik een vriendje heb. Ik ga twijfelen aan mijn gevoelens, of ik wel gek genoeg op diegene ben blablabla. Meestal loopt het erop uit dat ik het dan uitmaak, omdat ik denk dat het feit DAT ik twijfel al bewijs genoeg is dat ik niet gek genoeg op hem ben. Zo denk ik erover...: als je echt heel gek op iemand bent, dan twijfel je niet.
Maarja, ik weet natuurlijk niet hoe jij erover denkt, je zult het toch zelf moeten beslissen.
Oud 20-02-2003, 19:29
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
Ik ga twijfelen aan mijn gevoelens, of ik wel gek genoeg op diegene ben blablabla. Meestal loopt het erop uit dat ik het dan uitmaak, omdat ik denk dat het feit DAT ik twijfel al bewijs genoeg is dat ik niet gek genoeg op hem ben.
Ik ben juist van mening dat je als je aan t begin twijfels je niet verder moet gaan, maar als je al zóver bent gekomen dan is het naar mijn idee ongelooflijk zonde om het uit te maken door de twijfels over gevoelens...iedereen ziet problemen die er helemaal niet zijn en zo ontstaat er allemaal twijfel...
Veel mensen zien gewoonte als een gevaar en een grote twijfelachtigheid, maar hoe wil je in vredesnaam dan ooit de rest van je leven met iemand delen als je daardoor wordt afgeschrikt
Oud 20-02-2003, 19:33
Knutselsmurfie
Citaat:
Sithan schreef:
Ik ben juist van mening dat je als je aan t begin twijfels je niet verder moet gaan, maar als je al zóver bent gekomen dan is het naar mijn idee ongelooflijk zonde om het uit te maken door de twijfels over gevoelens...iedereen ziet problemen die er helemaal niet zijn en zo ontstaat er allemaal twijfel...
Veel mensen zien gewoonte als een gevaar en een grote twijfelachtigheid, maar hoe wil je in vredesnaam dan ooit de rest van je leven met iemand delen als je daardoor wordt afgeschrikt
Geen idee? Niet je leven met iemand delen en het klooster ingaan?
Nee, onzin, ik weet niet, maar ik handel naar mijn gevoel en zoals ik denk dat het beste is. Ik denk gewoon dat er ooit nog iemand komt waarbij ik niet twijfel.. waarbij ik niet hoeft te twijfelen.
Oud 20-02-2003, 19:35
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
Ik denk gewoon dat er ooit nog iemand komt waarbij ik niet twijfel.. waarbij ik niet hoeft te twijfelen.
Ok...maar zo denk ík nooit en ik zie nooit problemen, helaas zagen mn ex-vriendinnetjes die wel
Oud 20-02-2003, 19:38
Knutselsmurfie
Citaat:
Sithan schreef:
Ok...maar zo denk ík nooit en ik zie nooit problemen, helaas zagen mn ex-vriendinnetjes die wel
Nouja, ik zou niet zeggen helaas, ik zou zeggen gelukkig... Ik wou dat ik die problemen ook niet zag, dan was het allemaal veel makkelijker: geen getwijfel, geen problemen, gewoon gelukkig zijn. Ben er maar blij mee dat jij niet zo denkt!
Oud 21-02-2003, 08:21
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
Nouja, ik zou niet zeggen helaas, ik zou zeggen gelukkig... Ik wou dat ik die problemen ook niet zag, dan was het allemaal veel makkelijker: geen getwijfel, geen problemen, gewoon gelukkig zijn. Ben er maar blij mee dat jij niet zo denkt!
Ik zeg toch "helaas dachten zíj daar anders over"

Maar veel mensen noemen mij naief
Oud 21-02-2003, 08:42
elledc
elledc is offline
Ik heb hetzelfde nu, we zijn vier maanden samen maar dat gevoel van verliefdheid is er niet meer. Er is ook minder spanning dan in het begin, maar ik zie hem doodgraag en wil er alles voor doen om bij hem te blijven.
Verliefdheid is mooi maar het hoeft toch niet altijd?
Nu heb ik die zekerheid met hem en het gebeurt allemaal als vanzelfsprekend maar toch af en toe sta ik erbij stil wat een geluk ik heb. Ik die klaagde voorheen dat ik nooit iemand zou vinden die bij me past etc. en nu ik iemand heb lijkt het niet zo bijzonder. Ik besef het soms niet goed denk ik.
Je moet niet zo onzeker zijn, verliefdheidprikkelingen heb je enkel in het begin veel als je elkaar nog niet goed kent enzo. Zo ervaar ik het.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 10:36
japie
japie is offline
Het zal zeker aan mij liggen, maar is het niet zo dat na verloop van het tijd het "verliefd zijn" overgaat in "houden van"? Of heb ik het dan verkeerd begrepen?
Oud 21-02-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef:
Je moet niet zo onzeker zijn, verliefdheidprikkelingen heb je enkel in het begin veel als je elkaar nog niet goed kent enzo. Zo ervaar ik het.

Dat komt omdat je je dan nog van alles afvraagt, niet af wil gaan, etc. Ken je elkaar beter, ben je gewoon jezelf. Dan voelt het nog steeds erg goed en vertrouwd om bij diegene te zijn, maar dat echte verliefdheidsgevoel zal idd grotendeels verdwijnen.

Eerst vrienden zijn en dan later meer is dan ook een beetje raar eigenlijk. Hoe wil je op iemand verliefd worden als je elkaar al een hele tijd kent? Dan zit je eigenlijk toch al lang in de 'houden van' fase?

:/
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
Wat is het probleem nou , als je dat voor ogen houd is er toch niks aan de hand, of er nou verliefdheidsgevoelens zijn of niet.
Weet je, je hebt helemaal gelijk

Mensen zoeken idd naar problemen die er niet zijn.

*ondervindt hevige complexiteitsreductie*

Is ook wel nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten