Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 13:42
Amelienne
Amelienne is offline
Ik heb nu bijna 21 maanden een vriend. De laatste twee maanden loopt alles niet zo heel soepel meer. Hij heeft een aantal dingetjes gedaan waar ik niet zo happy mee was en waar ik nu nog steeds mee zit. Ik begin (daardoor) ook steeds meer te twijfelen of ik hem wel echt zie als mijn vriend of meer als een gewone vriend waar ik mee kan lachen enzo. Het lijkt alleen of ik het verschil niet goed kan ontdekken.
Twee weken geleden ben ik een andere jongen tegengekomen. We hadden een heel leuk gesprek en afgelopen week hebben we ook nog een aantal keer op msn gesproken. Hij vindt me leuk... en ik weet niet zo goed wat ik van hem vind. Ik voel me ook tot hem aangetrokken, maar ik weet niet waar dat door komt. Of omdat ik hem echt leuk vind, of omdat ik gewoon niet goed weet wat ik ermee moet dat iemand mij leuk vind, of omdat het op dat moment slecht ging met m'n vriend en dat ik bij hem steun vond.
Zondagavond zie ik hem weer.
Nou weet ik dus totaal niet wat ik moet met mijn gevoelens. Ik weet niet of ik verliefd ben op die jongen, maar ik weet ook niet wat m'n gevoelens voor m'n vriend precies zijn.

Heeft iemand hier raad voor? of hetzelfde meegemaakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2004, 13:44
Verwijderd
Praat er met (de eerste) over, als het sowieso al niet een echte relatie is kun je altijd nog een stapje terug nemen.
Houd ze allebei op een degelijke afstand, wees gewoon vrienden, leer elkaar beter kennen en geef het tijd.
Na een periode zul je waarschijnlijk wel weten welke je beter ligt, en of je liever vrienden wil zijn/blijven, of een relatie wil.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 13:53
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 28-10-2004 @ 14:44 :
Praat er met (de eerste) over, als het sowieso al niet een echte relatie is kun je altijd nog een stapje terug nemen.
Houd ze allebei op een degelijke afstand, wees gewoon vrienden, leer elkaar beter kennen en geef het tijd.
Na een periode zul je waarschijnlijk wel weten welke je beter ligt, en of je liever vrienden wil zijn/blijven, of een relatie wil.
Het meisje heeft naar wat ik begrijp wel een relatie met jongen nummer 1, en dat al 21 maanden.

In dat geval zou ik ook eerst alles aan je vriend voorleggen, want om dit allemaal achter zijn rug om uit te gaan zoeken is niet echt eerlijk tegenover hem. Hij probeerd misschien uit alle macht om het leuk voor jou te houden, terwijl jij je al op andere mogelijkheden aan het richten bent. Mocht je willen dat het weer goedkomt met je vriend en hem dit achteraf vertellen, kan dat voor een aanzienlijke deuk in zijn vertrouwen in jou, en een aanzienlijke deuk in zijn zelfvertrouwen zorgen.

Op wie je verder verliefd bent kan alleen jij beoordelen.
Oud 28-10-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 28-10-2004 @ 14:53 :
Het meisje heeft naar wat ik begrijp wel een relatie met jongen nummer 1, en dat al 21 maanden.
Ja, maar gezien ze zegt ze hem meer als vriend is gaan zien dan als 'vriendje', is het eigenlijk al over.
Verliefdheid over?
Relatie over
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:27
Kirzja
Kirzja is offline
Heb je er nog veel plezier in om met je vriendje te zijn?

ja ---> Houden!
nee ---> Dumpen, je hebt niks aan een relatie waar je geen lol aan beleeft.

Of was dat een beetje te zwart-wit geredeneerd..?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:23
Gary Gaytalk
Gary Gaytalk is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 28-10-2004 @ 14:56 :
Ja, maar gezien ze zegt ze hem meer als vriend is gaan zien dan als 'vriendje', is het eigenlijk al over.
Verliefdheid over?
Relatie over
Lol... hoezo kort door de bocht.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Gary Gaytalk schreef op 29-10-2004 @ 19:23 :
Lol... hoezo kort door de bocht.
Als we spreken over een liefdesrelatie, is dat precies goed door de bocht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten