Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2002, 15:20
Juliah
Juliah is offline
Wie kent dat?

De laatste tijd gaat het best goed met me, geloof ik. Maar ik ben bang dat het allemaal fake blijkt te zijn. Dat ik alles gewoon weer wegstop en er dus bewust niet aan denk. Dat de personen waar ik nu mee om ga net zo blijken te zijn als de mensen waar ik vroeger mee om ging. Dat alles wat ik nu als positief zie weer negatief blijkt te zijn…

Maar goed, we blijven hopen. Het wordt voor het eerst sinds tijden ook voor mij weer lente. En ik houd van de lente, de plantjes, de bloemetjes, de blaadjes aan de bomen en vooral: de geur.
Oud 22-03-2002, 15:26
dystopia
dystopia is offline
Je leven veranderen is niet makkelijk. Je kijk op 't leven enzo al helemaal niet. Kwestie van volhouden, doorzetten steun krijgen, steun vragen en open blijven
Oud 22-03-2002, 15:32
Verwijderd
Ik heb het ook..

Maar ja, volgens mij heb ik ook gelijk .. de ene dag praat ik vrolijk met mensen, vervolgens hoor ik niks meer van ze .. :/

Ik ben altijd degene die met iedereen contact moet opzoeken, want uit zichzelf doen ze het niet .. en daar word je niet zo vrolijk van..

Na ja, dat probleem heb je nu denk ik niet meer zo, toch?

Bij mij is het vage dat ik er steeds meer lak aan heb .. dat mensen me ook weer minder boeien .. het heeft toch weinig nut voor mijn gevoel :/

Greetz,
******** (aka Marc S)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 15:36
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Je leven veranderen is niet makkelijk. Je kijk op 't leven enzo al helemaal niet. Kwestie van volhouden, doorzetten steun krijgen, steun vragen en open blijven

Tis juist zo dat ik er vrij positief op kijk, maar dat ik bang ben dat dat weer iets is dat niet zo is. Dat er dus niets veranderd is met vroeger, dat mensen me bedriegen en achter m'n rug om lullen en belachelijk lopen te maken, enz.
Oud 22-03-2002, 17:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Tis juist zo dat ik er vrij positief op kijk, maar dat ik bang ben dat dat weer iets is dat niet zo is. Dat er dus niets veranderd is met vroeger, dat mensen me bedriegen en achter m'n rug om lullen en belachelijk lopen te maken, enz.
Dat is een angst. Die je ook kwijt zult raken dmv. tijd en positieve ervaringen. Ik ga er vanuit dat gezonde mensen altijd het goede met andere voor hebben

Dus doorvechten.. praat er anders over met iemand die je goed vertrouwt
Oud 22-03-2002, 17:53
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dus doorvechten.. praat er anders over met iemand die je goed vertrouwt
Doorvechten doe ik wel, don't worry. Maar wat heb ik er aan om er over te praten met iemand die ik vertrouw? Het verandert niks. Deed het dat maar. Dit is, denk ik, iets wat ik met mezelf moet regelen, niemand anders kan dit 'verhelpen' (waanideeën 'ze zeggen wel dit, maar ze denken dat'). Ik praat vaak met m'n vriend over van alles en nog wat, en hij zegt me dat ie echt van me houdt en voor altijd bij me zal blijven. 'k begin het wel een beetje te geloven, maar toch, ik ben altijd bang dat ik in iets geloof dat er niet is... En dat zal altijd wel blijven ben ik bang... Misschien als we getrouwd zijn en kinderen hebben oid dat het nog wel minder wordt. 'k hoop het.

[Dit bericht is aangepast door Juliah (22-03-2002).]
Oud 23-03-2002, 10:08
dance!!!
dance!!! is offline
dat het allemaal illusies zijn? dat je vlucht naar mooie dingen, die eigenlijk helemaal niet mooi horen te zijn...( voor je gevoel dan)
en dat ze je weer zullen verraden....
je weer bij het negatieve uitkomt en je opnieuw laat verleiden.......

laat de lente maar komen...! ik laat me graag nog es verleiden,want je weet maar nooit...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten