Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2001, 23:12
Verwijderd
Ik droom heel vaak bewust maar ik ga daardoor gekke dingen doen want ik 'droom' toch.
Op een gegeven moment was het heel raar ik ging bij de buren naar binnen er ging daar rondneuzen want ze konden me niet zien als ik dat niet wou.
Ik hoorde dat van een vriend dat het gevaarlijk zou kunnen zijn ik weet niet waarom maar ja. ik ga tijdens mijn dromen ook vaak door muren en 1 x ben ik van iets heel hoogs afgesprongen want je kan toch niet doodgaan
Advertentie
Oud 28-12-2001, 23:26
gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
liguster dromen heet dat (kweenie of k t goed schrijf!) en het manipulleren van dromen tijdens een bewuste periode is beslist niet gevaarlijk! Het geeft je alleen ideeen over mogelijkheden die je op dat moment voor je ziet die wel of niet kunnen gebeuren in het 'echt'.
Oud 30-12-2001, 17:01
Somebody16
Somebody16 is offline
Echt beter dat je dat zomaar kunt!
Ik train er al erg lang op en het wil maar niet lukken.
Heb je misschien een speciale tip voor me?
Oud 30-12-2001, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Somebody16 schreef:
Echt beter dat je dat zomaar kunt!
Ik train er al erg lang op en het wil maar niet lukken.
Heb je misschien een speciale tip voor me?
Ik weet het niet.
Het was de eerste keer heel vaag. Ik droomde dat ik met een vriendin in een klaslokaal zat en met haar praatte. Ik zei tegen haar: Hey wat grappig dat ik dit droom morgen als ik wakker ben ga ik het aan jou vertellen.
Heeeeeeeel vaag dus.
Er is wel een site over dat ik ga m ff zoeken.

Oud 30-12-2001, 17:55
Verwijderd
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.html

Er staan hele leuke feitje in.
Succes!!
Oud 30-12-2001, 21:37
GeritoDM
GeritoDM is offline
Volgens mij is het helemaal niet gevaarlijk, juist leuk . Nee, maar je verwerkt je ervaringen beter ofzo...
Maar goed... als ik zo'n lucide droom heb, nouja, krijg, dan word ik meestal gelijk weer wakker. Ik krijg dan op een gegeven moment in de gaten dat ik droom, en dan wil ik allerlei gekke dingen gaan doen, maar dan word ik dus weer wakker.
Oud 02-01-2002, 00:23
Muis!
Muis! is offline
hoe weet je zeker dat je bewust droomt?
misschien droom je wel dat je bewust droomt
Oud 03-01-2002, 17:38
Closer to Zoser
Closer to Zoser is offline
Citaat:
Muis! schreef:
hoe weet je zeker dat je bewust droomt?
misschien droom je wel dat je bewust droomt
Dat zou ook wel eens kunnen, maar omdat je dan droomt dat je bewust droomt maakt het niet uit omdat je niet weet dat je het droomt...toch? (Dit is nog minder makkelijk dan het lijkt )
Oud 04-01-2002, 01:02
intelli-worst
intelli-worst is offline
ik ga ook lucide dromen...
tnx voor de inspiratie guys :-)
Oud 04-01-2002, 14:14
conchita_caourdina
conchita_caourdina is offline
het kan wel gevaarlijk zijn wanneer je bijv hele hoge koorts hebt en begint te ijlen.
als jij op zo'n moment denkt dat je lucide zit te dromen en van het balkon af springt kan dat heel naar aflopen.
klinkt heel dom maar als ik koorts heb ijl ik bijna altijd en weet ik soms ook niet of ik nou droom of niet.
dat is volgedns mij ook het enigste gevaarlijke wat eraan is.
soms zie je wel een op sites daarover dat het gevaarlijk is omdat je draad naar je lichaam kan breken ofzow...das dus bullshit volgends mij.

Oud 05-01-2002, 20:15
Verwijderd
Hoe kun je nu bewust dromen... *.*
Dromen zijn net de uitingen van je onbewuste! (Freud)
Oud 05-01-2002, 20:38
legatus
legatus is offline
en Freud's onbewuste is een theorie en niet bewezen.
Oud 05-01-2002, 21:10
Verwijderd
hij heeft het wel bewezen...maar psychologie kun je onmogelijk onherroepelijk bewijzen lijkt me
Oud 05-01-2002, 21:16
legatus
legatus is offline
Waar staat het dan het bewezen is? Niemand geeft het toe, het is gewoon een model waarop conclusies en theorieeën gebasseert zijn. Je spreekt jezelf ook tegen
Oud 05-01-2002, 23:27
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Waar staat het dan het bewezen is? Niemand geeft het toe, het is gewoon een model waarop conclusies en theorieeën gebasseert zijn. Je spreekt jezelf ook tegen
same als andere topic voor tijd..
ik studeer psychologie en t hofdtuk dromen is al tijdje voorbij, Freud heeft dit bewezen door de invloed dat het onderbewuste heeft op mentaal gestoorde patienten

[Dit bericht is aangepast door Z (06-01-2002).]
Oud 06-01-2002, 01:13
Ramon
Ramon is offline
Iets wat ik doe, en mij helpt het,
denk overdag vaak eens van ik ben wakker...
als je op bed gaat, denk dan ik ga slapen en meestal automatisch ga je als je droomt hetzelfde denken... een soort wake-up call in je droom... Je hebt dan door dat je droomt. Ik val vaak in mijn slaap en als ik dan op de 'bodem'van de put kom schrik ik meestal wakker.. maar sinds kort heb ik erachter dat ik dan droom... ik kan nu als het ware vliegen "" klink raar, weet ik maar echt een heerlijk gevoel... Moet je ervaren hebben om goed te begrijpen
Oud 06-01-2002, 18:18
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Was het niet zo dat als je in je droom doodgaat dat je dan ook écht doodgaat? Stel dat je tijdens zo'n droom denkt van 'je kan toch niet doodgaan' en je springt van een gebouw af.... en dat je dan écht doodgaat

Als dat waar is, dan is het mischien wél gevaarlijk.

...

Joos.. die graag bewust zou willen dromen
Oud 06-01-2002, 19:06
legatus
legatus is offline
Oke, Z, eerder praatte je over het ONBEWUSTE, en nu weer over het ONDERBEWUSTE. Het lijkt een miniem verschil, maar dat is het niet.
Oud 06-01-2002, 21:12
Witch Lover
Witch Lover is offline
hmm klinkt leuk dat lucide dromen...
misschien kan je me t ff leren...
Oud 07-01-2002, 14:47
Fly to Rivendel
Fly to Rivendel is offline
lucide dromen is niet zomaar te leren. sommigen kunnnen het 'gewoon' al, maar als je het nog nooit hebt meegemaakt en het wil leren raad ik deze site aan: http://www.dit.is/een_droom
daar heb ik het ook allemaal vandaan.
xxx
p.s. laat ik me ff voorstellen, ik ben emma en ik ben 15 jaar. hierbij wil ik ff iedereen hai zeggen
Oud 10-01-2002, 13:57
LaLaH
LaLaH is offline
Citaat:
Ramon schreef:
Iets wat ik doe, en mij helpt het,
denk overdag vaak eens van ik ben wakker...
als je op bed gaat, denk dan ik ga slapen en meestal automatisch ga je als je droomt hetzelfde denken... een soort wake-up call in je droom... Je hebt dan door dat je droomt. Ik val vaak in mijn slaap en als ik dan op de 'bodem'van de put kom schrik ik meestal wakker.. maar sinds kort heb ik erachter dat ik dan droom... ik kan nu als het ware vliegen "" klink raar, weet ik maar echt een heerlijk gevoel... Moet je ervaren hebben om goed te begrijpen
Ik droomde ook wel s bewust. En ja ik heb ook dat vlieg ervaring gehad en het is echt geweldig!
Ik kon zoveel mogelijk opstijgen als ik wilde!(hoewel ik daar best veel moeite voor moest doen..) Maar heel hoog heb ik niet gedurfd.. En nou heb ik daar spijt van! Ik vloog van gebouw naar gebouw, als ik wilde kon ik zo de ruimte invliegen! Maar dat dromen heb ik al een lange tijd niet meer gehad. Ik was nog 6/7 jaar oud. Tegenwoordig droom ik niet bewust meer, maar ik kan het altijd nog doen! Greetzz!

Regels voor berichten