Advertentie | |
|
![]() |
|
Als het in hele erge mate is dan kan het wel eens een dwangstoornis zijn (obsessive compulsive disorder).... In ieder geval heb je er aanleg voor met moet je er heel erg mee oppassen...
Kijk eens op www.ipzo.com voor meer informatie..
||
Citaat:
|
![]() |
wow, wat een herkenning, dat van: iets met links en rechts aan moeten raken!
Ik heb ook best veel tics, soms om gek van te worden, maar opzich kan ik het redelijk beheersen, het loopt de spuitgaten nog niet uit. Ik heb er al heel mijn leven last van. En ik ken veel mensen die wel iets hebben, en vaak zijn dat mensen waarvan ik dacht dat ze doodnormaal waren. Dus het zal wel iets doodnormaals zijn. Maar ja, jij en ik hebben blijkbaar iets meer tics dan anderen..Nou ja, leren ermee omgaan dan maar.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik heb zelf veel tics. Zat er voor bij het riagg en kreeg medicijnen. dat wa vorig jaar. dat is nu weg. maar ik heb adhd en ritalin en nu schraap ik de hele dag me keel. maar ik heb ook echte dwangacties. hier een paar voorbeelden:
* als ik 2 keer met kauwgom links kauw dan ook 2 keer rechts. * binnen 5 sec boven zijn * ik fiets, achter mij een auto en voor mij een paal, dan moet ik die paal voorbij zijn voordat die auto mij voorbij is * voor dat ik naar beneden ga moet ik de C drukken op de piano * ik kijk constant om me heen, links, rechts, achter, voor alsof ik steeds wat hoor * na het douchen binnen 40 sec afdrogen, 40 aankleden, 40 sec alles schoonmaken, dan 10 sec eruit met spullen pakken * alles moet geordend zijn en op volgorde, alles staat kaarsrechts zit iemand eraan dan word ik hels. * kleuren van bijv mappen/boeken moeten bij elkaar staan, dus niet geel boek en dan rood en dan weer geel, maar geel geel rood nou en ga zo maar door, het zijn er superveel en ik wordt er doodmoe van. Zijn er mensen die er ook nog eens adhd bij hebben? zoals ik......lastig he?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (27-03-2002).]
|
Ik heb vroeger héél erg last van dwang gedrag gehad.
1x neus aantikken = nog 6x neus aantikken 1x fietsbel aanraken = nog 4x fietsbel aanraken En ga zo maar door. Erg vervelend dus ![]() Gelukkig heb ik het nu een beetje onder controle ![]() Verder heb ik van die vage, kleine dingetjes zoals een fles moet met het etiket naar me toe staan. Een pakje kauwgom moet open aan de kant waar een 'inhammetje' zit (die er ook voor vedoeld is 'm open te maken aan die kant). En je mag alleen kauwgom aan de 'open' kant pakken, anders word ik gek.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Kauwgompakje open aan de kant van het inhammetje, tot 6 kauwgompjes er uit halen, dan het ding omdraaien, zodat de volle kant weer bij het inhammetje zit en dan het liefst van het midden uit de kauwgompjes er uit halen... 'k vind niet fijn als een ander het er verkeerd uit haalt, dus vaak doe ik het voor anderen dan, want ik kan moeilijk geirriteerd reageren alleen hier om, staat zo raar.
Idd kleuren (school) boeken bij elkaar. Bij leesboeken op uitgeverij en dan op grote en alle zelfde (soort) modellen bij elkaar. Soms heb ik: stoeptegels zijn +1, van die straattegels ertussen zijn -1 en voor dat ik thuis ben moet ik op 0 zitten. Vroeger moest ik altijd 2 of 4 snoepjes hebben, niet meer en niet minder. Als die dingen niet uit komen zouden er idd erge dingen gebeuren oid...
|
Verwijderd
|
Ik heb het niet zo erg als dat jullie het hebben, maar ik herken een aantal dingen wel..Zoals dat met de auto, jij als fietser en de paal. Meestal heb ik zulke dingen, dat ik iets eerder of beter wil doen dan iemand anders.
Vroeger moest ik altijd twee keer controleren of ik de deur van mijn kamer wel had dicht gedaan, zelfs als ik wel wist dat ik dat had gedaan. Nu heb ik daar allemaal niet meer zo'n last van. Het beheerst mijn leven niet echt, die kleine tics, dus ik heb er niet echt last van ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het ook als ik bijv ergens zit waar mensen zijn en bijv een van die mensen heeft een losse pluk haar die aan de verkeerde kant v/d scheiding zit. Dan zou er het liefst naar toe rennen om die pluk haar goed te doen, ik kan van dat soort dingen ook best wel chaggie worden.
||
Citaat:
succes iedereen!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat is jouw tic? Little Dutchess | 89 | 22-02-2006 19:35 | |
Psychologie |
Welke tics/fobieën/dwangen heb jij? phensicske | 109 | 23-05-2005 14:34 | |
Psychologie |
tics Verwijderd | 2 | 16-04-2004 18:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb je last van een tic of ken je iemand die het heeft? emperor crono | 5 | 09-09-2002 14:26 | |
Lifestyle |
Tic's kaleidoscope | 102 | 16-07-2002 18:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
een tic Jenseltjuh | 9 | 01-06-2002 18:18 |