Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij rammelt die redenering aan alle kanten.
|
Stel je bent een prinsesje. (goh)
Stel je zit gevangen in een zogenaamde gouden kooi. Je hebt geen vriendinnen, je mag niet uit, je mag zelfs nergens heen. Het enige wat je wel hebt, is een lekkere prins die heerlijk kan neu .. vrijen. En daar geniet het prinsesje op en top van. Nergens ter wereld is zo'n lekkere prins als hem. Zou het prinsesje kiezen voor een goed en 'rijk' leven buiten de kooi, mensen ontmoeten, plaatsen bekijken, dansen, zingen, etc, of zou het prinsesje kiezen voor die heerlijke prins? Geluk of genot? |
![]() |
||
Citaat:
Je weet wel hoe ik dat bedoel, geluk als in een langdurig gevoel, een soort basis, en genot als adrenaline, seks, een rollercoaster ritje, een zomerdag .. ?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Zij zien het leven op zich als een geschenk, kortstondig genot is daarbij irrelevant, en wordt zelfs als egoistische ondeugd gezien. |
![]() |
||
Citaat:
Waha, jij gelooft toch niet dat die priesters zich nooit aftrekken he? Dan gaan ze helemaal scheef lopen man. Ik lees ook een ander boek, ![]() Wat nou egoistische behoefte ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het dom van elk geloof om het priesters te verbieden seks te hebben, liefde van een partner te kennen. Zoiets is een groot deel van een mens. En God is dan wel zaligmakend, zo denken ze, maar dan missen ze toch een essensieel stukje van wijsheid en menselijkheid ![]() En genot voor een deel ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar goed, het boeit me eigenlijk weinig ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tevreden zijn met wat je hebt, je eigen allerdaagse leventje, dat is geluk. .. Genot is je prettig voelen door een directe stimulans. Geluk is je prettig voelen door een INdirecte stimulans. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar, lieve Mark, 't is geen antwoord op mijn 'vraag' ![]()
||
Citaat:
Geluk vloeit voort uit je eigen innerlijke zelf. Daardoor is het het beste als iemand geluk boven genot prefereert, omdat dat voor diegene 'gezonder' is. Als je niet gelukkig bent, 'rot' je van binnen. Of je nou genot toegedient krijgt of niet, botweg gezegd. Een cocainehoertje krijgt heel veel genot, maar of ze geluk krijgt, en of ze een glansrijke toekomst voor haar heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Nah ik vindt geluk véél belangrijker dan genot. Ff serieus,wat heb je nou aan genot? Genot duurt maar heel even,heb je toch niks aan! En deze wereld is zo op sex gericht,dat ik persoonlijk steeds meer anti-sex word ![]() Drugs vinden mensen ook een soort genot,nou ben 100% anti-drugs. Alcohol drink ik af en toe een beetje,maar niet veel,en is zeker geen genot voor mij. Nou meer dingen die met genot te maken zouden hebben komen even niet in m'n hoofd op. Dat bewijst meteen maar hoe beperkt genot is ![]() Nee geef mij maar gewoon geluk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je een goede partner hebt, en je bent in je verleden sexueel niet ernstig psychisch 'beschadigd', is seks gewoonweg lekker, lijkt me. Zo is een mens gewoon opgebouwd; ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand niet zo is. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien moet je mijn eerste vraag nog eens lezen. Daarin suggereer ik dat genot je kan helpen tevreden worden en je dus kan helpen gelukkiger worden. Dat noem ik niet direct nutteloos. Misschien dat jij niet geniet van seks, maar ik denk dat je je door bijvoorbeeld seks te hebben wel gelukkiger kunt voelen. Je voelt je mooi > kan je helpen zekerder te worden > omzetten naar positieve denkbeelden > gelukkiger leven .. Dat bedoel ik dus.
||
Citaat:
Laat ik het zo zeggen:je hebt 2 soorten sex. Je hebt sex puur voor de sex. En je hebt sex uit liefde. Sex voor de sex ben ik op tegen om het maar ff zo te zeggen,kan me niet voorstellen dat mensen dat fijn vinden,omdat ze totaal niks om elkaar geven,die mensen doen het alleen maar voor het genot. Sex uit liefde heeft denk ik weinig met genot te maken,meer met geluk.... Hmm...ik kan het niet goed uitleggen. Maar ik wordt dus meer anti-sex omdat de hele wereld laatste tijd lijkt te draaien om de sex puur voor de sex. (Oke erg vaag verhaal van mij ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar sex gewoon uit lust,gewoon met iemand waar je niks voor voelt,behalve dat je je sexueel aangetrokken voelt tot diegene,vind ik wel "nutteloos"ja. Ik zou daar ook zeker weten nooit van kunnen genieten. Sex met iemand waar je wel om geeft,uit liefde dus,kan wel fijn zijn,en is zeker niet nutteloos ![]() Maar het lijkt wel of dat niet meer bestaat,mensen willen alleen maar sex omdat ze "opgewonden" zijn,en niet uit liefde. De wereld draait gewoon teveel om sex en te weinig om liefde |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De keuze tussen geluk en genot is daarmee eigenlijk al beantwoord. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dan is het gewoon puur op sex gericht,en nee daar heb ik geen behoefte aan. Maar voor andere mensen zal het dus wel fijn zijn,want anders doen ze het niet,maar het valt me op dat het zoveel gebeurd,het lijkt wel of mensen eerder met elkaar naar bed gaan door lust,dan uit liefde. Zonder liefde kan je toch niet van sex genieten,of wel? |
![]() |
||
Citaat:
Het doel is slechts een stap ![]()
||
Citaat:
Nee, ik geloof dus eigenlijk helemaal niet in seks uit liefde. Voor mij is seks gewoon genot, maar is het gewoon wel verbonden met 'liefde'. |
![]() |
||
Citaat:
Marc, mag ik je feliciteren, volgens mij hebben wij hetzelfde standpunt ingenomen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt een stelling zijnde: "Wat verkies je: Genot of Geluk?" .. daarnaast wordt in een externe informatiebron gesteld dat geluk boven genot staat. Als ik moet kiezen, neem ik geluk. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik geloof in one-night-stand seks: het zien van een knap iemand, hormonen die op hol slaan en de lust van het neuken. Ik geloof in seks met liefde: het dicht bij je geliefde willen zijn + het willen genieten van de geilheid
||
Citaat:
![]() Zo denken de meeste mensen nou,en daarom beginnen ik zo langzamerhand steeds meer anti-sex te worden. Voorbeeld: je komt in een discotheek,echt iedereen zoekt iemand voor een nacht. Waar gaat het dan heen met de wereld,bestaat er geen liefde meer ofzo,is iedereen zo gefocused op sex dat ze niet meer weten wat liefde is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En er gebruik van maken ![]()
||
Citaat:
Ik zie het zo: je houd van iemand,je bent dus gelukkig,op een gegeven moment ga je met elkaar naar bed,en dan komt pas het genot,en daarna ben je nog gelukkiger... (Haha,volgens mij heb ik een heel ander beeld op deze wereld dan de meesten hier ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |