Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 11:46
light fighter
light fighter is offline
rare titel voor een topic.

wat mij de laatste tijd heel erg opvalt is dat als je het over mannen en vrouwen hebt in de vorm van hij/zij hij altijd eerst komt. wat ik nogal vreemd vindt watn waar komt het vandaan? de vrouw en de man zijn toch even veel waard of zie ik dat verkeerd.

ja sorry dat ik hier een topic over open het valt me gewoon op ja ik weet het ik ben vreemd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 12:17
mathfreak
mathfreak is offline
Ik denk dat het een kwestie van gewoonte is, maar als ik bijvoorbeeld een sollicitatiebrief schrijf, begin ik wel altijd met "Geachte mevrouw, mijnheer". Ik heb een boek over wiskunde-onderwijs, waarin de schrijver in de inleiding aangeeft dat in het boek wel de hij-vorm voorkomt, maar dat het naast leraren ook om leraressen kan gaan.
Misschien is het gebruik van hij voor zij nog een overblijfsel uit de tijd dat men meende dat een vrouw pas op de tweede plaats kwam.
Oud 07-04-2002, 13:04
Verwijderd
Hmja, je moet er toch met 1 beginnen, lijkt me..:/

En inderdaad, bij brieven is het ook zo, en vroeger voor het feminisme, emancipatie, bladiebladiebla was het ook wel zo dat vrouwen 2e waren ja.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 13:16
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
skatboard schreef:
rare titel voor een topic.

wat mij de laatste tijd heel erg opvalt is dat als je het over mannen en vrouwen hebt in de vorm van hij/zij hij altijd eerst komt. wat ik nogal vreemd vindt watn waar komt het vandaan? de vrouw en de man zijn toch even veel waard of zie ik dat verkeerd.

ja sorry dat ik hier een topic over open het valt me gewoon op ja ik weet het ik ben vreemd
dit lijkt me een perfect iets om een discussie over te openen want (n/o) vrouwen (meestal merk ik) gaan altijd door over het "feminisme" ik bedoel dit is gewoon taal gebruik wat boeit dat nou eigenlijk, niets tegen het feministe gebeuren maar iedere keer dat er zowiets als in dit geval het taalgebruik word "opgemerkt" is zowiets meteen beldigend voor vrouwen en kan dat niet etc. bla bla mannen en vrouwen zijn gelijk PUNT erger me dr aan dat het steeds moet worden gezegt en over moet worden gepraat t is wel duidelijk.
Oud 07-04-2002, 14:46
Verwijderd
Gewoonte. Ik doe het ook vaak...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:52
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
AtHell schreef:

dit lijkt me een perfect iets om een discussie over te openen want (n/o) vrouwen (meestal merk ik) gaan altijd door over het "feminisme" ik bedoel dit is gewoon taal gebruik wat boeit dat nou eigenlijk, niets tegen het feministe gebeuren maar iedere keer dat er zowiets als in dit geval het taalgebruik word "opgemerkt" is zowiets meteen beldigend voor vrouwen en kan dat niet etc. bla bla mannen en vrouwen zijn gelijk PUNT erger me dr aan dat het steeds moet worden gezegt en over moet worden gepraat t is wel duidelijk.
en heb je er last van. wij vrouwen zijn toch wel even heel erg lang onderdrukt door de man tot ongeveer 1900. maar dit is off topic het gaat erom is het nou iets wat hoort of gewoon waat je gewnet bent dus psycholgisch.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 15:17
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
skatboard schreef:

en heb je er last van. wij vrouwen zijn toch wel even heel erg lang onderdrukt door de man tot ongeveer 1900.
heb er geen last van vind het alleen een beetje een uitgekauwd en te vaak besproken onderwerp.

Citaat:
skateboard schreef:
maar dit is off topic het gaat erom is het nou iets wat hoort of gewoon waat je gewnet bent dus psycholgisch.
het is btw gewenning, het is taal en dus iets wat je leert.
Oud 07-04-2002, 16:35
moenbase
moenbase is offline
hoort dit niet bij F&L?
Reageren

Regels voor berichten