Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 14:14
Bilbalf
Bilbalf is offline
TU Delft lijkt me op dit moment wel cool (Technische Natuurkunde met minor Sterrenkunde, juist ontdekt), maar hoe zit het daar eigenlijk met de uhmm... male-female ratio?

Ik heb natuurlijk vermoedens maar ik vind nergens echte gegevens of meningen ofzo...
Oud 05-03-2003, 14:43
Verwijderd
nou ik gok op vooral jongens en ehh zge maar geen meisjes ..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:22
ducky
ducky is offline
heey, ik weet alleen dat Industrieel Ontwerpen en Bouwkunde omgeveer gelijk opgaan wat jongens/meisjes betreft. De andere studies zijn overwegend jongens, en heel weinig meisjes.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:36
Big Brother
Big Brother is offline
hmm ja ik ga ook naar delft, bouwkunde schijnt inderdaad populair te zijn bij beide sexen, maar de rest
hmm mja we zien wel, je zit toch lekker dicht bij rotterdam en den haag, lekker uitgaan enzo
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:12
Bilbalf
Bilbalf is offline
hhhm . bedankt.

nog iemand die er meer over weet??
Oud 06-03-2003, 14:23
Verwijderd
Delft is iets minder erg dan Enschede, schijnt.

Op de UTwente is de verhouding M/V 96/4.

Als je meer wilt weten moet je beuk even vragen, die zit op de TUD.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:29
Steefjuh
Steefjuh is offline
Hey, ik wil ook naar Delft, maar ik heb gehoord dat daar allemaal nerden lopen en dat het er saai is. Weinig uitgaansgelegenheden.
Weet iemand of dat waar is???
Oud 06-03-2003, 15:07
Verwijderd
Voor zover ik weet niet. Ik ben er niet vaak geweest, maar ik hoor van vrienden van me die daar studeren of gaan studeren dat ze het een erg gezellige studentenstad vinden. Je bent natuurlijk wel gebonden aan studentenkroegjes, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat een probleem zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 15:58
ducky
ducky is offline
je studengtenvereniging, eigenlijk altijd wel gezellig, en anders is rotterdam met een aantal uitgaansgelegenheden heel dicht bij hoor (en delft is aangesloten op het nachtnet) Ik vermaak me hier echt wel prima in delft is denk ik best wel zat te doen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:40
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
De jongens-meisjes ratio is ongeveer 70-30, naar wat er tijdens de OWee (ontvangstweek) werd verteld. Dit verschilt natuurlijk wel per studie. Elektrotechniek bv heeft 2 meisjes op 70 man, terwijl Technische Wiskunde 2 x zo veel meisjes heeft op 16 mensen (ik doe Technische Wiskunde )
Voor uitgaansgelegenheden moet je lid worden van een studentenvereniging, aangezien die best wel vaak dingen organiseren. Hoewel ik heb gehoord dat de studievereniging van Technische Natuurkunde ook niet stil zit.

@Steefjuh
Ze zijn het centrum van Delft nu aan het verbouwen, wellicht dat dat (onafhankelijke uitgaansgelegenheden) tegen de tijd dat jij gaat studeren verbeterd is
Oud 08-03-2003, 13:20
Bo
Bo is offline
Mijn vriend zit op de TU Delft, en er zitten geloof ik in verhouding meer jongens dan meiden. Delft schijnt een leuke studentenstad te zijn en zit bovendien dicht bij Rotterdam. En dat er alleen maar sukkels op de TU zitten is grote onzin, want mijn vriend is gewoon super cool!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 21:23
Verwijderd
Bij elektrotechniek in de universiteit twente zat er in bij de hele eerstejaars 1 meisje, en bij de tweedejaars maar 4
Dat zijn er niet veel
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 01:24
Rowie
Rowie is offline
yo van de TU komen de lekkerste boys (zoals ik 4 real ) en de lelijkste chicks.....

reden???

omdat er maar GVD 4 % vrouw is......

ik doe LR en het is gewoon zo PUNT
Oud 20-03-2003, 01:25
Rowie
Rowie is offline
Citaat:
Bo schreef op 08-03-2003 @ 14:20:
Mijn vriend zit op de TU Delft, en er zitten geloof ik in verhouding meer jongens dan meiden. Delft schijnt een leuke studentenstad te zijn en zit bovendien dicht bij Rotterdam. En dat er alleen maar sukkels op de TU zitten is grote onzin, want mijn vriend is gewoon super cool!

JUISTEM
Oud 20-03-2003, 20:25
beuk
beuk is offline
Aantal vrouwen hier is gerust jammer te noemen. Vooral op de echte nerdfaculteiten (ITS,L&R,TN enz) lopen ze er gewoon nauwelijks en met degenen die er wel zijn wil je eigenlijk niks te maken hebben.. Alleen bij BK en IO is de verhouding ongeveer 50%.

Maar verder is Delft wel een leuke stad, relatief zeer veel studenten die ook nogeens voornamelijk in het centrum wonen, dus je komt altijd wel bekenden tegen op straat. Kroegen zijn er zat, verenigingen ook als dat iets voor je is. En superveel terassen in de zomer. Discotheken zijn er helaas dan weer nauwelijks (2 of 3 kleine maar die zijn niet leuk) maar daar heb je nachtnet voor (kwartiertje naar rotterdam/den haag/leiden en ze rijden de hele nacht door).

Al met al prima stad hoor.
Oud 20-03-2003, 20:25
beuk
beuk is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 06-03-2003 @ 19:40:
~
Ik weet wie jij bent
Oud 21-03-2003, 06:12
een kleine tiran
een kleine tiran is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2003 @ 15:23:

Op de UTwente is de verhouding M/V 96/4.

ga weg joh

hoe kom je aan die cijfers man ?? in enschede zijn echt wel genoeg lekkere wijven
en bovendien ligt duitsland niet zo ver
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 08:29
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
ga weg joh

hoe kom je aan die cijfers man ?? in enschede zijn echt wel genoeg lekkere wijven
en bovendien ligt duitsland niet zo ver
hmmz... 96/4 lijkt me idd een beetje overdreven, maar de vrouwen op de ut zitten vooral bij bk, bsk, tcw enz...
bmt is de enige technische studie waarbij het ongeveer 50/50 is...

over de hele ut gezien was het geloof ik 60/40... zoiets
Oud 06-04-2003, 15:24
nadine85
nadine85 is offline
heej, mijn vriendje gaat ook technische natuurkunde studeren op de TU en hijs behalve heel slim oooook heel erg gezellig en totaaaaaal geen nerd
so no worry
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten