Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2003, 17:04
Tampert
Tampert is offline
nou, er is dus een nieuw initiatief van ene staatssectretaris Phoa. Deze wil graag dat mensen om de tafel gaan zitten om te praten over wat ze wel en niet gaan doen tijdens het huishouden.

Is dit plan niet al tot mislukken gedoemd?

is het niet beter gewoon te gaan stofzuigen in plaats van maar eindeloos te lullen wwie er moet gaan stofzuigen?

is het niet beter om aff en toe eens tegen elkaar te zeggen: "joh, doe jij ff de afwas, dan schrob ik even de plee"?

met andere woorden: zien jullie heil in deze actie of is het weer zo;n typische geld-uit-het-raam-gooi-campagne.

ron: www.wiedoetwat.nl
Oud 03-03-2003, 17:39
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
onzin!
Oud 03-03-2003, 22:00
Thomas
Thomas is offline
Gaat weer eens nergens over.

Zoiets moet gewoon lekker besloten worden zonder een nutteloze canmpagne als deze.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:00
PV
PV is offline
whehe ik vind m goed

Van ongelapte ramen krijg je helemaal niets, hooguit het gevoel dat het altijd lelijk weer is als je ze maar lang genoeg niet doet.

Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:09
autodropje
autodropje is offline
ik vind het maar een zielige bedoeling
Oud 03-03-2003, 22:17
marlies
marlies is offline
Weer zo'n Die Nederlands zijn te dom om zelf te kunnen leven campagne
Net zoals: Kinderen hebben het te druk, waardoor zou dat komen (of iets in de geest)
of eet geen kaas want daar zit vet in.
Oud 03-03-2003, 22:17
Atje85
Atje85 is offline
Die Phoa vond ik al vanaf t begin een raar mannetje
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:18
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
marlies schreef:

Net zoals: Kinderen hebben het te druk, waardoor zou dat komen (of iets in de geest)
Daar zit wel wat in vind ik...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 08:00
Anne
Anne is offline
Is dit een campagne die door het ministerie betaald wordt? Dan snap ik wel hoe ze aan die staatsschuld komen...
Oud 04-03-2003, 10:00
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Daar zit wel wat in vind ik...
Tsja, maar ik denk niet dat zo'n spotje iets uithaalt.

Laten ze onze belastingcentjes beter besteden
Oud 04-03-2003, 16:01
Balance
Balance is offline
als ik ongeëmancipeerd wil zijn en mijn taak eerder bij het huishouden en kinderen vind liggen dan bij kostwinner zijn, dan moet ik dat toch lekker zelf weten!
Laat me dat zelf lekker uitzoeken!
Oud 04-03-2003, 16:26
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Tsja, maar ik denk niet dat zo'n spotje iets uithaalt.

Laten ze onze belastingcentjes beter besteden

Laten we handtekeningen verzamelen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Mooi om te zien dat kabinet Balkenende net zo goed geld over de balk kan smijten dmv kansloze campagnes als Paars.
Oud 04-03-2003, 16:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Mooi om te zien dat kabinet Balkenende net zo goed geld over de balk kan smijten dmv kansloze campagnes als Paars.
Zn naam zegt t al...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:36
Mmmmm
Mmmmm is offline
Ik weet niet of er een wetenschappelijk bewezen verband is, maar ik denk dat deze campagnes zin hebben voor (vooral) lager opgeleide mannen die nog steeds graag zien dat hun pantoffels klaar staan na het werk, en die van mening zijn dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is.

Hoger opgeleiden hebben het denk ik over het algemeen beter verdeeld in het huishouden, maar er zijn nog genoeg gezinnen waarin de vrouw de zorg voor het huishouden en de 5 kinderen opneemt bijvoorbeeld. Deze vrouwen zijn zelf niet op het ide gekomen te emanciperen, anders waren deze acties ook niet nodig.

Ik denk dus dat voor een bepaalde groep deze campagnes heel zinvol kunnen zijn.
Oud 04-03-2003, 17:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Mmmmm schreef:
Ik weet niet of er een wetenschappelijk bewezen verband is, maar ik denk dat deze campagnes zin hebben voor (vooral) lager opgeleide mannen die nog steeds graag zien dat hun pantoffels klaar staan na het werk, en die van mening zijn dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is.

Hoger opgeleiden hebben het denk ik over het algemeen beter verdeeld in het huishouden, maar er zijn nog genoeg gezinnen waarin de vrouw de zorg voor het huishouden en de 5 kinderen opneemt bijvoorbeeld. Deze vrouwen zijn zelf niet op het ide gekomen te emanciperen, anders waren deze acties ook niet nodig.

Opzich heb je wel gelijk en ik denk eigenlijk nu ook dat t vooral op die bepaalde groepen gericht is...(hoop ik dan)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:12
Anne
Anne is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Zn naam zegt t al...
Oud 04-03-2003, 19:01
CraigDavid
CraigDavid is offline
wat een stelletje homos
en dat met MIJN centjes

Oud 04-03-2003, 19:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
marlies schreef:
Weer zo'n Die Nederlands zijn te dom om zelf te kunnen leven campagne

Misschien is dat wel zo

(anders was het er niet. Net zoals positieve discriminatie: het is er (helaas) omdat anders deze groep zwaar (negatief) gediscrimineerd wordt))

Maareh... ik las steeds:
wiet doet wat .nl
in plaats van
wie doet wat.nl

Ik snapte al niks van Tamperts post, totdat ik vandaag de reclame zelf zag.
Oud 04-03-2003, 19:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
linda85 schreef:
als ik ongeëmancipeerd wil zijn en mijn taak eerder bij het huishouden en kinderen vind liggen dan bij kostwinner zijn, dan moet ik dat toch lekker zelf weten!
Laat me dat zelf lekker uitzoeken!
Denk niet dat dat de bedoeling was van het spotje (verplicht de taken verdelen), maar eerder om mensen te overtuigen dat ze eens verder dan hun neus (of computer) moeten kijken en eens gaat kijken naar wat zijn partner nu eigenlijk eens werkelijk wilt.

Ik haat het huishouden en ik verwacht dat mijn partner dat ook haat. Fijn als we daar samen uit kunnen komen, maar in veel gezinnen is dat helaas niet het geval.
Nu kun je als vrouw dan wel gaan protesteren door niks te doen, maar daar lijden de kinderen dan ook alleen maar onder.

Dan maar via de overheid hersenspoelen
:evil smile:
Oud 05-03-2003, 11:35
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ik haat het huishouden en ik verwacht dat mijn partner dat ook haat. Fijn als we daar samen uit kunnen komen, maar in veel gezinnen is dat helaas niet het geval.
Nu kun je als vrouw dan wel gaan protesteren door niks te doen, maar daar lijden de kinderen dan ook alleen maar onder.
Doet me denken aan een mop over een Marokkaanse, een Belgische en een Nederlandse. Die zitten dus bij elkaar zegt die Nederlandse: "Ik heb m'n man aan het strijken gekregen. Ik vraag: Wil je die kleren wel ff gaan strijken? Eerste dag, ik zie niets. Tweede dag, ik zie nog niets. Derde dag, mijn man heeft de kleren gestreken."

De volgende week komen die drie vrouwen weer bij elkaar. Zegt die Belgische: "Ik heb mijn man aan het stofzuigen gekregen. Ik vroeg hem gewoon of ie ff wou stofzuigen. De eerste dag, ik zie niets. De tweede dag, ik zie niets. De derde dag, heeft mijn man het hele huis stofgezogen." "Nou", zegt die Marokaanse, "Dat heb ik ook geprobeerd. Ik vroeg mijn man om even te gaan koken. Eerste dag, ik zag niets. Tweede dag, ik zag nog steeds niets. De derde dag kon ik als ik goed mijn best deed net weer iets zien."

Citaat:
Mmmmm schreef:
Wat een onzin! Wordt het misschien tijd om op jou eens een campagne los te laten: "Niet iedere laagopgeleide is een onbeschaafde baviaan!"?

Ik vind overigens dit soort campagnes een typisch geval van betutteling. Mogen mensen zelf nog iets uitmaken over hoe zij het thuis regelen? Is dat een zaak van de overheid? Dacht het niet!

Laatst gewijzigd op 05-03-2003 om 11:40.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:55
Mmmmm
Mmmmm is offline
Wat egoïstisch van jou om zoiets te zeggen, Insane Juggalo!
Ik zeg duidelijk dat ik niet weet of het wetenschappelijk bewezen is dat lager opgeleide vrouwen iets hebben aan de campagne!
Ik neem het op voor de vrouwen die bij hun man onder de plak zitten (en naar mijn mening lager opgeleid zijn).
Ik maak geen verschil tussen iemands opleidingsniveau denk alleen dat dit probleem vaker voor zal komen bij lager-opgeleiden!!!!!!
Oud 05-03-2003, 19:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:

[knip stom mopje]

En wat wil je daarmee zeggen?
Oud 06-03-2003, 11:46
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Mmmmm schreef:

Ik denk niet dat die groepen zich er ook maar iets van aantrekken. Maar ok, het is een nobel streven van onze overheid.
Oud 06-03-2003, 13:49
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Mmmmm schreef:
Wat egoïstisch van jou om zoiets te zeggen, Insane Juggalo!
Ik zeg duidelijk dat ik niet weet of het wetenschappelijk bewezen is dat lager opgeleide vrouwen iets hebben aan de campagne!
Ik neem het op voor de vrouwen die bij hun man onder de plak zitten (en naar mijn mening lager opgeleid zijn).
Ik maak geen verschil tussen iemands opleidingsniveau denk alleen dat dit probleem vaker voor zal komen bij lager-opgeleiden!!!!!!
En ik probeer dus duidelijk te maken dat dat niet zozeer met opleidingsniveau te maken heeft. En ik vond je toon erg negatief over laagopgeleiden. En hoezo egoistisch? Dat snap ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 13:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
En ik probeer dus duidelijk te maken dat dat niet zozeer met opleidingsniveau te maken heeft.
Net zo min als met jouw verwijzing naar Marokkaanse gezinnen (zie je eigen "mopje")
Reageren

Regels voor berichten