Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2003, 17:17
one*girl
one*girl is offline
Ik chat nu ongeveer 4 maanden met een gozer.. en we hebben al iets van 5 keer heftig ruzie gehad en daardoor een week ofzo niet meer met mekaar gesproken maar op de een of andere manier komt het altijd weer goed...

En ik heb met een andere gozer afgesproken en ik had het tegen die ene gozer vertelt en hij begon gelijk vaag te doen en ik vroeg aan hem of ie jarloes was ofzo en hij zei een beetje... en ik vroeg aan hem waar dat op sloeg want we zijn niks van mekaar en zo en toen vertelde ie aan me dat ie dus verliefd op me is...

Hij zegt steeds dat ik hem een kans moet geven om zich te bewijsen om te laten zien dat hij me ook waard is... en sinds ik over die jongen ben begonnen doet ie echt k**** vaag....

Ik bedoel;

1. Je kan toch niet jarloes worden omdat ik met iemand uitgaat terwijl we niks hebben.

2. Je kan toch niet zomaar op iemand verliefd worden die je niet of nauwelijk kent...??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2003, 17:26
Verwijderd
Heeft die jongen weleens een vriendin gehad..?
Is hij vaker verliefd geweest, maar dan op meisjes die hij irl kende?
Ziet hij veel mensen buiten het internet?
Gaat hij vaak uit, ontmoet dus genoeg meisjes?

Wanneer het antwoord op al deze vragen "nee" is, kun je beter niet teveel waarde aan die zogenaamde verliefdheid van hem hechten..

Sowieso is het volgens mij een beetje onmogelijk om ECHT verliefd op iemand te worden die je nog nooit hebt gezien. Jullie zullen vast goed met elkaar kunnen praten enzo.
Maar je kunt je beter richten op die andere jongen denk ik.
Die heb je tenminste echt gezien, je kunt 'm beter leren kennen en alles..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 17:36
one*girl
one*girl is offline
Hij zei dat ie 5 vriedinnen ofzo had gehad... maar ik vind het ook vaag... daarom laat ik hem ook lekker lullen.. maar al mn vriedinnen en zo geloven hem daarom d8 ik dat ik iets over het hoofd zag... maar thanks voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
one*girl schreef:
2. Je kan toch niet zomaar op iemand verliefd worden die je niet of nauwelijk kent...??
niet zomaar, net zoals dat je niet zomaar op iemand in 'het echte leven' verliefd wordt. Er moeten wel bepaalde dingen zijn, die ervoor zorgen dat je verliefd wordt. Maar verliefd worden op iemand die je niet kent, kan.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 09:58
Southraider
Southraider is offline
je kan je aangetrokken voelen aan iemand van inet. Je kan diepzinnige gesprekken hebben en lachen maar om verliefd te worden moet je elkaar eerst maar eens echt ontmoeten.

het kan zijn dat deze persoon tegenvalt of andersom die persoon vind jou tegenvallen.
Oud 09-03-2003, 10:14
Verwijderd
1. Natuurlijk kan hij in die situatie wel jaloers zijn. Jaloers is niet 'Ze is van mij, afblijven', maar 'Hij heeft een afspraakje met haar en ik niet, terwijl ik ook een afspraakje met haar wilde!', en het laatste geval geldt hier
Offtopic: jaloezie, de enige zonde die niet leuk is
2. Dat kan inderdaad niet zomaar denk ik, maar wél als je gauw verliefd wordt of die persoon heel bijzonder vindt voor zo ver je diegene kent (en de rest er maar op positieve manier bijverzint). Daarbij kun je iemand vrij goed leren kennen via msn (ik neem aan dat het msn is en geen chatbox). Een relatie hebben met iemand die je nooit hebt ontmoet, gaat echter niet. Misschien moeten jullie elkaar eens ontmoeten om te kijken hoe dat gaat. Je kunt bijvoorbeeld afspreken in een café of thuis oid (maar een 'openbare' plaats is denk ik beter voor zoiets), en eventueel een vriend(in) mee nemen voor de veiligheid.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
niet zomaar, net zoals dat je niet zomaar op iemand in 'het echte leven' verliefd wordt. Er moeten wel bepaalde dingen zijn, die ervoor zorgen dat je verliefd wordt. Maar verliefd worden op iemand die je niet kent, kan.
Ik pas mijn mening graag even aan.

Je wordt eigenlijk niet verleifd op de persoon, je wordt verliefd op de gebeurtenissen die je met die persoon beleeft, dus de contacten die je met diegen hebt
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Ik pas mijn mening graag even aan.

Je wordt eigenlijk niet verleifd op de persoon, je wordt verliefd op de gebeurtenissen die je met die persoon beleeft, dus de contacten die je met diegen hebt
Een koe is dan wel een zoogdier dat melk geeft, maar hoe lekker de melk is hangt weer van de koe af.

(je wordt dus verliefd op de persoon)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Een koe is dan wel een zoogdier dat melk geeft, maar hoe lekker de melk is hangt weer van de koe af.

(je wordt dus verliefd op de persoon)
Precies, daar ben ik het mee eens. Maar niet dat je verliefd wordt op de persoon.

Als die zogenaamde koe (bij mij zal het een lieve dame zijn, maar ieder zijn voorkeur) lekkere melk geeft, dan wordt je daarop verliefd. Als die koe ziek wordt, dan wordt de melk misschien wel slecht, en dan ben je niet meer verliefd. Misschien blijf je het dan wel drinken, amar dat komt omdat je er aan gehecht bent, een soort van medelijden emt de koe heb en die koe door dik en dun wilt steunen, maar je bent neit meer verliefd.

Om het even te vertalen naar de mensenwereld:
Indien je op iemand verliefd bent kan van het een het ander komt, men trouwt, blabla. In de meeste gevallen gaat de verliefdheid over (dit is onderzocht en volgens mij ligt dit al tussen de 3 maanden en een jaar ofzo). Na deze tijd ben je aan elkaar gewend, voro een bepaalde gedeelte en hoor je bij elkaar, je leeft met elkaar, als een hormonie. Daarom blijven mensen bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Precies, daar ben ik het mee eens. Maar niet dat je verliefd wordt op de persoon.
Mijn hele punt was dat je die speciale gebeurtenissen niet met iedereen kunt hebben, dus word je verliefd op de persoon!

Citaat:
Daarom blijven mensen bij elkaar.
Mensen blijven bij elkaar omdat ze aan elkaar gehecht zijn en om elkaar geven. Het is meer dan gewoonte; je hebt het gevoel niet zonder elkaar te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:45
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
one*girl schreef:

Hij zegt steeds dat ik hem een kans moet geven om zich te bewijsen om te laten zien dat hij me ook waard is
Dit vind ik heel vaag. Je moet namelijk helemaal niks. Als iemand verliefd op je is en het is niet wederzijds is het toch niet zo dat diegene recht heeft op een soort proefperiode om toch maar te bewijzen dat het wat kan worden?

Jij ziet kennelijk niets in een contact dat verder gaat dan vriendschappelijk chatcontact. Pech voor hem dus. Als jij met een andere jongen uit wil gaan omdat je dat met die jongen wél wil delen is dat jouw zaak!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:27
one*girl
one*girl is offline
Jij bent iemand naar m'n hart.. ik bedoel jij begrijpt me dan tenminste... ik weet echt niet wat die jongen zn probleem is of waarom ie zo vaag doet...

Nu komt ie met z'n ''ik heb 2 jaar lang geen vriendin gehad''.. en nou heb ik zoiets van zeg je nou tegen mij dat je verliefd op me bent omdat je dat 2 jaar lang niet op iemand bent geweest of wat dan ook en niet meer weet wat verliefdheid precies inhoudt of hoe zit dat?....

Hij valt als mens best wel mee.. alleen als ie niet met van die vage dingen komt.. ik wil niet te hard zijn want hij heeft 3 dagen geleden zn oma verloren
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Mijn hele punt was dat je die speciale gebeurtenissen niet met iedereen kunt hebben, dus word je verliefd op de persoon!
Je wordt verliefd op de gebeurtenissen met die persoon, na verloop van tijd bind je je aan die persoon en creeer je een band die niet verbroken wordt als de verliefdheid over mocht gaan.

Citaat:
******** schreef:
Mensen blijven bij elkaar omdat ze aan elkaar gehecht zijn en om elkaar geven. Het is meer dan gewoonte; je hebt het gevoel niet zonder elkaar te kunnen.
Dat zeg ik

wel geinig dat je het niet met elkaar eens bent terwijl je in feite eigenlijk hetzelfde zegt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Je wordt verliefd op de gebeurtenissen met die persoon
Noem eens voorbeelden. Op wat voor gebeurtenissen word jij verliefd?

*blijft erbij dat men verliefd wordt op een persoon*

Citaat:
wel geinig dat je het niet met elkaar eens bent terwijl je in feite eigenlijk hetzelfde zegt
Dat hangt van het onderwerp af en hoe belangrijk het is
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:15
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
one*girl schreef:
Jij bent iemand naar m'n hart.. ik bedoel jij begrijpt me dan tenminste... ik weet echt niet wat die jongen zn probleem is of waarom ie zo vaag doet...

Nu komt ie met z'n ''ik heb 2 jaar lang geen vriendin gehad''.. en nou heb ik zoiets van zeg je nou tegen mij dat je verliefd op me bent omdat je dat 2 jaar lang niet op iemand bent geweest of wat dan ook en niet meer weet wat verliefdheid precies inhoudt of hoe zit dat?....

Hij valt als mens best wel mee.. alleen als ie niet met van die vage dingen komt.. ik wil niet te hard zijn want hij heeft 3 dagen geleden zn oma verloren
Ik zou vooral proberen om zo duidelijk mogelijk te zijn. Dat hij twee jaar geen vriendin heeft gehad is lullig, maar staat los van of jij iets met hem wil of niet. Dat hij zijn oma heeft verloren is ook heel erg vervelend, maar staat ook los van de hele zaak.

Je kunt hem hooguit eventjes ontzien door er nu even niets over te zeggen omdat hij nu met zijn oma zit, maar vraagt hij er zelf om (dus begint hij er zelf over) dan moet je gewoon eerlijk en duidelijk zeggen dat jij niets met hem wilt. Zoiets moet toch nooit uit medelijden ontstaan (en daarmee probeert hij jou nu wel te bespelen, maar het gaat er om wat jij voelt, een relatie is op twee mensen gebaseerd, niet op wat eentje wil).
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Noem eens voorbeelden. Op wat voor gebeurtenissen word jij verliefd?

*blijft erbij dat men verliefd wordt op een persoon*
Op leuke gebeurtenissen die je samen meemaakt, lijkt me logisch. Moet ik nou voorbeelden gaan noemen omdat jij zoiets niet meemaakt? Lijkt me een beetje te ver gaan

Citaat:
******** schreef:
Dat hangt van het onderwerp af en hoe belangrijk het is
Weet heeft dit nou weer met de mate van urgentie te maken?
Eerder met de mate van specificiteit waardoor het er in andere gevallen er wel toe doet dat je het op een bepaalde manier zegt en niet op een andere manier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten