Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nou nee ik doe mbo ICT en we hebben er geen les in gehad, ik moet gewoon op de een of andere manier aan een stuk of 3/4 verschillende management technieken en stylen opschrijven (naam plus korte omschrijving) maar ik kan dus nergens een paar technieken en stylen vinden.
|
![]() |
Management by direction and control (MBDC); De leider geeft opdrachten en controleert of die juist worden uitgevoerd. Medewerkers hebben geen vrijheid van handelen in het werk.
Management by objectives (MBO); de leider en zijn medewerkers spreken doelstellingen af die de medewerker moet realiseren in een bepaalde periode. De medewerker heeft een bepaalde mate van vrijheid om zelf te bepalen hoe hij de doelstellingen wil realiseren. Management by exception (MBE); dit is een managementmethode als aanvulling op MBO, waarbij sprake is van uitzonderingsrapportages door medewerkers. Dat gebeurt wanneer bepaalde tolerantiegrenzen worden overschreden. Management by delegation (MBD); hierbij worden taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden volledig aan medewerkers gedelegeerd. Management by walking around (MBWA); de leider heeft een voorbeeldfunctie om de cultuur van een organisatie te bewaken. Meestal combineert de leider deze techniek met een andere management techniek. Dit is voor jou meer dan voldoende denk ik. Succes
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
vragen over management en leiderschap zoekie | 5 | 03-06-2013 18:16 | |
Studeren |
Master of Arts in Management - Saxion Pater Noster | 0 | 29-12-2010 12:15 | |
Studeren |
HBO Facility Management Heerlen MartinaV | 1 | 12-11-2010 18:07 | |
Studeren |
Basiskennis Management of meteen Middle Management? remy476 | 0 | 14-09-2009 08:38 | |
Studeren |
Leisure Management / Vrijetijdsmanagement Niphai | 1 | 09-09-2009 14:34 | |
Studeren |
Media en Entertainment management (HBO) - Cultuur en Media (WO) Verwijderd | 9 | 04-07-2005 21:28 |