Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2001, 20:19
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ik heb nu al een paar keer iets raars meegemaakt toen ik ging slapen.
Ik weet niet goed hoe ik het kan uitleggen maar ik probeer het gewoon.
Toen ik probeerde te slapen viel ik in een soort slaap, maar ik wist bij mezelf dat ik sliep maar ik kon niet wakker worden en m'n hele lichaam was verlamd.Toen ik wakker werd was er weer niks aan de hand. Dit is wel een paar keer gebeurt. Ook hoorde ik eenkeer allemaal stemmen toen ik 'sliep'. Heeft iemand dit ook een keer gehad of kan iemand dit verklaren? ik denk namelijk dat het iets geestelijks is, maar ''n vriendin raad me weer aan om naar de dokter te gaan vanwege dat verlammings-gedoe
kus, marielle
Oud 22-05-2001, 20:31
Shackles
Shackles is offline
Is geen verlamming, maar gewoon bewust slapen. Net als lucide dromen enzo. Je weet dat je slaapt. Dat heb ik soms als ik wakker word. Dan ben ik geestelijk wel wakker, maar mijn lichaam slaapt nog. Ik krijg mijn ogen niet open. Is wel eng, net of ik dood ben.
Oud 22-05-2001, 20:33
Offprofile
Offprofile is offline
Zoiets heb ik pas nog gehad. Ik zat toen in een soort droom, en er gebeurt iets om me heen. Iets waarvoor ik moet vluchten. Ik sliep en ik kreeg mijn ogen met geen mogelijkheid open!
Damn, echt eng was dat...
Het was niet de eerste keer dat ik zoiets meemaakte. Ik heb ook heel vaak dat als ik bijna slaap, ik ineens een schok krijg, met het beeld voor mijn ogen dat ik op de trap misstap en naar beneden val.

Oud 22-05-2001, 20:59
stella
stella is offline
hey die stemmen heb ik ook wel eens een paar keer mee gemaakt, alleen toen was ik echt 100% wakker, maar lag wel in bed.
echt scary maar het is nooit meer teruggekomen.

Oud 22-05-2001, 23:02
Cassidy
Cassidy is offline
Ik heb dat ook weleens gehad ja.
Ook trouwens dat je in bed ligt en rechtop zit, en dat je dan denkt dat je nog op een feestje ofzo bent, en dan denk je bij jezelf van 'neei k kan nu niet in slaap vallen, dat is zo dom..!' en dan evenlater denk je van 'hun..waar ben ik eigenlijk meebezig,.. ik lig allang in bed!' en dan Zzzz Zzzz Zzz

Liefs, Cassy.
Oud 23-05-2001, 14:13
paint
paint is offline
Leuk,misschien was je gewoon erg moe.
Tja dat kan ook weleens gebeuren!!!!!
Oud 23-05-2001, 16:04
Verwijderd
Het gebeurt mij ook regelmatig dat, als ik bijna slaap, het gevoel krijg alsof ik van de trap val en vervolgnes met een schok klaarwakker ben. Vreemd vind ik dat wel...
Oud 23-05-2001, 20:19
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
heeft iemand dan ook dattie helemaal verlamd is en dat alles tintelT? ook had ik dat ik bijvoorbeeld m'n arm wou bewegen maaar dat ging dan niett... sorriej voor al die vrage maar wil ut gwoon ff wete.
-x- mie
Oud 05-01-2002, 09:02
wiccanMaster
wiccanMaster is offline
ff een goede site

dt.is/een_droom

Heeft al vele awards gewonnen...
Oud 05-01-2002, 22:15
KiPracticer
KiPracticer is offline
dat heb ik een keer gehad toen ik waarschijnlijk uitgetreden was (ik zal jullie niet met het hele verhaal vermoeien), maar het komt erop neer dat ik d8 dat ik wakker was, om daarna echt wakker geroepen te worden, en toen voelde ik dat tintel gevoel, het schijnt bij uittreden te horen las ik later, dus wie weet treed jij vaak uit je lichaam
Oud 06-01-2002, 11:02
Black Reina
Black Reina is offline
ik hoor altijd stemmen als k me ontspan voordat ik ga slapen, ook van bekenden en onbekenden, soms bleert iedereen door elkaar heen en versta ik er nix van. dat verlamde gevoel heb ik niet zo heel vaak
Oud 07-01-2002, 19:48
Verwijderd
eigenlijk is het verlamde gevoel wel logisch. Als je droom wordt er namelijk een stof gevormd die er voor zorgt dat je je niet kunt bewegen. Anders ga je namelijk echt rnnen als je droomt dat je rent. Je hersenen zien namelijk het verschil niet tussen dromen en echt. Dus voor die verlamming hoef je niet naar de dokter. x Leonoor
Oud 07-01-2002, 22:26
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Het gebeurt mij ook regelmatig dat, als ik bijna slaap, het gevoel krijg alsof ik van de trap val en vervolgnes met een schok klaarwakker ben. Vreemd vind ik dat wel...
Dit is heel normaal, hoor, dat gevoel heeft in principe iedereen, maar omdat het gebeurt op het moment dat je in slaap valt, herinner je je dat haast nooit. Het is meestal al iemand echt heel moe is, "over de slaap heen" dat het gevoel van vallen zo sterk is dattie er weer wakker van schrikt. Dit verschijnsel is precies waarom we het in slaap *vallen* noemen.

groetjes, Suzanne
Oud 14-01-2002, 10:25
Aurora
Aurora is offline
Ja dat heb ik ook best vaak ja, dan ben ik ECHT WAKKER, maar ik kan me helemaal niet bewegen. Dat is nix engs ofzow hoor, ik heb er wel eens iets over gelezen in een of ander boekje, maar ik weet niet meer hoe het heet of waar het door kwam...en die stemmen, dat heb ik gelukkig nooit en ik heb ook geen ideej waardoor het zou kunnen komen..maar ik denk niet dat het nodig is om naar een dokter te gaan hoor.

Oud 18-01-2002, 11:13
X-Ray
X-Ray is offline
Dat is de leukste manier van slapen. Dan lukt het mij om dromen naar wens te krijgen. Dit heb ik 2 keer in de week ofzo. Je kan niks , je slaapt. En alles wat je verzint kom je in terecht. Moet je zelf ook eens proberen

Regels voor berichten