Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Zelfs na 9 keer kijken is het me niet opgevallen.. maar ik keek dan ook naar andere dingen I guess
![]() Geen teleurstellingen verder by the way.. Edit: toch wel.. op de extended version zie je een scene waarin het Fellowship klaar staat in Rivendell om weg te gaan. Je ziet ZOOOOO duidelijk dat de Hobbits op hun knieen staan/zitten! Ziet er echt niet uit gewoon ![]()
Laatst gewijzigd op 05-01-2003 om 13:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Soms zie je aan de bewegingen van de hobbits (van veraf genomen shots), dat het gewoon kinderen zijn die als stand-in worden gefilmd. In LotR deel 1 zie je bijvoorbeeld de hobbits zwaardvechten oefenen met Boromir; duidelijk kleine kinderen in plaats van de wat loggere volwassen acteurs.
Of als de Fellowship wegrent van de orcs, vlak voordat ze de Balrog tegenkomen. In de verafgenomen shots waarin je ze ziet rennen, zijn ze gemaakt met computergraphics ipv echte acteurs. Dat zie je aan hun bewegingen (Gandalf rent dan heel raar en onnatuurlijk). |
![]() |
|
ik vind vooral de 'fouten' jammer, dingen die in het boek heel anders gingen. Maakt het behoorlijk ingewikkeld afentoe. Ik heb echt een paar keer gehad... "dat ging toch heel anders, of ben ik nou gek?" (retorische vraag, maar ik ben idd gek, en het klopte ook niet) maakt het hier en daar wel vervelend.
||
Citaat:
|
![]() |
|
kwil niemand de grond in trappen maar ik vond de film fantastisch, ook grafisch was het super. wist je bijvoorbeeld dat bijna alle steden (rivendell, orthac, baradur (de twee torens) en de grote hal met al die pilaren in de dwerggrotten, maar ook die grote ruimte met de brug van cazad dum, allemaal mininatuurtjes zijn. er is met een camera doorheen gegaan en de karakters zijn er later op geplakt. rivendell is alleen mininatuur op totaal beeld de rest is decor, maar goed.
||
Citaat:
Vooral ook omdat je moeilijk daarvan de schuld kan geven aan de filmmakers... Aan de andere kant: Dit is ook zo in het boek (niet boos worden mensen!!) dus is het dan een teleurstelling? Als je het boek niet hebt gelezen, euh, ja dan is het zeker een teleurstelling....
||
Citaat:
Het verhaal is een teleurstelling.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() en voor legatus, ik wil niet onaardig zijn hoor, maarre i gave you the finger!!!(sorry hoor) want ik weet niet wat je wil zeggen van het 'magere verhaal' maare jij zou het niet kunnen bedenken als schrijver(geen van allen) en dat er wat details in de film zijn weggelaten das niet egt verschrikkeljk want anders krijg je een film van 10 uur en dat wil je ook niet hebben he. en de slecht uitgewerkte karakters.... hmmm dat is dus totaal niet zo.. mja het is ook een beetje onverstandig dit te zeggen bij een topic met zo veel fans ![]()
Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 19:22. |
![]() |
||
Citaat:
Nee, het ging niet 'toch heel anders'. Het gaat in de film zo als het in de film gaat anders ging het niet zo.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is een avontuurtje met elementen als hebzucht, goed vs. kwaad, vriendschap en moedigheid. Als er een 'beste film' allertijden zou bestaan dan zal het zeker niet de LOTR trilogie zijn. Ik vind THE DARK CRYSTAL, LABYRINTH en LEGEND betere fantasiefilms.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 19:54. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vond het erg jammer dat er zoveel uit het verhaal is veranderd... dat gedoe met de enten gaat absoluut niet zo, Faramir is in de film meer een Boromir twee, waarom zien Pepijn en Merijn in godsnaam Gandalf als eerste, waarom is Schaduwvacht wit, waarom gaat Arwen weg, waarom zit er een spreuk op Theodrin die Gandalf kan opheffen ipv dat hij gewoon erg oud en beinvloed door Slangtong is, etc. Goed, ze moeten het verhaal wat aanpassen aan wat ze kunnen met film, maar sommige dingen hieruit zijn toch wel cruciaal.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Gatara; waarom ik Gollum slecht vond... Ik hou niet van de meeste moderne animaties, sowieso, maar Gollum was vervelend. Ik vind het jammer dat een geanimeerd figuur praktisch de hoofdrol kreeg in TT, en hij matchte gewoon helemaal niet met wat ik na het boek dacht. Ik moest nooit lachen om Gollum, ik vond 'm creepy... Een bad guy. In de film moest de hele zaal constant lachen. En zijn schizofrenie, dat werd ook een beetje een grap, maar ik vind het niet grappig. Ik vind het irritant, dat wel, als je hem steeds zo'n rare overslag met z'n stem hoort maken terwijl 'ie rare hoofden trekt. Daarnaast huppelt 'ie de helft van de film veel te vrolijk rond mijns inziens... Hij is rot, 500 jaar heeft 'ie in een cave gezeten! En dan is z'n ring afgepakt... Nee, hij lijdt, maar in de film heeft 'ie 't best naar z'n zin volgens mij.
||
Citaat:
Vond ik ook wel cruciaal ![]()
|
Als Jackson zich exact aan de boeken had gehouden waren het drie doodsaaie extreem lange films geworden.
Aldus de regisseur zelf. Juice persoon, als er IEMAND niet goed uitgewerkt is in de films dan is het Gimli wel! Even voor de duidelijkheid. Hij is gedegradeerd tot een comic-relief. Geen slechte naar mijn idee, maar hij is niets meer. Op zich ligt in de grote hoeveelheid van karakters en het lang uitspannen van een 'van A naar Z'-reis ook de zwakte van Tolkiens schepping. Hij wilde een zeer simpel verhaal tot een enorm groots iets maakte waarbij hij vooral wilde laten merken hoe ontzettend veel fantasie hij had waardoor hij vooral zoveel mogelijk volkeren wilde scheppen, rare wezens en rare werelden. En dat alles moets voor het grootste gedeelte ook duidelijk worden in drie boeken. Die zwakte klinkt duidelijk door in de film. Wat, wederom naar mijn mening, totaal niet storend is. Maar toch. Ik vind het moeilijk om Tolkien te zien als een geniaal iemand die even de meest geweldige epos ooit heeft geschapen. Ohja, en dat niet iedereen dit kan verzinnen: ahem, nou, euh... ik denk dat er meerdere mensen zijn die dit zouden kunnen verzinnen. Sterker nog, ik ga ook elke dag naar school, als ik daar eventjes een paar monstertjes tussen plak en een paar vrienden mee neem en dan ook nog dat ik iets moet afleveren, voila Lord of the Rings in de moderne tijd.
|
Bedenk wel dat zijn 'verheven' status niet alleen door zijn verhaal komt. Verhalen overigens, want zoals je vast wel weet, heeft hij meer dan alleen LOTR geschreven. Het belangrijkste misschien wel was de aandacht die hij aan zijn boeken schonk; het werd meer dan een verhaal, het werd een complete wereld, met geschiedenis en landkaart compleet. Daarnaast is Tolkien ook nog eens degene geweest die de hele fantasy-scene van tegenwoordig heeft 'veroorzaakt'. Ongetwijfeld zou er ooit iemand anders geweest zijn om het te doen als Tolkien het niet had gedaan; maar Tolkien heeft het nu voor ons gedaan. En dat is een goede zaak... Oud-noorse mythologische wezens als dwergen en elfen zorgen nu evengoed voor moderne sprookjes. Verder zijn er nog wel wat meer punten aan Tolkien's werk dat aan te prijzen is, maar zo'n fanboy ben ik nou ook weer niet.
Ik aanbid hem niet, maar hij heeft iets goeds in werking gesteld. Veel lof is daarom meer dan terecht.
||
Citaat:
hoe zow vind je dat dan?? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wuhahaha een plakkertje op die appel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
sja t zal best wel een verassing zijn voor de mensen die het boek niet hebben gelezen maar na deel 1zal het grote deel de boeken wel zijn gaan lezen om te weten hoe het verder gaat ed dan denk je idd waar slaat dit in hemelsnaam op |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Het grootste gedeelte van het publiek dat naar de film gaat komt voor de 'grootse' aktie en de special effects. En dat geldt praktisch voor elke film. Citaat:
Citaat:
Ik zie al een "Not Another Fantasy Movie" voor me: De goede tovernaar, de boze tovenaar, de grappige dwerg, de mooie elf, de onmogelijke liefde en de stoere krijger.
||
Citaat:
2. neej datzeg ik zelf niet, ik herhaaldewat jij zei (of ik moet deze post verkeerd opgevat hebben) 3. daar zie ik het nog niet zow gauw van komen. ALs je dat zo zo doen zou je een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oppervlakkige versie van de personages van LOTR krijgen. In heel veel films zittrouwens onmogelijke liefde en stoere krijgers |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|