Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 17:51
polarski
polarski is offline
Wie is er ook zo onder de indruk geweest van dat boek? Is al een hele tijd geleden dat ik het gelezen heb, maar het heeft heel veel met me gedaan. Het boek is trouwens van Neale Donald Walsh.

*update*
het boek kort samengevat: Eigenlijk is het boek een dialoog tussen de schrijver en zijn hogere ik, hij noemt het God, maar hoe meer hij schrijft hoe meer die er achter komt dat hij eigenlijk met zichzelf aan het praten is. Hij stelt vragen die die zelf beantwoord, vooral heftige levensvragen. Hij doet dit door zich gewoon te concentreren en zijn pen te pakken, vervolgens zijn verstand op nul te zetten en het eerste wat in hem opkomt op te schrijven. Het klinkt vanaf hier misschien wat zweverig, maar dat valt reuze mee. Hoe meer je in het boek zit hoe interessanter en completer het wordt. De puzzel valt echt op de goede plaats en inmiddels heb ik alle daarop volgende boeken reeds verslonden.

Laatst gewijzigd op 18-02-2003 om 22:56.
Advertentie
Oud 18-02-2003, 17:57
barkrukkie
barkrukkie is offline
Kun je misschien kort vertellen wat er in staat voor de mensen die het boek niet gelezen hebben? Zo kan er (misschien) een 'mystieke' discussie ontstaan en hoeft het niet te worden verplaatst naar F&L of Letteren
Oud 18-02-2003, 17:59
thunder110
thunder110 is offline
Het werd mij een aantal jaar terug wel aangeraden door een vriend. Maar ik wist alleen de titel, en zelfs die was niet duidelijk, vandaar dat ik er nooit meer aan toegekomen ben.
Hij was er ook bijzonder onder de indruk van; het had voor hem alle onbeantwoorde vragen beantwoord. Heel indrukwekkend allemaal, ik denk alleen niet dat 't dat effect op mij zal krijgen.
Oud 18-02-2003, 20:34
Vivjahhh
Vivjahhh is offline
Ik ken het boek niet,maar omdat ik niet geloof in God lijk het me dus geen boek voor mij.

(Of geloven jullie zelf ook niet in God?)
Oud 19-02-2003, 15:57
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Heb t thuis liggen maar ben er nog niet aan toe gekomen het te lezen,ben benieuwd.
Oud 19-02-2003, 15:59
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Vivjahhh schreef:
Ik ken het boek niet,maar omdat ik niet geloof in God lijk het me dus geen boek voor mij.

Nee, ik geloof zelf ook niet in God. Je moet als niet-gelovige trouwens niet alles afkeuren wat met het geloof te maken heeft.
Oud 19-02-2003, 16:35
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Christen schreef:
Die gozer is gewoon schizofreen.
Dat heet MPS.
Oud 20-02-2003, 10:52
polarski
polarski is offline
Citaat:
Christen schreef:
Die gozer is gewoon schizofreen.
Anders lees je het eerst eens voor je een oordeel hebt?
Oud 20-02-2003, 12:39
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
Vivjahhh schreef:

ik ken ut boek en ut boek is niet speciaal voor 'gelovigen' gemaakt.. en je hoeft absoluut niet gelovig te zijn om ut boek te lezen
Oud 20-02-2003, 12:39
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
polarski schreef:
Anders lees je het eerst eens voor je een oordeel hebt?
dat mens is 13 dat zegt toch al genoeg
Oud 20-02-2003, 17:11
Hannibal
Hannibal is offline
Het beste aan het boek is dat het er heel kut uit ziet, dat het ook heel kut geschreven is, dat er op de voorkant in grote gouden letters het woord GOD op staat en dat de inhoud, mits je de essentie ervan DURFT te begrijpen ONTZETTEND vet is, en een inleiding kan zijn voor nieuwe spirituele zoektochten.
Je hoeft niet aan God te geloven om het te gaan lezen, als je het derde boek uit hebt zal je begrijpen dat het er niet om gaat of je wat er in de boeken staat wel of niet gelooft, maar dan zijn we wel een aantal stappen verder.
Oud 20-02-2003, 19:28
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
... als je het derde boek uit hebt...
hoeveel delen/boeken zijn er wel niet ?
Oud 21-02-2003, 09:37
polarski
polarski is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Het beste aan het boek is dat het er heel kut uit ziet, dat het ook heel kut geschreven is, dat er op de voorkant in grote gouden letters het woord GOD op staat en dat de inhoud, mits je de essentie ervan DURFT te begrijpen ONTZETTEND vet is, en een inleiding kan zijn voor nieuwe spirituele zoektochten.
Je hoeft niet aan God te geloven om het te gaan lezen, als je het derde boek uit hebt zal je begrijpen dat het er niet om gaat of je wat er in de boeken staat wel of niet gelooft, maar dan zijn we wel een aantal stappen verder.
Ik heb het 1e en 2e boek in een paar weken uitgelezen. Over het derde boek heb ik bijna een jaar gedaan, ergens in het midden waren er een paar pagina's waar ik maar niet doorheen kwam. Ik begreep het niet meer. Ik heb vervolgens het 2e boek opnieuw gelezen en het 3e aan de kant geschoven. Daarna kwam ik er beter doorheen en vond ik de serie waanzinnig. Moet wel eerlijk toegeven dat de boeken daarna iets minder worden.
Oud 21-02-2003, 18:41
Verwijderd
ik heb deel 1 en 2 gelezen. was er zeker van onder de indruk. Ik denk dat het een heel goed boek is om de ogen te openen van mensen die niet geloven. Maar niet om als leidraad in je leven te nemen (zie-> hitler ging naar de hemel)

C. Lewis -mere christianity

das zeker een aanrader als jde een ongewoon gesprek met god een goed boek vond.
Oud 22-02-2003, 10:42
Upior
Upior is offline
Heb het gelezen. Wat een propagerend kutboek!!
Oud 22-02-2003, 22:40
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik heb het boek niet gelezen, maar het lijkt me best interessant. Bedankt voor de tip!

Regels voor berichten