Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 14:57
rare kwast
rare kwast is offline
waarom vallen de meeste jongens toch op uiterlijk, inplaats van dat ze eerst iemand leren kennen, maar nee als je er lekker uitziet maak je veel meer kans dan iemand die wat molliger is.
das ook een vorm van discriminatie toch?
mijn vriend heeft een heel mooi gedicht gemaakt van dit:

.Schamen voor hoe je er uit ziet
is zo onnodig dat doe je toch niet
Ik weet het,ze zetten je zo aan de kant
maar iedereen is uniek als een ruwe diamant
slechts zij die de moeite nemen je goed te bekijken
zullen de schoonheid onder de oppervlakte bereiken
Alleen zij die de moeite nemen je goed te behandelen
leren de juiste weg naar je hart te bewandelen.
Ware schoonheid zit zoals ze vaak zeggen van binnen
Waarom wil bijna iedereen dan alleen de knappen beminnen
Al bij de eerste ontmoeting wordt je op je uiterlijk gekeurd
En als dat niet goed is, is het meestal snel met de liefde gebeurd
Wat heb je aan dat hele mooie spreekwoord
Als elke hoop door je uiterlijk al wordt vermoord
Bedenk dan, degene die je innerlijke schoonheid weet te schatten op waarde
Is jouw ware en beslist de liefste op deze aarde.

ik kreeg tranen in mijn ogen omdat ik me hier heel erg in herken, waarom is dat zo?
wat vinden jullie er van?
Oud 23-02-2003, 15:06
Verwijderd
'k vind het een mooi gedicht.. 't is ook wel zo.. meestal wordt er naar het uiterlijk gekeken.. maar het innerlijk is zo veel anders..

ik denk dat wanneer je in de 20 zit je niet meer op het uiterlijk kijkt. als je rond de 16 zit wel, omdat je dan toch kan zeggen van kijk dat is mijn vriend/vriendin... en dan willen denk ik toch wel de meeste horen wauw die is lekker, ofzoiets.. als je eenmaal 20 bent dan wil je iemand wara je oud mee kunt worden, een lief persoon dus.. en geef je niet zoveel om het uiterlijk...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 15:22
Kinshi
Kinshi is offline
Ohwwww mooi gedicht heej! Ik ben het er eigenlijk wel mee eens.... maar ik denk dat degene die alleen maar aandacht aan het uiterlijk besteden later er nog wel achterkomen dat dat toch niet zo slim was. Als je 60 bent dan zie je niet meer dat je vrouw 'lekker' is dus dan loop je met een rimpelig mens die misschien een slecht karakter heeft. Sorry ik begin een beetje vaag te worden. Maar ik vind ook dat sommige mensen iets meer moeten nadenken voor ze wat zeggen/doen
Oud 23-02-2003, 15:26
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
rare kwast schreef:
waarom vallen de meeste jongens toch op uiterlijk,
A. Deze 1ste zin sprak me al niet aan...of zijn vrouwen ineens heiligen
B. Dat mensen op uiterlijk vallen is, omdat daaruit instinctief de kans op een goede voortplanting kan worden afgeleid en dat gaat onbewust.
Oud 23-02-2003, 15:30
Verwijderd
Het is wel zo dat iedereen eerst naar uiterlijk kijkt...Maar daar kan je gewoon niemand op afrekenen...Uiterlijk is aangeboren, innerlijk niet...Zo denk ik erover...Het gedicht is prachtig, en zeeer herkenbaar!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 15:58
Drizzt
Drizzt is offline
generalisatie => blaat
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 16:29
rare kwast
rare kwast is offline
sithan heeft wel gelijk, de meeste meiden doen het ook, wowh wat is een lekker ding, maar ik ben er zwaar tegen, ik vind het echt fout als er naar het uiterlijk gekeken word, innerlijk is belangrijker
Oud 23-02-2003, 16:37
Verwijderd
en eten is belangrijker dan forummen, dus we zouden niet meer moeten forummen.

tuurlijk is innerlijk belangrijker, maar waarom zou je niet ook naar het uiterlijk van iemand kijken?

als je je er serieus door laat beïnvloeden, ja, dan zit er wel iets niet goed.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:10
Verwijderd
Ik vind het een heel mooi gedicht. Ik ben zelf altijd erg met m'n uiterlijk bezig, omdat ik weet dat iedereen je daar op beoordeelt.

Wat pas echt rot is: als ik verder ken dan iemands uiterlijk, maar hij beoordeelt me ondertussen wél keihard op hoe ik eruitzie en wat ik aanheb. Terwijl ik dan alleen maar m'n best heb gedaan om er leuk uit te zien voor hem.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:29
Talon
Talon is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik vind het een heel mooi gedicht. Ik ben zelf altijd erg met m'n uiterlijk bezig, omdat ik weet dat iedereen je daar op beoordeelt.

Wat pas echt rot is: als ik verder ken dan iemands uiterlijk, maar hij beoordeelt me ondertussen wél keihard op hoe ik eruitzie en wat ik aanheb. Terwijl ik dan alleen maar m'n best heb gedaan om er leuk uit te zien voor hem.
dat is sneu ja..
Oud 23-02-2003, 17:29
Talon
Talon is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik denk dat wanneer je in de 20 zit je niet meer op het uiterlijk kijkt. als je rond de 16 zit wel, omdat je dan toch kan zeggen van kijk dat is mijn vriend/vriendin... en dan willen denk ik toch wel de meeste horen wauw die is lekker, ofzoiets.. als je eenmaal 20 bent dan wil je iemand wara je oud mee kunt worden, een lief persoon dus.. en geef je niet zoveel om het uiterlijk...
uhm.. ik voel me nu toch best wel oud hoor
alsof ik al afgeschreven ben
Oud 23-02-2003, 17:43
Verwijderd
Wat een vreselijk gelul. Ik word echt ziek van dat gezeik over innerlijk/uiterlijk af en toe.

Er wordt hier heel vaak gedaan alsof het een misdaad is om iemand op z'n uiterlijk te beoordelen. Je mag verdomme toch wel zeggen dat je liever een knap iemand hebt dan een lelijk iemand? Dat wil iedereen toch? Natuurlijk is het in een relatie ook wel belangrijk dat je een beetje op één lijn zit, maar uiterlijk mag je zeker niet uitvlakken! Je moet tenslotte wel constant tegen de kop van de ander aankijken, en als je elke keer dat je hem/haar weer ziet, schrikt, dan is er toch ergens iets mis.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:44
Elisaaa
Elisaaa is offline
mooi gedicht...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:53
Tox
Tox is offline
Citaat:
Elisaaa schreef:
mooi gedicht...
ja kei goed
Oud 23-02-2003, 20:53
Verwijderd
DoP

Daar zal het waarschijnlijk gigantisch afgekraakt worden omdat het a) te generaliserend is, b) vrijwel geen waarheid bevat en c) gewoon totaal niet klinkt.

Dit is dan ook precies wat ik erover te zeggen heb...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:55
Talon
Talon is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
DoP

Daar zal het waarschijnlijk gigantisch afgekraakt worden omdat het a) te generaliserend is, b) vrijwel geen waarheid bevat en c) gewoon totaal niet klinkt.

Dit is dan ook precies wat ik erover te zeggen heb...
en zulk commentaar weerhoud ook meteen weer iedere beginner om ook maar iets te posten op DoP
Oud 23-02-2003, 20:57
Darkpunker
Darkpunker is offline
Hmm, opzich klopt het wel dat mensen in het algemeen liever iemand hebben met een leuk koppie dan iemand die ze niet mooi vinden..
Niet dat ik het hiermee eens ben, integendeel. Ikzelf wordt voor mijn gevoel te snel op mijn uiterlijk beoordeeld, dat is volgens mij de reden waarom ik veel kansen misloop. Ik hoor gelukkig vaak genoeg van goeie vriendinnen (of één van de weinige relaties waarbij het wel lukt) dat ik wel een heel mooi innerlijk heb (niet arrogant bedoeld ofzo, ik haat arrogantie)
Maar het is dus niet zo dat alleen jongens zo op uiterlijk letten, ook de meiden kunnen er wat van!

Ik ben blij dat ik niet op uiterlijk let (en dat is geen geintje oid)
Oud 23-02-2003, 22:37
Verwijderd
Ik vind het gedicht belachelijk... maargoed, het idee erachter... tja. Nou ja. Boeie. Wie kijkt er nou nooit naar uiterlijk?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
en zulk commentaar weerhoud ook meteen weer iedere beginner om ook maar iets te posten op DoP
Sja, dat is dan hard. Talent komt vanzelf bovendrijven, zeggen ze: non-talent zal dan dus wel zinken
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 00:54
Verwijderd
als je mollig bent ga je toch leuk naar de sportschool ?
Anders moet je niet zeikuh!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 01:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Wat een vreselijk gelul. Ik word echt ziek van dat gezeik over innerlijk/uiterlijk af en toe.

Er wordt hier heel vaak gedaan alsof het een misdaad is om iemand op z'n uiterlijk te beoordelen. Je mag verdomme toch wel zeggen dat je liever een knap iemand hebt dan een lelijk iemand? Dat wil iedereen toch? Natuurlijk is het in een relatie ook wel belangrijk dat je een beetje op één lijn zit, maar uiterlijk mag je zeker niet uitvlakken! Je moet tenslotte wel constant tegen de kop van de ander aankijken, en als je elke keer dat je hem/haar weer ziet, schrikt, dan is er toch ergens iets mis.

Ik zeg niet dat een meisje het lekkerste wijf moet zijn wat ik ooit van mijn leven gezien heb, maar ik moet me wel tot haar aangetrokken voelen, anders gaat t feest niet door.

Bovendien is het een ontzettend clichématig, ziekerig, slechtlopend gedicht. Ik hoop niet dat iemand van jullie echt meent dat hij/zij het mooi vindt, want het is rotzooi. Volgens mij zit iedereen hier te vol met moraal om dat toe te geven.

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 02:02.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 02:03
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 07:35
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
Sommige mensen zijn mollig en kunnen daar niks aan doen, het is hun bouw of ze hebben een trage stofwisseling of een andere ziekte. Beetje naief om te denken dat iedereen die mollig/dik is, daar zelf verandering in zou kunnen brengen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:06
)Vampje(
)Vampje( is offline
Het is gewoon een feit dat 99% van de mensen het uiterlijk van hun -eventuele- partner zeker wel belangrijk vindt. Dus we kunnen hier nog wel uren over discussiëren, maar dat heeft geen zin. Hoe vaak hoor je iemand zeggen dat hij/zij vooral het innerlijk belangrijk vindt, maar intussen wél zijn/haar partner in de disco heeft ontmoet? Best hypocriet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten