Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, ik herken het ook wel, als mensen de laatste tijd aan mij vertellen wat voor leuke, positieve dingen ze weer meemaken, probeer ik echt blij te doen... maar dat lukt niet altijd. Gewoon omdat het bij mij niet het geval is. Bijvoorbeeld als iemand zegt dat dr oma net uit het ziekenhuis ontslagen is terwijl die van mij net dood is, en als een ander verteld dat het goed gaat met dr vriend, terwijl het bij mij steeds slechter gaat en als iemand anders zegt hoe vreselijk goed ze met dr ouders op kan schieten terwijl ik op dat moment ruzie met ze heb. Toch gun ik het die andere wel... MAAR IK WIL DAT OOK...
xxxxxxxxx
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat me vaak heel erg pijn doet, is als het met een vriendin van me waar het heel vaak hetzelfde als met mij ging goed gaat.. k ben wel trots op haar dan enso.. maar vind het ergens niet fijn.. ![]()
||
Citaat:
als ik topics lees die mensen typen die problemen hebben met weet ik veel wat, sta jij er wel tussen met iets heb ik ook altijd ofso iets dergelijks.... vat dit nie hatelijk op ofsoow maar je hebt als je het mij vraagt wel heel veel, is dat om aandacht te krijgen of iets? of om ook steun te krijgen? niet negatief bedoelt ofsoow maare....
||
Citaat:
Dat heb ik nu bij mn zus, die heeft veel vrienden en nu ook 2 jongens die iets met haar willen, en ze vindt ze zelf allebei leuk, weet dus niet wie ze moet kiezen, en komt daarom de hele dag bij mij om te vragen welke het leukste is, en wat ze nou toch moet doen ![]() Alsof ze zielig is, hoezo luxeprobleem ![]() En als ik me rot voel gaat ze altijd gewoon door van: en toen kreeg ik weer een smsje van die, en blabla, en dan heb ik echt zoiets van hou je kop nou es, en dat snapte ze dan niet ![]() Heb me al wel vaker wat minder dan mn zus gevoeld, maar nu is t wel heel erg...
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik hoef niet eens aandacht... ik heb geen stomme medelijden nodig! ik reageer hier op omdat ik mensen wil helpen die soortgelijke problemen hebben... en idd om steun te krijgen... want t is echt niet makkelijk!!!!! en als je steun krijgt... vooral van mensen die weten wat je meemaakt, helpt dat al een beetje.. ook al is t maar een klein beetje... |
![]() |
|
![]() |
Ik heb dat heel erg bij een vriend van mij, maar nog ietsje erger, ik kan hem wel naar zn strot grijpen soms. Hij heeft alles goed voormekaar; vriendin, goeie cijfers, veel vrienden, thuis loopt alles etc. Maar nou komt het, het is een onwijze eikel. Hij is alleen aardig tegen je als ie je nodig heeft, hij behandelt zn vriendin heel slecht, is arrogant enzow. Ik kan het om de een of andere reden niet hebben dat zo een 'slecht' (weet ff niet hoe ik het uit moet drukken) persoon het beter heeft dan ik. Daar wordt ik pisnijdig van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hm, eigenlijk herken ik dat helemaal niet.. Ik heb er zelf nooit last van gehad.
Ik zie alle gebeurtenissen in mijn leven als waardevolle dingen die me allen leren om beter met het leven om te gaan, en er uiteindelijk zelfs van te genieten, zoals ik nu kan. Als ik alles overnieuw zou mogen doen, zou ik het precies hetzelfde willen omdat ik anders nooit zou zijn waar ik nu ben. Ik heb zoiets van iedereen loopt in zijn/haar leven tegen allerlei obstakels op, ik loop er nu tegenop maar mensen met wie het nu goed gaat zullen er later mee geconfronteerd blijven. Dan ben ik blij allerlei dingen al gehad te hebben en niet later in mijn leven nog es een enorme optater te krijgen. Maar jij hebt het natuurlijk meer over mensen met wie het in het algemeen ook niet zo goed gaat maar dan eventjes wel. Zijn er dan nooit momenten waarop het met jou iets beter gaat? Nou ja, ik kan je verder niet echt helpen aangezien ik het gewoon niet herken ![]() Het is trouwens niet zo dat ik nooit jaloers ben op anderen hoor, maar ik probeer niet zo te vergelijken en vooral tevreden te zijn met wat ik wél heb, en dat lukt me redelijk. |
![]() |
|
![]() |
Een jaar geleden leerde ik een meisje kennen die heel normaal overkwam, leuk leventje enzo. Veel vrienden, bijna iedereen vond haar aardig, heel normaal liefdevol gezin enzo. Maar toen ik eens wat diepere gesprekken met haar ging voeren, bleek haar familie alles behalve liefdevol, ze haatte dr vrienden en nu gaat het nog steeds niet goed met dr. Heeft zoveel ruzie dat ze waarschijnlijk in een pleeggezin geplaatst word. Gelukkig heeft ze wel steun aan een paar mensen en dr psycholoog. Maargoed, waarom ik dit vertel. Mensen die een leuk leven lijken te hebben kunnen heel wat te verbergen hebben, dus je moet niet te snel oordelen. Achter sommige mensen zit meer dan je denkt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ah iemand die mij begrijpt ![]() mjah forum is idd verslavend ![]() ennuh thnx *knuff* ![]() |
![]() |
||
Citaat:
K weet dat dit best egoistisch overkomt, maar kweetnie, tis zon gevoel dat je zo moeilijk kwijt raakt...
||
Citaat:
Ik kijk heel erg op tegen mensen waar het "goed" mee gaat. Natuurlijk hebben die mensen ook vast wel hun problemen, maar je moet wel zien dat ik bijna alleen met mensen omga die ik zelf ken, en me voor "onbekenden" vrij veel verberg, k word daar liever niet dan wel door gezien, if you snap wat ik bedoel.. De mensen die ik ken, waar ik veel contact mee heb, waar het ook vaak minder meegaat, kan ik heel goed mee opschieten, en kan ik ook veel bij kwijt enso, en voel me bij hun meer op mn gemak. (zeerwaarschijnlijk omdat dezen me minder snel raar aankijken als ik weer iets doms gedaan heb enso) Alleen als het met hun beter gaat, vragen ze meestal ook minder hulp van mij, mjah logisch maar keej, en omdat ik eigenlijk veel meer om anderen geef, heb ik dan geen doel, en ga ik nadenken en nadenken en nadenken. Vervolgens kom ik dan tot de conclusie dat ik mijzelf nogal verwaarloos, mijn leven totaal verrot is, en tja, dan komt al snel die gedachte van "waarom lukt het hun wel en mij niet?", "waarom hebben zij wel zon persoon als ik leren kennen, maar ik niet?" etc..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer het jou lukt om je doel niet anderen te laten zijn, maar jezelf te maken, zul jij ook weer veel meer kunnen betekenen voor die anderen, zo werkt dat cirkeltje. Waarom lukt het hen wel en jou niet? Misschien omdat zij zichzelf wél bovenaan durven zetten en zo aandacht aan henzelf besteden. Ik weet dat het heel moeilijk is om die overstap te maken, om echt en alleen aan jezelf te gaan denken, maar dit is wel jouw leven wat een stuk leefbaarder zou zijn zou jij dit wel doen. Wat doe je wanneer je tot die conclusies komt? In plaats van je dingen af te gaan vragen, denk je niet dat het beter is om te bekijken wat je kunt veranderen zodat je je leven niet zo waardeloos meer vind? Ik heb zelf die prioriteit zo'n 7 maanden geleden verzet, ik heb toen voor mezelf gekozen. Eerste stap was het uitmaken met mn ex, de tweede stap was mn toekomstplan omgooien. (Ik wou altijd psychologie studeren, om anderen te helpen, maar nu weet ik, dat mijn hart daar gewoon niet ligt). Ik ben mezelf dingen gaan gunnen.. en ik kan je zeggen, ookal was het heel moeilijk en heb ik nog een paar diepe valkuilen gehad, het gaat nu zoveel beter dan ooit!! Ik hoop echt dat jij jezelf een mooi leven gaat gunnen, houdt je dan op het moment tenminste voor ogen dat wanener jij gelukkig bent jij anderen ook weer veel beter zal kunnen steunen en nog meer te bieden zal hebben! sterkte ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meestal sluit ik mezelf dan ook op wanneer het echt niet goed meer gaat, zodat ik niet zie dat er mensen zijn met wie het érg goed gaat... (Overigens ben ik ook blij voor diegene hoor, 't is alleen een beetje zuur...) |
![]() |
|
![]() |
Als ik jaloers word dan ga ik alleen maar egoistischer denken. Ik weet dat het niet moet en het is een hele slecht karaktereigenschap. Maar dan leef ik echt als individu en denk ik alleen maar aan mijn eigen gedachten. Het word er niet beter op en ik veroorzaak er soms ruzies mee. Jaloezie heeft dus een negatieve uitwerking op me. Negatieve karakters komen dan naar boven.
|
![]() |
||
Citaat:
*knuf* mij
Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 12:05. |
![]() |
|
Ik ben soms zelfs blij als ik hoor dat het met andere mensen slechter gaat of iets hun niet goed lukt en mij wel.
Dan voel ik me blij dat ik dat wel kan/lukt of ben ik blij dat ik niet de enige ben die iets heeft/ iets niet lukt. Ik voel me ook minderwaardig als iemand die op hetzelfde niveau zat dan mij (met wat dan ook) ineens veel beter gaat dan ik. Dan denk ik ook: shit waarom kan/ heb ik dat niet? Hoe doet zij dat ineens? Maargoed, t is wel een menselijke reactie om je beter te voelen '' ten koste van een ander" zeg maar, en om 'jaloers' te zijn/ je minderwaardig te voelen als iets een ander die op hetzelfde niveau zat ineens wel lukt (dit laatste moet je natuurlijk zien te voorkomen; je moet dan naar je eigen positieve punten kijken etc......maarja als je denkt dat jij die nauwelijks hebt zoals ik soms denk dan wordt t moeilijk) |
![]() |
|
Ik heb het ook,
Steeds als ik mensen zie op TV of op school ofzo dei een gelukkig leven hebben denk ik altijd dat wil ik ook. En er zijn van die mensen die dan zeggen doe er dan wat aan je hebt het zelf in de hand. Natuurlijk heb ik het deels zelf in de hand en ik ben er ook wel mee bezig maar het lukt gewoon niet en dat snappen ze niet. Ze denken dat alles zo over is na één keer praten ofzo
|
Mensen mensen toch
![]() Bedenk eens waarom anderen precies gelukkiger lijken. Als je naar anderen kijkt, zie je namelijk automatisch de dingen die je zelf mist, maar betekent dat gelijk dat hun leven beter is dan dat van jou? Misschien zijn er wel dingen waarin zij jaloers op jou zouden kunnen zijn! ![]() Kop op.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb het ook een tijdje gehad, niet da the tnu zo onwijs goed met mij gaat, maar hoe lomp het ook klinkt, je maakt wat mee..
En die mensen waa rhet zo goed mee gaat zullen nog eens hard op hn bek gaan als ze in de grote mensen wereld komen. Dan denk ik maar mijn tijd komt nog wel... Ik ben dr ook meer een mee dat het niet altijd goed met me gaat...
||
Citaat:
||
zo "voelt" het dan nog wel eens "maar toch"...
Citaat:
|
Verwijderd
|
eej meis,
ik ken het heel erg goed... het leven is oneerlijk verdeeld... en dan komen de vragen "waarom zij wel en ik niet, wat doe ik verkeerd?" maar meis, ook bij jou komt er een tijd dat het beter gaat. ook borderliners hebben een toekomst. probeer om niet alleen jaloers te zijn maar ook "de kunst af te kijken". het is natuurlijk niet voor iedereen het zelfde, niet voor iedereen werkt hetzelfde. maar ook jij zult oplossingen vinden! misschien een beetje een vaag verhaaltje... sorry... maar meis, ik sta altijd voor je klaar! knuffols mir |
![]() |
|
als je bij ejzelf blijft denken hoe goed et met andere gaat wordt et echt alleen maar erger ik heb het gevoel gehad en heb met veel mensen gepraat en nu weet ik dat ik het van me af moet zetten als ik er aan denk...
op het begin is dat moeilijk daarna wordt et echt veel makkelijker! succes
|
hmm.....jaloers niet echt, eerder een soort van verbazing. Klasgenoten van mij zijn echt al-tijd vrolijk en lijken geen problemen te hebben, en dan zit ik me echt af te vragen van "hoe doe je dat in godsnaam? hoe krijg je dat voor elkaar en waarom ben jij wel gewoon altijd vrolijk??"
ik heb dat zelf nooit echt gehad, vandaar. tuurlijk ik ben ook wel een keer vrolijk, maar niet altijd en soms wil ik graag vrolijk zijn maar dat lukt dan niet omdak veels te dingen aan mn hoofd heb. best klote vind ik dat. lijkt me echt heerlijk om een zorgeloos leven te leiden... K.G. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
rijkeluiskind tjappie | 220 | 16-04-2007 14:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het schuldgevoel komt later Verwijderd | 0 | 06-04-2007 16:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Seksualiteit |
Sekshoroscopen! Elister | 81 | 14-07-2004 16:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |