Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je 17 bent kun je over het algemeen nog niet goed voor iemand zorgen, vandaar dat het 'verzorgen' van iemand helemaal niet van toepassing is. Daarnaast kom je met 17 jaren oud net op de wereld kijken, en ben je pas hooguit een jaar of 3 actief bezig met het begrip 'liefde', waarschijnlijk zelfs minder. Veel te weinig dus om een krachtige uitspraak als 'houden van' eraan te verbinden. Natuurlijk kun je iemand heel erg aantrekkelijk vinden, of zelfs verliefd zijn, maar houden van? Nee. Houden van je partner kun je als je vijf jaar samenwoont, getrouwd bent en plannen hebt voor kroost.
||
Citaat:
Helaas ligt het niet zo simpel als jij hier beweert. Evenals alle andere zaken in het leven (now that's what makes it interesting, don't it? ![]() Ik denk dat "houden van" niet in 1 omschrijving samen te vatten is. "Houden van" tussen een echtpaar is heel anders dan "houden van" tussen geliefden. En bovendien, jij houdt toch ook van je ouders? Dat is ook weer een heel andere omschrijving ervan. Volgens mij kun je dus best op 17 jarige leeftijd van iemand houden hoor ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Om je vraag te beantwoorden: persoonlijk houd ik niet van mijn ouders. Ik heb een redelijk normale verstandhouding met ze, maar zie ze liever als zelfstandige individuën wie ik graag mag. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Unexplained
Iedereen kan vanaf 15 jaar de poel drijfzand genaamd 'houden van' in lopen. 'houden van' is simpelweg dat je zo lang met die persoon/personen samen bent geweest dat de vereiste informatie om je een leven zonder die persoon/personen voor te stellen ontbreekt of gebrekkig is. Dat hoeft niet meteen te zijn 'niet meer zonder kunnen' maar je onderhoudt de relatie omdat je bang bent voor de gevolgen als het misgaat. Dit kan iedereen dus overkomen als zijn denken eenmaal niet meer voor het grootste deel kinderlijk is. Note: ik onderscheid verliefdheid = emotioneel systeem om voortplanting te bevorderen vriendschap = normale vriendschap houden van = hierboven beschreven standaardrelatie = wat kinderen in het begin door/van/met hun ouders krijgen. Ze weten niet beter dan een relatie met ze te creëren, deze standaardrelatie verdwijnt rond de pubertijd en pas daarna kan een andere relatie echt begrepen worden.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() xxx Faith ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
De lol is eraf (verliefdheid), en vervangen door plicht... klinkt leuk ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als die er niet zouden zijn, zou de samenleving een behoorlijke kloteplek zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2) Niet mee eens. Belangen van mensen lopen paralel, dus die kloteplek valt wel mee. Nu is het pas een kloteplek, iedereen handelt egoïstisch en noemt egoïsme tegelijk slecht, en ze zien niet in dat ze egoïstisch handelen waardoor ze schade doen aan dingen waaraan ze geen schade willen doen zonder het te weten. - Iedereen gaat erop vooruit als iedereen 'hardop' op lange termijn egoïstisch gaat handelen.
||
![]() |
Citaat:
onzin, je houd toch ook van je moeder? Dan kun je van iedereen houden, op welke leeftijd dan ook... En ja ik denk wel dat het kan, van de een houden en op de ander verliefd zijn, wat je ermee doet zou ik echter niet weten.
||
Citaat:
'Houden van' is niet leeftijdsgebonden, maar ontwikkelingsgebonden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hier sluit ik mij heeeeeeeeeeeelemaal bij aan |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op iemand anders TOMMYHILFIGERRR | 16 | 08-01-2012 17:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Volatilliser Fayelinde. | 10 | 24-05-2006 18:00 | |
Liefde & Relatie |
Verliefdheid, hoe kom je er vanaf? Warsocket | 46 | 02-10-2004 11:48 | |
Liefde & Relatie |
houden van..? BrunetJuh | 21 | 05-07-2004 09:32 | |
Liefde & Relatie |
Wat is houden van?!? Medusa | 26 | 28-06-2002 17:50 | |
Liefde & Relatie |
Kan iemand van meerdere mensen tegelijk te houden (in de zin van verliefd zijn)? Dminor | 10 | 17-06-2002 20:35 |