Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 09:29
load_harmony
load_harmony is offline
ik ben heel erg benieuwd naar wie jullie gaan als jullie het rot hebben???

Tenminste.. kan me voorstellen dat je niet over alles met een vriendin gaat praten.....?? waar ga je dan heen?
Oud 28-02-2003, 09:38
Marcade
Marcade is offline
Ligt aan het onderwerp waarmee ik het moeilijk heb. Soms bij vrienden; soms bij familie; soms bij collega's. Maar zo vaak heb ik het gelukkig niet moeilijk
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 09:53
Verwijderd
Als ik me rot voel over iets, ga ik daarmee meestal naar vrienden. In de hoop dat ze wijze raad voor me hebben of mij uit mijn dipje kunnen trekken.

En als ik me echt compleet kapot voel, trek ik me van alles terug. Dan heb ik even geen zin meer in mensen. Meestal ga ik dan ergens buiten wandelen met de hond en denk over alles na, of zit gewoon thuis op mijn kamer te piekeren. Ik kom er dan meestal zelf weer uit
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 09:55
elledc
elledc is offline
Komt niet veel voor maar dan zonder ik me liever af, ik alleen met mijn problemen, het gaat toch altijd over dus waarom er mensen mee lastigvallen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 10:39
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Ik heb dan ook liever even geen mensen om me heen. Ik weet op zo'n moment niet hoe of wat ik moet zeggen, voel me dan dus heel ongemakkelijk. En bv vrienden, die voelen zich net zo ongemakkelijk doordat ze willen helpen, maar bij god niet weten hoe. Nouja en in zo'n ongemakkelijke situatie ga je je ook niet beter voelen, dus ik ben dan liever alleen
Oud 28-02-2003, 11:04
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik heb een hele goede vriendin, die qua problemen en karakter
heel erg op mij lijkt..
In 1e instantie zonder ik me af & probeer ik alles alleen op te lossen, maar als dat niet lukt of als ik een angstaanval krijg, bel ik haar direct op & zij krijgt me altijd weer rustig.
Geldt omgekeerd ook.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 13:57
gothicje
gothicje is offline
hum als ik echt heel erg in de knoop zit met mezelf, praat ik met niemand... het zijn toch mijn problemen waarom zou ik iemand anders er mee belasten...
maar kleine dingetjes vertel ik wel aan een goede vriendin van me
er zijn genoeg mensen die ik kan bellen maar ik doe het niet
gooi het er ook weleens eens allemaal uit bij de psycholoog...
Oud 28-02-2003, 14:02
Verwijderd
Eigenlijk ga ik de laatste tijd niet echt meer naar iemand als ik me rot voel, ik huil het dr meer in mn eentje uit.. Maar als ik wel naar iemand toe ga, is dat toch mn moeder.

Mn moeder en ik lijken in bepaalde aspecten heel erg op elkaar en zij weet hoe mijn hele leven is gelopen en dergelijke. Ik hoef aan haar niet zoveel meer uit te leggen en ze kent me gewoon heel goed. Ze moet alleen nog ietsjes meer leren dat ik soms gewoon alleen een arm om me heen wil, en geen advies nodig heb

Mn vader ga ik soms ook heen. Die is ontzettend goed in me lekker tegen hem aan laten kruipen en me even fijn verwennen met iets lekkers te eten en een film op tv ofzo. Hij is zeg maar heel goed in me afleiden en opvrolijken en een beetje met me dollen.

Mn ouders zijn dus echt zeker wel mn 'safetynet'

en een dikke knuffel van mn 10 jaar oude broertje, of een lief gebaar van hem.. doet ook wonderen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 14:20
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
gothicje schreef:
hum als ik echt heel erg in de knoop zit met mezelf, praat ik met niemand... het zijn toch mijn problemen waarom zou ik iemand anders er mee belasten...
maar kleine dingetjes vertel ik wel aan een goede vriendin van me
er zijn genoeg mensen die ik kan bellen maar ik doe het niet
gooi het er ook weleens eens allemaal uit bij de psycholoog...
Waarom zou je niet bellen? dat is iets wat ik echt niet goed snap. ( )
Het zijn dan wel jouw problemen maar daar kan je toch heus wel iemand mee "belasten" als die gezegd heeft dat hij/zij dat niet erg vind?
Oud 28-02-2003, 14:36
Liesje2
Liesje2 is offline
Ik ga nu naar een psychologe en een psychiater. Daar kan ik mijn hart uitstorten.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 14:37
Verwijderd
praten met vriendinnen.... of bij het GGZ praten.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:40
Verwijderd
eerst alleen bij vriendinnen en een goede vriend die ik heb leren kennen via Internet...

maar daarna ging ik naar een lerares die ik zeer vertrouw

en nu ga ik naar de schoolpsycholoog
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:57
Quiana
Quiana is offline
Vroeger bij niemand, daarna bij mn psych,
nu weer bij niemand eigenlijk..
(meer bij een paar forummers eigenlijk..
Prikken sneller door me heen dan mensen irl.. :\)
Oud 28-02-2003, 20:10
Verwijderd
ik ga meestal met mn allerbeste vriendin praten.
daar ben ik echt super close meej en ik kan niet zonder dr
en kan ook super fijn met dr praten
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 20:10
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef:
Waarom zou je niet bellen? dat is iets wat ik echt niet goed snap. ( )
Het zijn dan wel jouw problemen maar daar kan je toch heus wel iemand mee "belasten" als die gezegd heeft dat hij/zij dat niet erg vind?
omdat ik ooit een tijd heb gehad dat ik uiteindelijk alles vertelde aan mijn vrienden.... 1 vriendin van mij is daardoor zelf heel erg in de put geraakt ze zat er al wel een beetje in maar is door mij nog dieper geraakt...
zowieso het zijn allemaal mensen van mijn leeftijd ze horen gewoon een normaal leven kunnen te leiden, zonder zich zorgen te maken of ik morgen nog wel op school zal zijn
snap je een beetje wat ik bedoel?

andersom weet ik ook zelf ook hoe het is om van een beste vriendin te horen dat ze liever dood is of wat dan ook, het is zo ongeloofelijk zwaar... dat wens ik niemand
Oud 28-02-2003, 20:14
diane
diane is offline
Ik ga als ik me rot ofzo voel het liefste naar de paarden toe.Nu ben ik gister weer op mijn manege geweest en die beheerster daar vertel ik niet eens wat er is maar ze ziet het wel en ze zegt als je wil praten kan dat.Maar omdta het echt slecht gaat wil ze me maandag wel even spreken om te kijken dta ik vaste dagen kan krijgen om mijn dagen wta makkelijker te maken.
Verder 3 leraren op school
Oud 28-02-2003, 22:30
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
gothicje schreef:
omdat ik ooit een tijd heb gehad dat ik uiteindelijk alles vertelde aan mijn vrienden.... 1 vriendin van mij is daardoor zelf heel erg in de put geraakt ze zat er al wel een beetje in maar is door mij nog dieper geraakt...
zowieso het zijn allemaal mensen van mijn leeftijd ze horen gewoon een normaal leven kunnen te leiden, zonder zich zorgen te maken of ik morgen nog wel op school zal zijn
snap je een beetje wat ik bedoel?

andersom weet ik ook zelf ook hoe het is om van een beste vriendin te horen dat ze liever dood is of wat dan ook, het is zo ongeloofelijk zwaar... dat wens ik niemand
ik snap ut...
Dank je voor je reply.
*knuf*
Oud 01-03-2003, 10:30
Verwijderd
ik hou het ut liefst voor mezelf. ga mezelf een beetje "vermaken". maar ik ben steeds meer aan het leren om, als ik op de groep ben, naar de groepsleiding te gaan en als ik thuis ben, naar mijn ouders te gaan (maar da vinnik heel moeilijk). verder vertel ik wel es wat aan vrienden of hier op internet.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 18:35
Miracle
Miracle is offline
hmzz, is verschillend denk ik.
Over school ga ik vaak naar m'n moeder.
maar als ik niet lekker in m'n vel zit dan heb ik niet echt een vast persoon om dat tegen te vertellen. soms durf ik het ook tegen niemand te vertellen, omdat ik me schaam. En eigenlijk heb ik verschillende mensen die af en toe mijn praatpaal zijn
Oud 01-03-2003, 20:27
Southraider
Southraider is offline
ik zoek nooit hulp...ik probeer het altijd zelf op te lossen.
Alleen het wordt steeds moeilijker.
Oud 02-03-2003, 00:22
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
als k me kut voel bij mn vriend of beste vriend, maar zelfs hun vertel ik de meest intieme dingen niet. die hou ik liever voor mezelf en (hoe dom t eigenlijk ook is) stop ze gewoon zo lang mogelijk weg

K.G.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 09:23
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Als ik me rot voel, dan ga ik of met een vriendin praten, of ik hou het gewoon voor mezelf. Dan vlucht ik weg in mezelf(ja vaag) en me afsluiten van anderen..., veel dromen...

Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 10:15
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik kruip weg in een droomwereld
droomwereld van drugs
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 10:44
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef:
ik snap ut...
Dank je voor je reply.
*knuf*
geen dank
*knuff* terug
Oud 02-03-2003, 12:09
light fighter
light fighter is offline
meestal trek ik mij terug maar wat ik ook wel eens doe is dat ik naar een vriendin ga en wat mijn probleem is uitleggen en niet zeggen dat het om mij gaat maar om een andere vriendin. Ik ben niet zo'n prater. stop het liefst alles ook weg ver weg waar ik er niet meer bij kan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten