Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2003, 14:30
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Ik wil dus 'n nieuwe gsm kopen, heb nu 'n 5210 maar ben 'm 'n beetje beu, alhoewel 't wel 'n cool ding is Ja ik ben zo iemand die om 't jaar 'n nieuwe gsm MOET hebben gewoon

En omdat m'n vorige gsm's allemaal Nokia's waren (3210, 3310 en nu dus 5210) en ik daar erg tevreden over ben, wil ik weer 'n Nokia.

Nu twijfel ik wel tussen 'n 7210 en 'n 8310. Iemand ervaring met één van deze twee modelletjes? Let me know! Prijzen weet ik ongeveer, 8310 is rond de €440 en 7210 ook zoiets dacht ik, maar ik ga proberen ze te vinden via via omdat ik zoveel geld niet heb Ik zoek dus geen mensen die me die gsm's kunnen leveren, maar ervaringen, vergelijkingen en dergelijke
Oud 25-02-2003, 16:27
]{ing
]{ing is offline
zou de 7210 nemen, heeft een kleurenscherm en polyfonische beltonen, triband en mms. de 8310 is ook even zwaar als de 7210.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:49
[eitje]Methuselah
Citaat:
]{ing schreef:
zou de 7210 nemen, heeft een kleurenscherm en polyfonische beltonen, triband en mms. de 8310 is ook even zwaar als de 7210.
'n 8310 ken ik wel, redelijk wat mensen die ik ken hebben zo'n model, maar ' n 7210, zo ken ik niemand... Eerst was ik vastbesloten 'n 8310 te nemen, maar die 7210 ziet er echt wel toppie uit
Oud 25-02-2003, 19:31
TripleX
TripleX is offline
de 8310 is al te koop voor 260 euro hoor, op internet.
Oud 25-02-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
TripleX schreef:
de 8310 is al te koop voor 260 euro hoor, op internet.
*Methuselah speaking*

Waar dan? Maar ik ga eerst proberen de 7210 voor €200 op de kop te tikken, anders ga ik voor de 8310 Vriend van m'n zus kan er denk ik (hoop ik ) wel aan geraken, m'n 5210 kon ie toch ook goedkoper krijgen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 13:09
]{ing
]{ing is offline
Nokia 8310 € 239,- http://www.tweakers.net/pricewatch/27535

Nokia 7210 € 421,- http://www.tweakers.net/pricewatch/28849
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 13:23
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Nokia 8310 € 239,- http://www.tweakers.net/pricewatch/27535

Nokia 7210 € 421,- http://www.tweakers.net/pricewatch/28849
Je moet er wel aan denken dat ik 'n GSM voor 'n Belgische kaart nodig heb...
Oud 26-02-2003, 14:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Je moet er wel aan denken dat ik 'n GSM voor 'n Belgische kaart nodig heb...
denk dat dat wel werkt? simlock-vrij zijn die toestellen in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:04
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
]{ing schreef:
denk dat dat wel werkt? simlock-vrij zijn die toestellen in ieder geval
dat kennen we hier dus niet in België, 'n simlock op toestellen
Oud 26-02-2003, 16:36
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
dat kennen we hier dus niet in België, 'n simlock op toestellen
maakt ook niet uit want die dingen hebben er geen, losse toestellen hebben geen simlock
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:57
`CrazY G
`CrazY G is offline
raar om deze 2 phonas the vergelijken. Ze lijken niet eens op elkaar en de 7210 heeft veel betere technologie. En de prijzen liggen ook niet eens bijelkaar......
als je het geld hebt zou ik voor de 7210 gaan natuurlijk, maar als ik het geld had zou ik ook een bmw willen ipv een opel kadett....
Oud 26-02-2003, 17:28
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
`CrazY G schreef:
raar om deze 2 phonas the vergelijken. Ze lijken niet eens op elkaar en de 7210 heeft veel betere technologie. En de prijzen liggen ook niet eens bijelkaar......
als je het geld hebt zou ik voor de 7210 gaan natuurlijk, maar als ik het geld had zou ik ook een bmw willen ipv een opel kadett....
prijzen liggen wel bij elkaar hoor (hier in België toch) maar 'n prijs is not the issue, ik probeer 'm via via te krijgen

8310 is kleiner, even zwaar, maar de 7210 heeft polyphonic ringing tones en 'n kleurenscherm...
Oud 26-02-2003, 18:15
M@rco
M@rco is offline
Door dat kleurenscherm gaat je batterij ook gelijk een stuk minder lang mee...
Oud 26-02-2003, 18:50
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Door dat kleurenscherm gaat je batterij ook gelijk een stuk minder lang mee...
7210: Spreektijd: 2 tot 5 u
Standby-tijd: 150 tot 300 u

8310: Gesprekstijd: 2,15 - 4 h
Standby-tijd:100 - 350 h (20 h met radio aan)

zit niet veel verschil op, is ook niet echt 't belangrijkste, de meeste Nokia's gaan wel 'n paar dagen mee of zelfs 'n week zonder terug op te laden
Oud 26-02-2003, 20:03
M@rco
M@rco is offline
Hmm.. van wat ik hoorde gaat die 7210 maar 1 tot 2 dagen mee.

Maar ja, die standby tijden kloppen sowieso nooit... mijn GSM moet een standby tijd van tot 260 uur hebben, maar na een dag of 6 is 'ie helemaal leeg.

Maar goed, als dat voor jou toch niet echt uitmaakt en je hebt de keuze zou ik voor de 7210 gaan... is toch een stuk mooier, met kleurenscherm enzo...
Oud 26-02-2003, 20:05
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
M@rco schreef:

Maar ja, die standby tijden kloppen sowieso nooit... mijn GSM moet een standby tijd van tot 260 uur hebben, maar na een dag of 6 is 'ie helemaal leeg.
Dat is dan ook wanneer je er echt niets mee doet, hij gewoon daar ligt te liggen... Mijne zou ook 7 dagen moeten meegaan, maar dat doet ie niet, hoogstens 3...
Oud 26-02-2003, 20:19
Skydancer
Skydancer is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Ik heb een 7210 en hij gaat een week mee als ik weinig bel. En ik zou de 7210 kopen als jou was...mooi toestel..je ziet hem weinig, en hij is maar een klein beetje groter als de 8310. Het beeldscherm is heel erg mooi en duidelijk. En je kunt er gewoon veel meer mee.
Oud 26-02-2003, 20:29
[eitje]Methuselah
Citaat:
Skydancer schreef:
Ik heb een 7210 en hij gaat een week mee als ik weinig bel. En ik zou de 7210 kopen als jou was...mooi toestel..je ziet hem weinig, en hij is maar een klein beetje groter als de 8310. Het beeldscherm is heel erg mooi en duidelijk. En je kunt er gewoon veel meer mee.
Wat voor dingen kan je er dan nog allemaal meer mee? ik las op de nokia site vanalles over geheugen dat je kan gebruiken voor Java-scripts en dergelijke, maar wat houdt dat precies in?
Oud 27-02-2003, 12:20
M@rco
M@rco is offline
Je kan er waarschijnlijk Java-applets mee downloaden... bijvoorbeeld spelletjes of kleine programmaatjes. Maar raak niet té opgewonden , mijn telefoon zou dit ook moeten kunnen maar ik heb het nog nooit aan de praat gekregen...
Oud 27-02-2003, 12:33
Skydancer
Skydancer is offline
Citaat:
[eitje]Methuselah schreef:
Wat voor dingen kan je er dan nog allemaal meer mee? ik las op de nokia site vanalles over geheugen dat je kan gebruiken voor Java-scripts en dergelijke, maar wat houdt dat precies in?
Je kunt spelletjes via wap downe, je kunt er een digitale camera op aansluiten (camera van nokia) en die foto's versturen. Je kunt foto's ontvangen. Als je een datkabel hebt kun je eigen achtergrondjes maken op de computer en die erin zetten. Dat soort dingen allemaal. Ik gebruik het bijna nooit. Ik ben nog wel opzoek naar een datakabel.
Oud 27-02-2003, 13:11
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Je kan er waarschijnlijk Java-applets mee downloaden... bijvoorbeeld spelletjes of kleine programmaatjes. Maar raak niet té opgewonden , mijn telefoon zou dit ook moeten kunnen maar ik heb het nog nooit aan de praat gekregen...
't zou dan ook eerder zijn om mee uit te pakken dan om 't daadwerkelijk te gebruiken
Oud 28-02-2003, 10:48
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Skydancer schreef:
Je kunt spelletjes via wap downe, je kunt er een digitale camera op aansluiten (camera van nokia) en die foto's versturen. Je kunt foto's ontvangen. Als je een datkabel hebt kun je eigen achtergrondjes maken op de computer en die erin zetten. Dat soort dingen allemaal. Ik gebruik het bijna nooit. Ik ben nog wel opzoek naar een datakabel.
bedoel je foto's die je gemaakt hebt met 'n gsm en dan via MMS doorgestuurd naar iemand?
Oud 28-02-2003, 15:45
Skydancer
Skydancer is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
bedoel je foto's die je gemaakt hebt met 'n gsm en dan via MMS doorgestuurd naar iemand?
Ja die kun je dan via mms versturen en je kunt ook foto's ontvangen.
Oud 01-03-2003, 22:42
Orion16
Orion16 is offline
7210, maar als ik een tussenweg mocht kiezen: de 6610. Ze lijken wel heel veel op elkaar alleen vind ik de 6610 veel mooier Ze hebben beiden iig een 4096 kleuren STN-scherm, 4-toons polyfone beltonen, ingebouwde FM radio en cameraondersteuning (moet je extern aansluiten) Verder infrarood, maar ik heb geen idee of dat ook net zo lekker werkt als met m'n eigen Ericsson T68. Ohja, je kunt natuurlijk zoals je van Nokia gewend was makkelijk het frontje vervangen, staat het uiterlijk van de 7210 je niet aan dan zou je er best wel een 6610 frontje voor kunnen kopen, waarom niet? Zo ontzettend veel keus in die dingen..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 23:00
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
7210, maar als ik een tussenweg mocht kiezen: de 6610. Ze lijken wel heel veel op elkaar alleen vind ik de 6610 veel mooier Ze hebben beiden iig een 4096 kleuren STN-scherm, 4-toons polyfone beltonen, ingebouwde FM radio en cameraondersteuning (moet je extern aansluiten) Verder infrarood, maar ik heb geen idee of dat ook net zo lekker werkt als met m'n eigen Ericsson T68. Ohja, je kunt natuurlijk zoals je van Nokia gewend was makkelijk het frontje vervangen, staat het uiterlijk van de 7210 je niet aan dan zou je er best wel een 6610 frontje voor kunnen kopen, waarom niet? Zo ontzettend veel keus in die dingen..
Ik denk niet dat je de frontjes kunt verwisselen.
Kijk maar naar de toetsen:
7210:

6610:
Oud 02-03-2003, 20:21
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
ik vind de 6610 lelijk

dus kga voor de 7210 gaan
Oud 02-03-2003, 21:51
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
't zou dan ook eerder zijn om mee uit te pakken dan om 't daadwerkelijk te gebruiken
Hehe

Ik heb 't trouwens sinds een paar dagen eindelijk aan de praat gekregen... toch wel handig als je spelletjes en kleine programmaatjes kan downloaden

Maar ik zie dat je een 7210 gaat kopen... goeie keus
Oud 02-03-2003, 21:52
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Hehe

Ik heb 't trouwens sinds een paar dagen eindelijk aan de praat gekregen... toch wel handig als je spelletjes en kleine programmaatjes kan downloaden

Maar ik zie dat je een 7210 gaat kopen... goeie keus
nu nog sparen, hij kan 'm slechts voor €300 te pakken krijgen, da's wel maar 2/3 van wat ie in de winkel kost maar kheb voorlopig amper €200...
Oud 03-03-2003, 18:34
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef:
Ik denk niet dat je de frontjes kunt verwisselen.
Kijk maar naar de toetsen:
7210:

6610:

Oh jewel hoor Er zal vast wel een passend frontje voor zijn te krijgen, of een look-a-like frontje
Trouwens de Nokia 6610 is niet lelijk Maar smaken verschillen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 15:56
langejongen
langejongen is offline
6610 heeft strakke indeling van toetsen terwijl ik dat bij de 7210 niet vind. En ze hebben allebei een kleurenscherm dus dat hoeft geen punt van twijfel te zijn.
Oud 04-03-2003, 16:02
[eitje]Methuselah
Citaat:
langejongen schreef:
6610 heeft strakke indeling van toetsen terwijl ik dat bij de 7210 niet vind. En ze hebben allebei een kleurenscherm dus dat hoeft geen punt van twijfel te zijn.
7210 is iets aparter en valt dus meer op, vind ik ook wel 'n punt

kwil niet echt meteen iets hebben dat iedereen heeft
Oud 04-03-2003, 16:49
Orion16
Orion16 is offline
Die toetsenindeling van de 7210 vind ik persoonlijk wel erg onhandig..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:49
[eitje]Methuselah
Citaat:
Orion16 schreef:
Die toetsenindeling van de 7210 vind ik persoonlijk wel erg onhandig..
ik ga binnenkort eens langsgaan bij 'n winkel en vragen of ik er eens ff mee mag spelen

trouwens, knopjes wennen wel, m'n 5210, daar moest ik ook eerst 'n beetje wennen aan de knopjes
Reageren

Regels voor berichten